Omgång 17: HV71 - Skellefteå AIK

på tal om indianare… sekretariatet verkar fixa klockan lika bra som de i scandinavium…

Samtidigt kan man ju fråga sig varför HV spelar ett försvarsspel som är så ovanligt att det går emot spelarnas instinkter? Forsberg är ju inte ensam om att inte hitta rätt i markeringen, om man säger så…

HVs sämsta period för säsongen?

Undrar om Rahm är nöjd?

Fast om Forsbergs instinkt är att ställa sig mitt emellan två spelare så är det fel på instinkten, inte spelsystem

Detta är det sämsta jag sett av hv någonsin!!! Fyfan. Orkar inte mer.

Max 2 godkända byten.
Hugo får stå på händer resten av matchen.

inte ens nära, tyvärr

Snälla Rahm. Avgå.

Undrar ifall styrelsen och Hult äns kollar på matcherna eller om man sitter o kollar på repriser från SM-gulden.

Hur kan man tillåta sådant här spel utan man agerar? Helt sjukt uppenbart man har helt fel personer på fel positioner

Det säger allt. Emil j måste bort!!! Rahm måste bort!

Efter “förutsättningarna” är han nog det… Det är ju alltid något med förutsättningarna som gör att det finns saker att vara nöjd med. Oavsett hur det ser ut.

Men det är 40min kvar att spela. Det är ju alltid något. Sett till förutsättningarna, alltså…

Heeeeelvete va dom är efter i alla lägen. Pucktapp och felpass, sega i reaktionerna över hela plan. Kokkonen, Hugo och Olausson de enda som får godkänt va?

Vilken jävla överkörning. Rån att det bara står 1-1.

Det är så många fel att jag inte vet riktigt vad som är värst. Finns absolut ingen spelidé! Man känner ju av spelarnas stress så fort de får pucken.

Det som skrämmer mig mest är att ALLA lag nu har fattat att presspel mot HV är barnsligt enkelt.

Det går väldigt fort när SAIK kör på och HV blir totalt utspelade, hur kan det se ut så här? Fattar inte. Man blir ju seriöst avundsjuk.

Ok. HV har alltså haft tre hemmamatcher. Och vad det verkar ser vi ut att bli utspelade i samtliga.

Pappfigurerna på läktaren gör dock sitt jobb, då domarna inte verkar kunna stå emot trycket och ger HV ett par billiga PP. Så hopp finns!

Sjuk säsong detta. Rätt många ljusglimtar. Martinsson, Kinnvall, Olausson, PP m.m. Men sett till helheten ser det sämre ut än på år och dar.

Jag säger det igen.
Hv måste sluta titta på var pucken är och börja sikta på kropparna.
Hv står still och undrar vad som händer medans Saik kör slalom genom mittzon.

Det är väl fortfarande tillåtet att tacklas? Eller har man tagit bort det?
Är målet att kvotera in fler kvinnor?

Upp nu Hv. Visa lite kulor…

Snart går malmö om oss och vi är sist i SHL halleluha Hult och rahm ni gör verkligen underverk med klubben ni tar laget raka vägen till Allsvenskan om inte nån AGERAR OMGÅENDE innan det är försent

Jag är oftast optimistiskt lagd men det här är verkligen bedrövligt

Stör mig att man ger spelskickliga spelare som Lindström så otroligt mycket tid. Vid målet så står två forwards och avvaktar och låter Lindström leta pass. I 5 mot 5…