Omgång 17: HV71 - Skellefteå AIK

Eller bottenlagen

Anton Karlsson - hv:s tredje bästa back just nu

Klasskillnad

han får stå helt ensam blan 5 hv spelare, alla ser han och gör absolut ingenting, ingen vilja eller engagemang i laget

Där har ni ett tydligt tecken på varför HVs skyttekung spelar 10-12min/match. Helt borta på målet.

Om matchen fortsätter så här och Skellefteå vaknar till Tippar jag förlust med minst 2 mål

Så rättvist. HV påminner om Mora när de var uppe första svängen. Minns hur förbannad man kunde vara när HV ägde matchen och Mora fick med sig nåt billigt mål och ett par billiga utvisningar. Det är HV idag.

Nu är du orättvis… Mot Mora

Började ju utomordentligt genomuselt, men lite bättring efter dryga tio. Sen kom mål i baken. Rättvist såklart, men surt för hv lyckades sätta några pass på bladet där ett par ggr.

Emil Johansson var visst inne på baklängesmålet. Kanske borde fokat på sitt eget spel istället för att klaga på disciplinnämnden inför matchen.

Som jag skrev innan LHF-matchen så kommer HV inte att kunna vinna självmant den här säsongen. Det krävs en kombination av en bra dag för HV och en dålig dag för motståndarna. Detta stämde mot LHF, det stämde mot LHC och det verkar stämma även ikväll.

2014 blev det klart att HV slapp negativt kval med 3 omgångar kvar av serien. Jag är inte säker på att vi kommer veta hur denna säsongen slutar innan omgång 52 2021, om inget drastiskt inträffar.

Sorgligt.

Vilka krigar hårdast :unamused:

Ta time-out eller nåt

Vilka usla pass… Det är sämre än allsvenskan…

Jag brukade alltid säga på den tiden att en bra Mora-match var en dålig hockeymatch. Nu är det nog många ute i landet som säger samma sak om HV.

:laughing:

HV71 behöver HLR.

Men ta en titt på Forsbergs markeringsspel vid 1-1… inte lätt för övriga spelare att navigera när han gör som han gör där

vi har ju passat till två svinbra saik-lägen… att inte kunna undvika indianare… suck.

Hmm nä bra spelar dom inte. Känns som hela hv71s identitet har försvunnit. Tråkigt.