Omgång 17: Linköping HC - HV71

Fan också!!!

Ja ja. Det ville sig inte idag. LHC tog över ju längre matchen gick. HV skapar några fina chanser på slutet men skärpan saknas lite och då är Rautio en alldeles för bra målvakt för att en puck bara ska ramla in idag. Sen får man inte glömma att det varit manfall både innan och under matchen.

Förstakedjan ledde inte laget på det sätt som hade krävts för att vinna idag, men det finns fortfarande glädjeämnen. Pilut och Eidstedt bildade backpar och spelade riktigt bra! Ersberg kommer in efter en längre frånvaro och gör det fantastiskt bra.

Som sagt, det är några saker som fattas idag och dom sakerna måste rättas till för att det ska bli seger på lördag.

Tyckte dock att Ersberg var ruskigt bra ikväll!

Skiiit! :angry:
Jämn match men saknade den där riktiga glöden och offerviljan, tyckte framförallt att det var knappt nån som drev på mål i matchen och att vi sökte hellre ut oss i sarghörnen och därifrån gör man inga mål.

Nej precis. Kändes som att HV inte skapade ett enda läge där det fanns fler än ett alternativ för avslut. Och Rautio är svår att överlista om han bara har ett alternativ att koncentrera sig på.

I en sån här match tycker jag att det blir särskilt tydligt att vi inte har så skottvilliga och målfarliga backar. Det bidrar ju också till att det blir färre alternativ för avslut.

Ersberg egentligen den enda bra spelaren i HV idag. Linköping kändes snabbare och bättre på allt. Sen var det en sån dag där puckarna inte riktigt följde med HV och studsade mer mot än med.

Ersberg var grym idag, han kunde inte göra nått på målen men vad fan SYSSLAR TÖRNGREN MED!!! Vi kan inte ge bort mål så lätt, en sak om motståndarn gör bra saker men detta är inte okej.

Annars tycker jag absolut vi skapade lägen för att ta poäng ikväll men ikväll ville det sig inte. Fiala gjorde verkligen ingen bra match han kan INTE dribbla igenom hela försvaret och ännu mindre ta idiotutvisningar! Många var dock inte på topp idag men med pjäser som Laine och Tedenby borta så är det inte konstigt att anfallsspelet blir lidande i ärlighetens namn.

Vet någon vad som hände med Laine? Jag har inte sett eller hört nämligen???

Ersberg bäst ikväll i HV
Tyckte även Ridderwall gjorde en bra match.

Konstig match med avbrott och inget vidare spel från något av lagen. Tråkigt misstag av Törngren gjorde att momentum vägde över till LHCs fördel med knapp marginal och sen fanns inte kraften att vända trots att inte Linköping kändes speciellt bra.

LHC känns förövrigt inte alls lika farliga som jag tyckte de gjorde förra året.

Ersberg kung, så otroligt bra spelsinne och ser så kall ut.

3 poäng på lördag då de sista krafterna ska tömmas innan uppehållet sen välbehövlig vila!

Seg match att gå på, slarvigt och tempofattigt passningsspel med pauser och avbrott om vartannat.
Nej, denna glöms fort.
+++++ till Ersberg.

Håller med dig chino.

Kan det vara så att HV:s intensiva forecheckingspel är så slitsamt att de börjar bli trötta nu när det är nära till viloperiod?
I så fall undrar man ju ifall de orkar köra på så intensivt ända in i kaklet när slutspelet börjat.

Det tror jag nog. Men efter 8 raka segrar blir man nog lite mätt (även om det är undermedvetet) och det har man inte riktigt råd att vara om man ska spela detta spelet. I ett slutspel lär det nog inte vara nån risk för det dock. 8 raka är trots allt tangerat klubbrekord, så man ska nog inte dra för stora växlar av en knapp förlust borta mot ett formstarkt LHC.

Nja, har nog sett sämre vill jag säga. Han och Ridderwall var de som skapade de flesta chanserna för HV71 problemet är att spelare missade Christensens passningar. Han ser ofta loj ut men tar sig ändå fram och skapar målchanser.
Missade ni Christensens frustrationstacklingar och faaaaaaaaaaaaan i båset i tredje perioden? :slight_smile:
Något minut efter så satt Sandberg och slog klubban i båsets insida ett antal gånger. Så känslor och vilja finns nog så det räcker och blir över för hela laget. Mäktigt att vara så frustrerad efter att vunnit 8 raka och får stryk 1 match :slight_smile: Det bådar väldigt gott. Knappast mätta på att vinna.

1-0 mot LHC är ingen skam absolut inte! Vi hade kunnat fått med oss poäng, det som frustrerar mig är att vi slarvade bort målet så ENKELT, misstag görs som ANdreas sa men sånna Rookiesaker får vi inte bjuda på. Med tanke på vilka vi saknade så tycker jag så här dagen efter att vi gjorde helt okej i från oss.

JP-femman

5+ Erik Ersberg. Var tillbaka efter sju matchers frånvaro och räddade HV från en ännu större förlust än 0-2. Stod för flera fina
parader när LHC:s vassa offensiva spelare skapade mycket oreda.

4+ Lawrence Pilut. Lugn och trygg med pucken. Vågar fylla på i offensiven när tillfälle ges.

3+ Calle Ridderwall. Hade ett par fina lägen att bli målskytt igen, men den här kvällen ville det sig inte för SHL:s bäste målskytt.
Gör mycket nytta i det defensiva spelet.

2+ Patrik Carlsson. Drar, liksom alltid ett tungt lass i boxplay-spelet. Var en av HV:s piggare spelare i offensiven.

1+ Andreas Jämtin. Inblandad i många heta dueller. Fick ett mål bortdömt för hög klubba.

Andreas Johansson: -Vi var inte tillräckligt desperata för att göra något mål. Om det beror på mental trötthet vet jag inte.

Magnus Hävelid: -Jag tycker vi gör en kanonmatch. Hela laget gör det bra.