Hjälmen?
Asså, om det inte framgick tydligt nog efter dagens inlägg i tråden. Jag är alltså alldeles varm i kroppen efter dagens seger. Jag väljer definitivt glädjen en dag som denna
Styrelsen fattar inte det. De fattar ingenting. Iaf inte om hockey. De tror att det bara är otur att vi är där vi är år efter år. Jag känner folk där så jag vet vad jag pratar om.
Jag anser att allt annat än en direktplats till slutspel är ett dunderfiasko. Inte för att man kommer att nå det, eller nånsin hade chansen att nå dit, men för att man spenderat pengar på truppen så att det i alla andra sammanhang vore fullständigt självklart att nå dit.
Men vi har nubben. Då når man ingenting. Då får man bara ångest, usla resultat och ett stort hål i plånboken.
Jag är glad att man vann idag. Jag hoppas att det vänder nu. Men i övrigt drar jag inga slutsatser eller får några förhoppningar. Vi är fortfarande mitt i skitstormen. Att det lugnar sig lite nu beror bara på att vi är i ögat.
Aha. Där kom de. Shore. Kan tycka att Önerud hade förtjänat den också.
(Men skönt att det delas ut en hjälm. Och att det finns flera potentiella alternativ)
Så bra skrivet Shitkicker!
De pengarna vi spenderat ska ju garantera en topptvå placering. Återigen mest pengar spenderade på spelartruppen så krav därefter!
Når vi inte toppsex så är det på nytt ett praktfiasko från Nubbens sida. Högre än så är ju inte rimligt i dagsläget.
Hoppas verkligen att ingen får för sig att tro att Nubben räddat oss när vi räddar oss även denna säsongen…
Däremot har han återigen sett till att vi har behövt rädda oss. Ta bort honom så ingen behöver rädda oss!
Samtidigt skapat stora hål i kassan i vanlig ordning. Makalöst hur han bränner pengar hela tiden.
Jag tror på ett kraftigt lyft i tabellen trots Nubben men en sak i taget givetvis.
Bortser man från allt det där vad säsongen kan resultera i och och om det är fiasko eller inte så är det för jäkla skönt att uppleva en seger igen, både för fans och för laget. Vinna enskilda matcher, får vara vad det handlar om lite grann.
Otroligt viktig seger. Men vi spelar för att överleva långt innan 1/3 av säsongen avverkats. Det kommer slita rejält på truppen.
Shore och Kaski lyfter laget. Lindbom är klass och coachar grymt bra, samt har lyckats ändra viktiga delar i vårt spel redan.
Det jag gillar mest är dock Öneruds blick efter hans mål i tom kasse. En blick som säger att hårt jobb lönar sig, att vi inte har något att jubla över efter 13 inspelade poäng på 15 matcher och att resan vi har framför oss kommer bli lång, ful och tuff. Gillar det!
Var ser man det?
Fin vinnst, visserligen mot seriens sämsta lag som vi dessutom brukar ha lätt för. Känns som att vi måste dominera spelet fullständigt för att få en knapp vinst. Och då var det ändå nära att vi kollapsade igen efter deras 2-1 mål.
Går inte att nöja sig nu. Ett steg framåt men ett litet steg.
Fast de är ju inte i sämst form, personligen kollar jag mer sånt än läget i tabell de hade vunnit 4 av 5 senaste. Så hv slog ett av de formstarkaste lagen just nu. Så ser jag på det.
Visst de har tagit några knappa segrar och vann en mot modo med stora siffror men de ligger ju där de gör av en anledning.
Och det är ju ett lag vi haft historiskt lätt för. Självklart var det en bra insats av HV. Vi dominerade spelet långa stunder. Skapade ändå lite för lite heta chanser och gör för lite mål.
Sen såg man precis samma tendenser igen vid 2-1 målet att vi tappar helt tålodet och ska visa dom jävlarna och det håller på att bli 3-1.
Det känns förtsatt bräckligt. Hade Lodin gjort mål i det friläget så hade vi inte hämtat oss, trots att vi dominerar spelet. Så vi ska inte tro att alla problem är lösta nu. Det var en match och det kommer svårare.
Vem och varför skulle vi tro allt är löst efter 1 vinst? Finns INGEN som tror det garanterat. Hv kommer behöva jobba ännu hårdare. Men det viktiga är Hv gör framsteg och sen Lindbom kom har mkt sätt bättre ut trots förluster. Sen har Hv fått en 1a center av klass. Kommer betyda mkt. Vi måste ge Lindbom tid de kommer behövas kriga resten av säsongen.
Nä det var inte riktat till nån speciell. Spelarna i HV kanske. Och mitt naiva jag i början av säsongen
Helt klart, som sagt mycket är bättre. Nu kommer några hemmamatcher där vi förhoppningsvis kan få med oss bra känsla.
Sociala medier
Nu har Hv god chans ta några raka. Borde vilja ha revansch sen 0-8 sen spöa Modo som lekte sönder Hv senast…
Men en sak är sann känner mig så mkt lugnare med Lindbom.
Jag har trott det borde vända förrut denna säsongen efter nån match med bättre spel t.ex just mot Oskarshamn.
Varje gång har man tänkt att nu borde de ha fattat hur de ska spela så har de gått ut och blivit förnedrade i tre matcher på rad.
Så jag provar att vara negativ nu istället så vänder det garanterat.
Shore och Kaski var bra men vad som är otroligt typiskt HV är att den typen av återkomster är bra i exakt en match och sedan är de totalt osynliga i 8 matcher efter det.
Lindbom är bra men hela problemet var inte Monten.
Vi bröt många trender igår. Inte bara det att vi vann vår första bortamatch. Vi kom tillbaka efter underläge två gånger om. Vi vann en tredjeperiod. Vi släpper in mindre mål än tidigare. Ortio spelar bättre. Det är möjligt att vi förlorar nästa match mot Skellefteå, men någonting har hänt sedan Lindbom tog över och Shore och Kaski anslöt.
Du är rolig.
När det ser som mörkast ut så kommer du ofta med överdriven optimism och infallsvinklar som är svåra att köpa.
Nu när vi vinner första bortamatchen och spelar bra, så är du nästan tvärtom och typ negativ? Vi ska inte flyga upp högt bland molnen men vi kan väl få glädjas i helgen åtminstone?
En stor skillnad på svenska och nordamerikanska spelare för övrigt: Shores mål i PP när pucken landar rakt framför honom och blixtsnapp SMAPP! rakt upp i nättaket. Han tänker nog inte ens utan skjuter med reptilhjärnan.
Den reflexen existerar knappt i SHL tyvärr. Shore är klass och har höjt vår centersida REJÄLT!