jag tycker de skall supa till det, de kan må bra av en riktig bläcka. rensa både tarm och hjärna.
Härligt att vi kunde växla upp och ta en seger.
Gunnar räddar oss från att bli överkörda målmässigt i förstaperioden och istället gör vi 5 mål framåt.
Grattis Gunnar till nollan!
Härligt oxå med lite mer utdelning och några gubbar som Wänna och Nisse får näta är alltid viktigt.
Ytterell fortsätter visa sina otroliga brister och pissar på sig i varje närkamp. Han sprider problem omkring sig på isen.
Bör bytas ut så fort som möjligt.
De som förhoppningsvis lämnar får gärna göra det!
Kul match att se.
Undra vad som händer i 1 a pausen, från att inte sätta en enda pass så började det mesta funka.
Verkar viktigt i år att få målen med sig, förr kunde laget kämpa sig tillbaka.
Perfekt läge att stärka upp truppen nu under uppehållet och bryta med Jocke Andersson och Thuresson som håller sämre nivå offensivt än de tilltänkta breddspelarna. Törngren är jag ej orolig för, han är på väg att vakna, gör bra saker där ute hela tiden sista matcherna.
Brännström tycker jag gör det mycket bättre när han väl får istid än både Thuresson och J Andersson, skapar alltid chanser när han är på isen med sin fart. Brännström tycker jag inte vi ska hålla utanför laget, han är fortfarande en ung spelare, men han har gjort sig förtjänt av att få spela, till skillnad från vissa andra spelare.
Tedenby - Ljungh - Figren - Gör sina poäng som det är tänkta till, startat säsongen bra.
Törngren - Gustafsson - Johnsson - tycker jag ändå ofta skapar chanser, och är ett hot framåt, blivit bättre med Gustafsson i kedjan.
Önerud - J Andersson - Thuresson
Önerud gör sina mål och ser mycket piggare ut än inledningen trots att han även producerade då!
Det är de andra 2 i den här linan som vi inte har haft nån nytta av offensivt som de är tilltänkta. Kändes som felvärvningar från första början. J Andersson, är en lång spelare som gärna sträcker sig istället för att åka skridskor och misslyckas ofta därmed med det mesta.
Thuresson är en bra tacklare och målskytt, men jag hade inte koll på att han var så seg på skridskorna, det ställer till det för honom alldeles för mycket.
Sundh - Bengtsson - Wännström - Gör mycket bra i boxplay, och i checkingen, men just nu lita för klena framåt, men vi vet vad de kan och har visat många gångar förut. Wännström, tycker jag har bra intentioner och har ändå fått in en del poäng, tror vi kan få ut mer av honom i en annan kedja dock, han vill jag gärna ha kvar, känns som rät spelare att behålla då det räcker med att skicka ut 2 och Wänna har varit hästlängder bättre en de andra 2 även om Wänna inte varit sådär jättebra än så länge. Men jag tror på att det finns mycket mer att hämta bara han hamnar bredvid lite offensivare gubbar.
Så här kan vi formera laget framöver
Tedenby - Ljungh - Figren
Törngren - Gustafsson - Brännström
Önerud - Johnsson - Wännström
Sundh - Bengtsson - Thörnberg
Sen kan vi kasta in Anton Heikinen om det krisar ifall vi ej är ute efter att värva in förstärkningar. Tycker ändå de uppställningarna känns hetare än med J Andersson och Thuresson i laget. Mer rörelse och fart.
Perfekt läge att stärka upp truppen nu under uppehållet och bryta med Jocke Andersson och Thuresson som håller sämre nivå offensivt än de tilltänkta breddspelarna. Törngren är jag ej orolig för, han är på väg att vakna, gör bra saker där ute hela tiden sista matcherna.
Brännström tycker jag gör det mycket bättre när han väl får istid än både Thuresson och J Andersson, skapar alltid chanser när han är på isen med sin fart. Brännström tycker jag inte vi ska hålla utanför laget, han är fortfarande en ung spelare, men han har gjort sig förtjänt av att få spela, till skillnad från vissa andra spelare.Tedenby - Ljungh - Figren - Gör sina poäng som det är tänkta till, startat säsongen bra.
Törngren - Gustafsson - Johnsson - tycker jag ändå ofta skapar chanser, och är ett hot framåt, blivit bättre med Gustafsson i kedjan.Önerud - J Andersson - Thuresson
Önerud gör sina mål och ser mycket piggare ut än inledningen trots att han även producerade då!
Det är de andra 2 i den här linan som vi inte har haft nån nytta av offensivt som de är tilltänkta. Kändes som felvärvningar från första början. J Andersson, är en lång spelare som gärna sträcker sig istället för att åka skridskor och misslyckas ofta därmed med det mesta.
Thuresson är en bra tacklare och målskytt, men jag hade inte koll på att han var så seg på skridskorna, det ställer till det för honom alldeles för mycket.Sundh - Bengtsson - Wännström - Gör mycket bra i boxplay, och i checkingen, men just nu lita för klena framåt, men vi vet vad de kan och har visat många gångar förut. Wännström, tycker jag har bra intentioner och har ändå fått in en del poäng, tror vi kan få ut mer av honom i en annan kedja dock, han vill jag gärna ha kvar, känns som rät spelare att behålla då det räcker med att skicka ut 2 och Wänna har varit hästlängder bättre en de andra 2 även om Wänna inte varit sådär jättebra än så länge. Men jag tror på att det finns mycket mer att hämta bara han hamnar bredvid lite offensivare gubbar.
Så här kan vi formera laget framöver
Tedenby - Ljungh - Figren
Törngren - Gustafsson - Brännström
Önerud - Johnsson - Wännström
Sundh - Bengtsson - ThörnbergSen kan vi kasta in Anton Heikinen om det krisar ifall vi ej är ute efter att värva in förstärkningar. Tycker ändå de uppställningarna känns hetare än med J Andersson och Thuresson i laget. Mer rörelse och fart.
Tycker också att man kan bryta med Jocke A men framförallt med Thuresson nu. Visa lite handlingskraft och invänta rätt spelare in.
Och hur är status på Thörnberg?
Bra med seger idag men det innebär inte att inget behöver hända! En match är faktiskt ingen match och jag väntar att hoppa tills vi kan visa upp bra spel över fler matcher och hitta en jämnhet.
Varför bryta med Jocke? Han har väl verkligen inte gjort bort dig i hv tröjan. En mycket klok center som är bra i båda riktningar. Sen att poängen har uteblivit ser jag inte som ett problem då han aldrig varit särskilt poängstark.
JP-femman
5+ Markus Ljungh (1+2)
4+ Jonas Gunnarsson (-)
3+ Simon Önerud (1+2)
2+ Nils Andersson (1+0)
1+ Kristofer Berglund (-)
Presskonferensen: hv71.se/artikel/auatajo1q-3 … mra-181103
Publik Kinnarps Arena: 6231/7000