Omgång 17: HV71 - Linköping HC

lindbom sa i paus nu spelar ni sämre vi kan ju vinna en match

Tabelläget börjar bli riktigt läskigt.

Kan vi sluta driva skiten som ett vinstdrivande företag och satsa på sporten så länge pengar finns?! Rädda för fan det som räddas kan nu.

Underläge inför tredje. Då är förlusten i princip garanterad. Tack och godnatt.

Ja Firma Lindbom har väl inte direkt rosat marknaden sedan guldet.
Jag tycker C/FW sidan är överlag på pappret och första delen av säsongen är lite trubbig och spelar med för lite fart. Inte långsamt men inte den farten vi hade 16/17 som malde ner moståndarna.
chansningar som hitills inte slagit väl ut Thörngren tex
Lite för mycket bredd/brunkare
Sundh
Bengtsson
figren
Jonsson
Brännström
Mfl

Jag saknar en riktig playmaker: En Christensen typ

Sedan har vi ju spelare som underpresterat rejält
Nils Andersson
Thuresson tex

Samt endast godkänt målvaktsspel hitills absolut inte bättre.

Därav plats 11 för tillfället.

Skulle Tedenby gå sönder tror jag det skulle bli oerhört jobbigt.

Ta in sandberg+ två till hult. Låna ut Brännström. Bryt kontraktet med valfria 3. Fyihelvete vad läskigt det här börjar bli.

Vi kan alla se att spelet framför mål är obefintligt. Även Lindbom och gänget måste ju se detta. Så varför gör vi inget åt saken? Antingen kan Lindbom inte förmå spelarna till att göra skitjobbet eller så vill han inte ha trafik framför målet.

Jag vet inte vilket som är värst.

Är faktiskt oerhört besviken på Nils Andersson hitills. Markeringsspel är bitvis undermåligt för att uttrycka mig milt.

Hajar inte

Har varit med sedan 80-talet och kollat på HV, många matcher har det blivit men jag tror aldrig jag har varit så orolig för ett negativt kval som detta år. Självförtroendet är verkligen skört maximus, en liten medstuds som vid LHC:s 1-1 och allt positiva från första perioden är raserat. Jag kan tyvärr inte se hur JL skall kunna vara kvar vid rodret.

Som Mats skrev innan, fri sikt för målvakten vid varje Hvskott…helt otroligt…

välkommen!

Största problemet för mig personligen är att det känns som under Dahlén, det är förbannat tråkig hockey att titta på. Jag orkar sällan se klart en hel match längre och när jag “kollar” så är det ofta med matchen i bakgrunden medans jag gör något annat. Idag sa jag till frugan inför tredje perioden att hon kan glo på vad det nu är för serie hon glor på istället, inte för att matchen på något sätt är avgjord, men för att det helt enkelt är tradigt att glo på möget, och med tanke på hur publikkurvan ser ut så tror jag inte jag är helt ensam om att känna så iaf.

Varför går Lindbom inte ner på folk och spelar de som är åtminstone lite heta…

Klockan tickar fort :frowning:

fy

Hur svårt kan det vara att rensa bort pucken… :open_mouth:

Där var det kört… AVGÅ LINDBOM

Lägg ner! :angry:

Där var matchen körd…Lhc vill mer, visar mer,kämpar mer…HV är en liten fjärt i rymden…jag vill bara spy.

för fan LINDBOM DIN JÄVLA SOPA DU OCH HULT HAR FÖRSTÖRT DENNA KLUBB FY FAN VA MAN SKÄMS O VARA HV SUPPORTER NÄR MAN HAR SÅ INKOMPETENTA LEDARE.

DE ENDA JAG KAN SE ATT ÄNDRA PÅ DETTA ÄR ATT SUPPORTRAR OCH SPONSOREN VISAR ÖPPET SITT MISSNÖJE ATT INTE DYKA UPP PÅ MATCHER TILLS LEDNINGEN HAR AVGÅTT