Omgång 17: HV71 - Karlskrona HK

Riktigt svag period. Det kunde lika väl varit 1-4 till Karlskrona om det inte vore för PW:s grymma målvaktsspel. Thörnberg, Laine, Almqvist, Bengtsson m.f snacka om att underprestera!

bengtsson är ok tycker jag. thörnberg kanske lider av samma sak tedenfart vittnade om?

Thörna lider av att spela med brunkare. in med han mellan Teden O christensen så ska ni se på dunder…
Gillar inte att Lindbom fortsätter spela thörna i samma omgivning trots att den varit sämst varje match.

Publiken och Jönköping sviker. Dom verkar ha tröttnat på förluster, utv och matchstraff. Hoppas vi kan vända denna trenden när vi nu börjar på ett nytt kapitel efter uppehållet. Spelar HV71 upp sig och hittar ett koncept för att vinna matcher så kommer även folket. Kan dock vara med en liten varningens klocka för spelarna, att se resultatet av att inte komma till jobbet varje dag. Må vi har vart bortskämda tidigare säsonger, men känns som verkligheten har hunnit ikapp oss inför säsongen 2015/16.

Första perioden ser sömnig ut. Inget organiserat spel från något av lagen. HV71 fortsätter att dra på sig utv och bjuda in andra laget. Bara ren tur att inte tex Frölunda stod för motståndet ikväll, då hade vi legat i underläge efter alla PP vi bjudit på.
Att Laine och Brithén blev “osams” här om dagen är bevis på att tränaren inte har koll på grejerna ännu. Johan måste våga ge sig in i hetluften och ta de obehagliga samtalen också. Nu gör spelarna det själva.
Hoppas på en betydligt bättre andra period från HV71 sida när pucken släpps.

Till sist. En uppmaning till trådskaparen MACCE:

De trådar du skapar må vara informativa och detaljerade, problemet är bara att du har kopierat allt. Du bryter varje gång mot upphovsrätten då du kopierar skyddat textmaterial. Jag är nära vän till en som jobbar med upphovsrättslagen och jag säger det i all välmening.
Du har rätt att kopiera viss text för EGET BRUK, men du får aldrig kopiera färdiga texter och publicera på offentliga sidor.
För varje trådstart du skapat kan författaren kräva dig på 5000:-
Praxis är 5000:- per stulen artikel/bild. Sen tillkommer att du publicerar copyright skyddade bilder som är tagna av bla picagent och shl.
Där snackar vi mellan 8000-10.000:- per bild i böter.

Jag uppmanar Dig, MACCE att skriva egna texter och publicera egentagna foton i fortsättningen. Inte allt för skoj när stämning och fakturering för olagliga tjänster trillar ner i brevlådan på flera 100.000 :-

Och som sagt, skrivet i all välmening.

Forza HV71

va då försvar :question: :question:

Uppe med händerna? Nej just det, det var ju inte en HV-spelare som gjorde det.

5 minuter för tackling i ryggen på KHK spelaren? Men ne… Nu börjar t.o.m. en tolerant jävel som mig bli bitter! :imp:

Fuck! Laine borta nu också! :imp:

Skadad? Fan det här är ju löjligt

Fy fan vad lamt det ser ut. Är det ingen som vill något. Det ser bara sämre och sämre ut. Dom möter sämsta laget i SHL som väl egentligen håller allsvensk klass.

Fan vilken tråkig match :exclamation:

Jag ser att Lindbom fortsätter att använda powerbreaksen som timeouter för att mana på grabbarna och rätta till saker i spelet! Bra Lindbom! :slight_smile:

PW är dock en positiv överaskning. Annars mörker.

bra PP. borde blivit 7 mål.

Kan någon förklara varför man någonsin spelar A.Almqvist i PP?

Har aldrig funkat, o ch kommer aldrig funka, tyvärr.

???

Hansson & Tedenby har överraskat mig sett över säsongen :slight_smile: Givetvis PW med även om jag visste att han var stabil sedan tidigare :slight_smile:

Haha - din legend! Tack för att du förgyller matchtrådarna, varenda jädra match - varenda säsong! :wink:

Det får inte se ut så här…megajumbon Karlskrona är minst lika bra som HV, visst vi saknar många spelare,men det gör Karlskrona också. Vågar inte ens tänka tanken om det skulle bli förlust ikväll.

Gäsp!!!

Men denna dump hockey funkar inte!
Vet att vi saknar många men likväl så måste vi föra in puck och skapa tryck!
Karlskrona kan ju komma in varje gång men Hv skickar ner och vi är aldrig först!

Är ju rena Dahlén hockeyn vi lirar och ska vi spela så kunde vi likväl haft kvar Dahlén!

Tror det beror på Adams ruggiga slagskott,ligans hårdaste från blå :laughing: