Det finns en obalans mellan hopp och förtvivlan. Hoppet är den kondenserade utandningsluften en kall novembermorgon, flyktig, snabbt försvinnande. Overksam och opåverkande. Förtvivlan är den smygtysta flatulensen i ett fikarum på det nya jobbet, påtaglig, potent, kväljningsframkallande. Något som skapar dåligt självförtroende och men för livet.
Hoppskapande aktiviteter såsom uppehåll, nyförvärv och 59 minuter i Timrå, diffunderar blixtsnabbt bort och ersätts av en frän och svårborttagen stank i näsborrar. Motmedlet mot detta är naturligtvis ölbärs och tre färska pinnar i en stad obegripligt nära polcirkeln. En stad vars hockeylag som fram till nyligen varit elektrifierande, har nu stora problem med batterier och tappad laddning. Spänningsfall eller överladdning? Inget vet. Men helt klart är att säkringen kommer gå, för en av två supportergrupper, senare denna kväll.
Så rulla in er i isolerande material, finn trygghet i det grön-gula och undvik det svarta så kanske det går vägen.
Ofta läst här på forumet: “…jag väljer glädjen.”
Idag är jag här. Jag är modig. Jag är tålig. Jag vågar.
Idag väljer jag lidandet!
Inte förhårdnad, inte uppgiven. Bara bärande ett stilla lidande.
Känner lite samma. Antalet gånger man varit uppumpad inför en match är lätträknade de senaste fem åren. Numer ser jag sällan framemot en match. Det värsta symtomet av allt är väl att jag inte ens blir tjurig om jag missar en…
Så. Idag väljer även jag lidandet. Kollar mest för att se hur illa det kan sluta. Tyvärr.
Som sagt perfekt läge att möta Skellefteå.
Seriens troligen sämsta lag just nu.
Kicken av Robban Ohlsson måste ju märkas och det kan bli en jobbig säsong för dem.
Mycket som talar för HVseger ikväll. Hoppas och kräver bra spel för en gångs skull och att vi dominerar matchen och skottstatistiken.
Börjar bli dags att steppa upp spelmässigt nu. Vi kan inte hela tiden bara räkna med att vi ska vinna matcher pga tur och en målvakt som står på huvudet.
Dags att få ihop grejorna nu och börja prestera åtminstone nära kapaciteten som finns i truppen.
Zaik med urusel form men de kan vara lugna. Tre enkla pinnar ikväll och helt plötsligt kommer allt som inte stämmer i Västerbotten helt plötsligt skina starkare än ett nyknullat kattollon i månsken.
Spelare som aldrig gör mål kommer göra minst två. Materialaren kommer slipa vassare än han någonsin gjort och kioskerna kommer slå rekord i korvförsäljning.