Omgång 17: HV71 - Linköping HC

Ta timeout då!!!

Sätt ihop Ljungh och Teden, nu!

nu har man chansen o studsa tillbaka

Kom igen nu då. Snabbare pass tack

Figren…Du är så korkad så klockorna stannar…

Ja vi som antydde det innan säsongen i olika forum fick ett jäkla mothugg. Detta är minsann en topp 3 trupp sa många. Men jag står fast vid min åsikt vi har en trupp för plats 5-8. Helt ok målvaktssida, bra backsida -Ytterell och helt ok C/FW sida med lite för mycket bredd och för lite spets. HV71 spelar bra idag men världen grinar laget i ansiktet för tillfället.

Vafan figren…

Pp är dock lika bra som vanligt. Känns alltid som hv är de som är under press och blir jagade då. !?

Tyckte inte det var en utvisning på Figren eller :question:

för fan figge

Vidhåller att det är ett topplag på pappret. Och jag vidhåller det jag sa inför säsongen, att det stora frågetecknet är Johan Lindbom.

Vill se vad det här laget skulle prestera med en vettig tränare och ett riktigt spelsystem.

Finns inte ord… det är så sjukt genomuselt så man blir mörkrädd. Andra perioden är ett 20 minuter långt skämt. Vi har absolut ingenting att komma med. Men vafan. Lite mer ryggdunkar på kontoret så kanske det löser sig! Kumbaya!

JAG ÄR SÅ JÄVLA BESVIKEN PÅ HV71

Thuresson ser bättre ut nu …

Du ska se att Lindbom är nöjd, att det finns mkt bra att bygga vidare på osv osv…

vi behöver en målskytt

Jag vet att jag är jävligt tjatig med detta men jag tycker min stora kritik mot Hv är (förutom powerplay) att man inte bygger sitt spel på att få trafik framför målet innan skotten kommer.

I min värld kan man aldrig bli ett bra hockeylag utan att kunna det även om HV gör ett tappert försök.

Men det måste vara något fundamentalt fel när man inte kan det eftersom man då aldrig kan få de enkla målen.

LHC vänder, tar kommandot och vinner varje närkamp men Lindbom rör inte en min och står bara med armarna i kors medan matchen rinner iväg från oss. Har aldrig sett en mer passiv coach.

usch vi är snart sist i tabellen…

Det är sannerligen skilda världar i HV’s spel, från att i 1:a perren se ut som en klar guldkandidat till att i 2:a se ut som en given jumboplacering. VARFÖR???