Omgång 17: HV71 - Karlskrona HK

[size=200]HV71 - Karlskrona HK[/size]


[size=150]Hansson vill leda HV71 mot nya poäng[/size]

Publicerad: 2015-11-12 10:00 shl.se/shl-arena/39754/pregame/

HV71 har haft en något strulig säsong med skador, avstängningar och något skral poängskörd. Dock har backen Niklas Hansson utmärkt sig på ett oerhört positivt sätt och på torsdagen hoppas han leda sitt HV71 mot nya poäng igen.

Även om det är tidigt på säsongen så är SHL nu inne i ett läge där varje poäng är viktig. Tre vunna poäng mot rätt lag kan innebära i slutändan att man hamnar på rätt sida om ett streck man så gärna vill hålla sig ovanför. Därför är uppstarten efter landslagsuppehållet viktigt för HV71 som säkerligen siktar på att komma högre upp i tabellen än den elfte plats man just nu innehar.

Torsdagens match är mot Karlskrona på hemmais och precis som för HV71 så är Karlskrona i ett läge där varje poäng nu kommer vara oerhört viktig så vi lär få se en ganska intensiv batalj i Kinnarps Arena.

En spelare i hemmalaget att hålla koll på är backen Niklas Hansson. Junioren har verkligen övertygat i säsongsinledningen och toppar poängligan för spelare som kan få utmärkelsen som “Årets rookie” i SHL Awards.

– Det är ingenting jag tänker på och kommer nog inte göra det heller. Jag jobbar bara för att bli en ännu bättre hockeyspelare. Det gäller att jag är bra över en hel säsong för att konkurera om en sådan sak och vi har ju bara spelat 16 matcher ännu, säger Hansson till SHL.se.


Niklas Hansson toppar poängligan för
spelare som kan bli årets rookie.

[size=150]Var står Karlskrona efter uppehållet?[/size]

Ett annat lag som haft en tuff start på SHL är nykomlingen Karlskrona som tagit sju poäng på de inledande 16 matcherna. Ett facit som är för svagt om man ska klara av målsättningen som är att säkra kontraktet i SHL.

Men som nykomling kan det ta tid att komma in i spelet i en högre serie och kanske har uppehållet gett Karlskrona precis det laget behöver för att med ny kraft komma in i spelet igen. Dessutom tar KHK med sig en bra slutprestation innan landslagsuppehållet.

Inför ett nästan slutsålt Globen vände man ett 2-4 underläge i slutskedet av matchen för att sedan vinna med 5-4 efter straffar. En seger som mycket väl kan betyda mycket för självförtroendet när SHL nu startar upp igen.

[size=150]Christensen mot Holzapfel[/size]

Ett speciellt möte väntar för Karlskronas assisterande lagkapten Riley Holzapfel. Kanadensaren spelade två säsonger i HV71 och lämnade inför den här säsongen laget till förmån för Karlskrona. Nu kommer han för första gången skrinna in på sin gamla hemmabana och han ser säkerligen inga problem med att agera matchvinnare om chansen ges.

En spelare att annars hålla koll på i HV71 är Erik Christensen. Senast lagen möttes vann HV71 i Karlskrona med 4-2 och då var Christensen den stora förgrundsfiguren med två mål - båda stenhårda skott i krysset.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Hv71 snittar 6666 åskådare på sina hemmamatcher denna säsong - kan ju inte vara enbart en slump och tar det som ett tecken underifrån att vändningen är nära! :wink:

Drömmen är att HV71 plockar tre färska poäng samtidigt som Riley Holzapfel gör en helt jävla magisk match, gärna hattrick.
Jag fullkomligt älskar han, en spelare jag gärna fortsatt hade sett i HV-tröjan.

Tror vi kan förvänta oss en helt annan inställning hos killarna idag jämfört med Blues-matcherna.

det får man #$$%%“” hoppas.

intressant första-line… å fjärde… med nummer 91 på isen igen… bara det :open_mouth:

Vill rikta ett stort tack till macce för dina suveräna matchtrådar. Mycket bra jobbat.

Hv71 är arga och lär köra över knykrona ordentligt. 5-1 och det är facit.

Måste ta 3 poäng ikväll Hoppas på en del istid för 4e linan.

börjar med dump… just sayin…

hur kan det inte bli tripping där?

mkt tomma stolar…

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA

#8

nu blir det avstängning!!!

JJJJJJJAAAAAA Jere :smiley: :smiley: :smiley:

:open_mouth:

vilken räddning av peewee :astonished:

ta mig fan om inte #8 drog upp en armbåge i huvudet på nån där igen… eller såg jag fel?

Som vanligt bara utvisningar för HV :imp:

Nix du såg nog rätt tyckte samma här :exclamation:

Börjar bra men vi tappar matchen med alla utvisningar

PW har räddat oss hitills…spelare som Thörnberg Almqvist…är rent ut sagt…mindre bra. Ser lojt och ofokuserat ut. Ska va glada att vi leder.