Omgång 15: IK Oskarshamn - HV71

Bättre driv på kassen idag och det är det som måste till. Fler som måste vilja smutsa ner sig för poängen, och inte bara tro att man kan skicka in massa avslut på måfå utan trafik. Det är det man måste pränta in i huvudet på killarna och då kommer poängen!

1 gillning

Exakt, det var ett antal oskymda skott innan första målet men skymning gör hela skillnaden - sen är det klart att det inte alltid är enkelt att nå dit, men det blir så tydligt vad som funkar och vad som inte funkar ! Oskymda skott ökar oftast bara corsi :slight_smile:

1 gillning

Teden gjorde en grym assist till Sjöholm ändå

1 gillning

Jockeboi som höll i gång lhc klacken hahah

Haha, att han har dåligt omdöme är ju sen gammalt… :smile:

1 gillning

:arrow_up: Kvällens topp 3:

1. 3 poäng!
  2. Lindboms coaching. (Före och under match.)
  3. Önerud/Lindbäcks mål!

:arrow_down: Kvällens botten 3:

1. Individuella misstagen
  2. Nubben är kvar
  3. Hjärt/magbesvären för supportrar i tredje
2 gillningar

Bortavinst och en jämn match där Ortio räddade oss.
Men ändå en rättvis seger och många som gjorde det bra idag. Vill egentligen inte gnälla på någon men denna underbara Tedenby. Han har det inte lätt i SHL numera när lagen har satsat på snabba backar. Tror han skulle passa bättre i Schweiz. Kanske att det finns ett lag som vill ta honom och öppna upp för en som kan leverera för den lönen.

Tror det här var vändningen. In med Juolevi också så ser det bra ut.

Ortio är det stora orosmomentet. Låt han stå alla matcher ett tag så får vi se hur det ser ut.

Sen Tikka in också i en Joensuu / Huuhtalaroll så kan det lyfta ordentligt.

Känns skört dock fortfarande men såg mycket bra ut idag, dominerade ett bra IKO på bortaplan.

Vore skönt att inte behöva bränna nya miljoner förutom Juolevi eller liknande.

Räcker och blir över som det är redan.

Tror det är dags att skicka maalahti

1 gillning

Borgströms glädje vid Peterssons mål är det som ger mest hopp om framtiden.
Matcherna betyder något för spelarna.

19 gillningar

Stor skillnad i Lindbloms coachning, speciellt under match. Tar verkligen fram rätt kedjor vid rätt tillfällen

15 gillningar

Lindbom är ju en tränare som ser vad som måste göras sen tror jag han har en helt annan typ av aura runt sig. Man lyssnar när han pratar.

5 gillningar

Bra att man vann.

37 matcher kvar. 18 segrar till behövs.

Poängsnitt nu: 0,87

Poängsnittet måste ökas med: 0,43

Vi får hoppas att man hittat en väg att vinna nu.

4 gillningar

Vi behöver ju inte ens vinna hälften :wink:

3 gillningar

Varför spelar Oskarshamn musik när bortalaget gör mål? Är det några andra lag som gör det? Känns väldigt skumt…

Inte så konstigt, hälften av deras publik håller väl på HV?

3 gillningar

Haha, jo så är det ju förstås!

Alltså. Jag har en varm känsla efter dagens seger. Jag tror på det (till viss del) igen. Det jag tror på (till viss del) igen är att vi kan undvika kval.

Det många kanske inte förstår efter en sån här seger är att säsongen redan är körd. Vi kommer högst sannolikt missa slutspel. 1,4 poäng i snitt kommande omgångar krävs för att nå 65 poäng. 1,5 poäng i snitt för att nå fjolårets poängsiffra. Det kommer sannolikt inte räcka till mer än ingenmansland.

Vi går alltså mot ett fiasko som slutresultat alternativt ett dunderfiasko om det blir kval.

Det enda den här säsongen handlar om är att rädda nytt kontrakt. Hoppas styrelsen fattar detta och tar beslut därefter. Vore nämligen direkt kritiskt om de fick det till att någon i föreningen räddat ännu en säsong…

2 gillningar

Man smälter dock när man ser Lindboms leende efter Öneruds mål. Hoppas dom hittar en väg framåt nu! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

7 gillningar

Lejaque
Låt oss glädjas åt den öppningen för att slippa kval vi nu ser.
SM guld var i mina ögon kört innan säsongen startade. Vi kan satsa på att vinna nästa match. Och gör vi det tillräckligt många gånger slipper vi kval.
Jag väljer glädjen. Trotts att det känns väldigt konstigt att inte sikta mot semi eller högre!

1 gillning