Omgång 17: Leksands IF - HV71

OMGÅNG 17 2013-10-30 19:00

Läget i HV71: Efter en veckans spel ledigt är det äntligen dags för match igen. Senaste matchen vann HV71 på bortaplan mot FBK och direkt efter slutsignalen presenterades HV71´s sista nyförvärv, Chris Campoli. Campoli är med sina 29 år en rutinerad back som närmast kommer från Lugano i den schweiziska ligan. Campoli har stor rutin ifrån den nordamerikanska hockeyn där han producerade totalt 146 poäng (35+111) på 440 matcher. Campoli är en stabil back som gillar att ha pucken och förflytta densamma snabbt, han är relativt passningssäker och bra i powerplay. Nummer på tröjan blir #41

Några dagar tidigare offentliggjorde man också en ny forward i form av Erik Christensen.
Christensen som närmast kommer från KHL-laget HC Lev Praha. Där mäktade Christensen med hela 21 (11+10) poäng på 41 matcher förra säsongen. Christensen har spelat 387 matcher i NHL och svarat för 163 (68+95) poäng totalt. Han har dessutom hunnit med 12 matcher i Stanley Cup och 152 (102 poäng) AHL-matcher.
Christensen är en skicklig forward med ett utmärkt handledsskott, Han har bra balans och är snabb på skridskorna. Han är anfallsmedveten och har en bra känsla. Nummer på tröjan blir #24

I övrigt är Riley Holzapfel tillbaka i spel mot Leksand efter sin avstängning han drog på sig emot Luleå.

Skadelistan:
Johan Davidsson (Långtidsskadad)
Mattias Karlsson (Långtiddskadad)
Patric Karlsson (Skadade sig på träning, väldigt osäker till spel)
Brett Sterling (Fortfarande sviter av hjärnskakningen)


Chris Campoli är senaste nyförvärvet för HV71 och han gör sin första match mot Leksand.

Läget i Leksands IF: Leksand åkte ner till småland för att ta sig an Växjö. Publiken i Vida Arena behövde sannerligen inte vänta länge på matchens första nätrassel. Hemmalagets Dennis Rasmussen höll sig framme redan efter 54 sekunders spel och gjorde 1-0.
Matchen slutade 4-3 till Växjös fördel. Leksands målskyttar för kvällen var Jens Jakobs och Johan Ryno x2, och så här sa Jakobs efter matchen till Cmore: - Det är hockey, lägger vi in lite puckar på mål så går det vägen.
Men tyvärr gör det inte idag. Det är bra för självförtroendet att göra mål om jag ska ta med mig något positivt.

Skadelistan:
Ryan Russell


Johan Ryno gjorde 2 mål för sitt Leksand, men det räckte inte för seger.

Tabellen:

1 Skellefteå 17 16 37
2 Luleå 17 16 31
3 Frölunda 16 5 28
4 Växjö 17 -1 28
5 Linköping 16 10 27
6 Brynäs 16 7 26


7 Modo 16 2 25
8 Örebro 17 -5 21
9 Leksand 16 -4 20
10 AIK 17 -10 20


11 FBK 17 -8 19
12 HV71 16 -21 14


Laguppställning kommer under matchdagen som vanligt.

Gustaf Wesslau

1:A FEMMAN
Anssi Salmela
Elias Fälth
Andreas Jämtin
Erik Christensen
Marcus Nilson

2:A FEMMAN
Chris Campoli
Oscar Fantenberg
Riley Holzapfel
William Karlsson
Toni Rajala

3:E FEMMAN
Jesper Williamsson
David Petrasek
Anton Bengtsson
Ted Brithén
Sebastian Strandberg

4:E FEMMAN
Stefan Johansson
Erik Andersson
Johan Lindström
Johan Johnsson
Jason Krog

Dags igen då, segern mot FBK förra veckan var verkligen nödvändig för självförtroendet. En gedigen laginsats, blev dock lite onödigt spännande på slutet men det kanske var precis det laget behövde gå igenom för hade vi vunnit komfortabelt hade spelarna säkerligen blivit lite för självsäkra och börja tro att det kommer lösa sig framöver likt LHC-matchen hemma, det behövs hårt jobb i varenda match framöver from nu, Petrasek nämnde det i intervjun både före och efter matchen att de blev lite för glada efter triumfen mot LHC.

Det bästa är att ta match för match, byte för byte. Verkar som att båda våra två sista nyförvärv kommer kunna spela direkt vilket är bra.

hv71.se/artikel/44318/

Dahlén inför matchen

Såhär formeras antagligen laget:

Carlsson(?) - W.Karlsson - Rajala
Jämtin - Christensen - Nilson
Liket - Krog - Holzapfel
Strandberg - Brithén - Bengtsson
Johnsson

Salmela - Fälth
Fantenberg - Campoli
Petrasek - Johansson
Williamsson/Larsson

Förutsatt att Christensen och Campolis papper hos Migrationsverket blir klara i tid

Keskinens antagande är nog ganska riktigt. Jag tror dock att Holzapfel är center och Krog på ena kanten. Sen undrar jag om inte Williamsson spelar med Petrasek. Tyvärr verkar inte Patrik Carlsson kunna spela. Om man ska gå efter dagens träning så flyttar Holzapfel upp på Patriks plats och Johan Johnsson går in med Krog och Lindström. Hoppas nu bara att både Christensen och Campoli bli spelklara, annars kan det bli vissa problem.

expressen.se/sport/hockey/sh … gar-klara/

hoppas!! Sen verkar det vars en väldigt seg hjärnskakning på sterling tyvärr…

Tar man fallet Kyle Beach så skickades pappren in i god tid och ändå tog det över 1 vecka.
Dom svarade inte ens när HV ringde och utgår ifrån att dom gör sitt jobb denna gång.
För Rajala och Salmela gick det däremot snabbt och smärtfritt och vill innerligen se dom båda på isen.

Måste match för HV71! Nu när både AIK och kaffebönorna lyckas ta poäng i sina matcher…

Men HV kommer gå ut och kriga å vinna denna match mot ett formsvagt Knäckelag!

Nu bryter vi sönder knäckebröden!!!

Är otroligt nervös inför matchen men känner ändå på något sätt ett visst lugn, vi har faktiskt spelat bättre sedan finländarna kom in, samt att Petraseks intervju efter matchen mot FBK tyder på att de vet om att det är 100% ödmjukhet samt hårt arbete från och med nu fram till uppehållet.

Det här vinner vi.

Jag tror vi vinner enkelt, typ 5-1 eller 6-1.

Det kändes som en stor vändning när vi vann över färjestad & jag tror att den känslan är 5 gånger starkare för våra spelare.

Leksand känns inte alltför heta just nu & jag kan tänka mig att dom har lite huvudbry över att möta HV med två starka nyförvärv
med nästan 800 NHL matcher samt två nyförvärv som redan bevisat att dom håller allra högsta SHL klass.

Jag tror att Christensen kommer att glänsa i HV. Hoppas han får chansen till det redan imorgon.

Kom igen nu HV!!

jnytt.se/dubbelt-kanada-ska- … -att-lyfta

Ser ut som att nyförvärven spelar

Skall bli intressant att se. Dags för revansch för fadäsen i hemmamötet.

oxybet.se/leksand-vs-hv-71/e/4275238/

Nervös som vanligt men ändå förväntansfull inför dagen.
Tror självklart på vinst, men kommer inte spela upp mig att det är nån “vinna eller försvinna-match” om det skulle bli en torsk.
Det är hela 39 omgångar kvar och “ynka” 12poäng upp till sjätte plats i tabellen (just nu BIF, 26p), den platsen som HV71 bör ha som mål nu.
Det räcker med att ta in en poäng var tredje omgång för att nå det målet, om man nu vill ta det matematiskt.
Självklart måste det bli mer vinster än förluster men fortfarande stor chans att det lyckas, och i en perfekt HV-värld så sker det än tidigare än i dom sista omgångarna.

Så snälla forumsdeltagare på förhand, skona oss som tänker positivt för framtiden från “domedagsprofetia” om det nu skulle bli ett bottennapp ikväll. Vi har fortfarande en hel del livlinor att använda.

Jag säger det nu så slipper andra.

-Dahlén hänger löst och förlorar HV idag så ryker han.
-Jag tror att Dahlén har gjort sin sista match om de förlorar alla matcher innan uppehållet.
-Levererar Uffe inte ikväll så tror jag att vi har en ny tränare på fredag.
-Det är för sent. Vi är redan i kvalserien och ALLT är Dahléns fel.
-Typiskt att han (Uffe) ska dricka ur den där jävla flaskan under match. Hur kan han alltid vara törstig?!

:wink:

Ikväll blir det vinst. Ska bli jäkligt spännande att se de nya spelarna.

Tabellen uppdaterad.

Precis som inför FBK-matchen gick jag runt i HV-tröjan igår. Skägget har jag inte rört sen dess heller. Så mina damer och herrar, lägg era tips på HV ikväll.

Som alltid, måste vinna match och Leksand som visat sig lite mer som ett nykomlings lag och börjar sakta sjunka så har vi en bra chans att ta 3 poäng…som vi måste ha.
WK/Rajala får gärna fortsätta showa ikväll :wink:

Vad jag förstår så går Holzapfel in mellan WK och Rajala. Känns inte helt optimalt, men jag hoppas jag har fel. KROSSA KNÄCKEBRÖDEN IKVÄLL! Är så jävla nervös. Så sjukt viktig match detta!

Grabbar i kväll är det “NYA” Hv71 som går ut på isen. Känns sanslöst kul. Tror på seger i kväll.

Shit! Varför berättar ingen sån’t här för mig i tid? Jag har ett uppehållstillstånd innestående hos Migrationsverket efter att jag skjutsat en hel avdelning tillbaka från lunch i min MC-/handikappbuss under en hagelstorm. Skall jag ringa några samtal eller har Stillmans office ordning på det här nu?

:slight_smile:

// JV