Omgång 16: Timrå IK - HV71

Timrå IK vs HV71

Återsamling. Återstart. Återkomst.
Återigen står vi här. Efter ett uppehåll som sakteliga suddat ut gränser, suddat ut konturer och adderat färg till vårt lag och vår prestation. Återigen kryper hoppet in i sinnesbilden, förpestar, förvrider. Förgänglighetens tid är inte förbi. Nu kommer vi åter att bli påminda om att vi är där vi är, för att vi är vad vi är. Sämst. Eller iallafall näst sämst. Efter migrationsverket.

Vi behöver 5 pinnar på de tre kommande matcherna för att hålla näsan över vattenytan. Själv vill jag naturligtvis hålla näsan under vattenytan när jag är i Timrå, för i Timrå luktar det kent. En ordentlig prilla grov i varje näsborre löser dock problemet och jag tror att vårt fina lag kommer komma ut med en jävla niko-kick och köra över dessa “norra-sundsvalls-bor” så det skvätter om det. Men nu är vi där igen… hoppet. Hoppet med sin bomerang-effekt som alltid på något sätt hittar tillbaka, trots att vi medelst bensin och tändsticka för länge sedan rituellt eldat upp det. Som sig bör.

Ledda var är du? KÖÖÖÖÖÖÖÖÖR, BARA KÖÖÖÖÖÖÖÖR!

Davidsson dividerar

FORZA HV71!!

13 gillningar

SLÄPP PUCKEN

2 gillningar

Vi behöver 5 poäng ikväll boys. Minst! Nu kör vi :raised_hands:t2::smiling_face:

7 gillningar

Niko-kick for the win

1 gillning

Bästa citatet! Det tar jag med mig ikväll.

1 gillning

Snygg matchtråd. Det vore ju väldigt synd om något skulle hända med den…

4 gillningar

Ta fram nyckelknippan och repa den jävla matchtråden, det är mitt råd :wink:

Härligt med match igen!

Ser fram emot att se kedjan Ang OFM Borgström

Tycker att samtliga tre förtjänar att spela med bra spelare :+1:

2 gillningar

Om vi vinner i kväll blir vi farliga i slutspel.

5 gillningar

Och förlorar vi blir vi ofarliga i kvalspel

1 gillning

Tre kedjor som kan producera, kan bli kul

1 gillning

3 gillningar

Vilken jävla offensiv de har Timrå.

1 gillning

Ja, man hoppas ju på Hawaii-hockey ikväll. Full fart framåt, massa mål och coacher som surar för alla skiter i defensiven :slight_smile:
6-8 te HV, självklart!

4 gillningar

Var det bara jag som fick oroliga anspänningar i kroppen när man slog på sändningen på TV4 play?

Var det inte mot Timrå skiten vände förförra säsongen?

skiten skall väl alltid vända?

Det kan vi alltid hoppas på!

Ja me deras bäste saknas, Hållander. Mot tre poäng!

1 gillning

Tror vi kan vinna ikväll. Timrås nya spelare kan ju omöljigt komma in och dominera i första matchen

Hållander borta turligt nog och är deras bästa spelare hittills. Viggo i motståndarlaget är ju lite märkligt men lär ju inte vara en nyckelspelare så påverkar nog inte åt något håll.

Timråspelarna har haft semester i en vecka medan supportrarna börjat drömma om ett långt slutspel. Är ju långt ifrån säkert de ens når toppsex.

Känns väldigt, väldigt konstigt att lilla Timrå med sin begränsade budget är storfavorit mot SHLs dyraste lag.

1 gillning