Omgång 17: Skellefteå AIK - HV71

Skellefteå AIK vs HV71

Det finns en obalans mellan hopp och förtvivlan. Hoppet är den kondenserade utandningsluften en kall novembermorgon, flyktig, snabbt försvinnande. Overksam och opåverkande. Förtvivlan är den smygtysta flatulensen i ett fikarum på det nya jobbet, påtaglig, potent, kväljningsframkallande. Något som skapar dåligt självförtroende och men för livet.

Hoppskapande aktiviteter såsom uppehåll, nyförvärv och 59 minuter i Timrå, diffunderar blixtsnabbt bort och ersätts av en frän och svårborttagen stank i näsborrar. Motmedlet mot detta är naturligtvis ölbärs och tre färska pinnar i en stad obegripligt nära polcirkeln. En stad vars hockeylag som fram till nyligen varit elektrifierande, har nu stora problem med batterier och tappad laddning. Spänningsfall eller överladdning? Inget vet. Men helt klart är att säkringen kommer gå, för en av två supportergrupper, senare denna kväll.

Så rulla in er i isolerande material, finn trygghet i det grön-gula och undvik det svarta så kanske det går vägen.

Fredriks funderingar

FORZA HV71!!

16 gillningar

nu behöver man en botemedlet mot bakfyllan och det rejält, vinnnnn idag hv! mvh bakis

1 gillning

Ofta läst här på forumet: “…jag väljer glädjen.”
Idag är jag här. Jag är modig. Jag är tålig. Jag vågar.
Idag väljer jag lidandet!
Inte förhårdnad, inte uppgiven. Bara bärande ett stilla lidande.

13 gillningar

Ska kröka i afton och kommer därmed missa matchen. Luktar vinst.

1 gillning

Nej, de räcker nu.
Bara släpp loss å KÖR!
1-7
Vinn eller försvinn.
Byt valla eller vad fan som helst.
Sean Day nätar och 2 assist!!

Känner lite samma. Antalet gånger man varit uppumpad inför en match är lätträknade de senaste fem åren. Numer ser jag sällan framemot en match. Det värsta symtomet av allt är väl att jag inte ens blir tjurig om jag missar en…

Så. Idag väljer även jag lidandet. Kollar mest för att se hur illa det kan sluta. Tyvärr.

7 gillningar

Känns nästan skönt att ha begränsad möjlighet att se matchen idag…

Jag väljer att vara positiv, 3p idag och 3p på måndag och vi är med i matchen igen!

1 gillning

Blir vinst idag. Det är redan bestämt sen länge.
Nu vänder vi blad och kör vidare mot … förmodan?
:rofl:

1 gillning

Jag önskar också jag har en anledning att inte se matchen men icke. Får och välja lidandet…

1 gillning

Idag kommer trender brytas.

Som sagt perfekt läge att möta Skellefteå.
Seriens troligen sämsta lag just nu.
Kicken av Robban Ohlsson måste ju märkas och det kan bli en jobbig säsong för dem.

Mycket som talar för HVseger ikväll. Hoppas och kräver bra spel för en gångs skull och att vi dominerar matchen och skottstatistiken.

Börjar bli dags att steppa upp spelmässigt nu. Vi kan inte hela tiden bara räkna med att vi ska vinna matcher pga tur och en målvakt som står på huvudet.

Dags att få ihop grejorna nu och börja prestera åtminstone nära kapaciteten som finns i truppen.

Zaik med urusel form men de kan vara lugna. Tre enkla pinnar ikväll och helt plötsligt kommer allt som inte stämmer i Västerbotten helt plötsligt skina starkare än ett nyknullat kattollon i månsken.

Spelare som aldrig gör mål kommer göra minst två. Materialaren kommer slipa vassare än han någonsin gjort och kioskerna kommer slå rekord i korvförsäljning.

HV är fan en lyckoamulett för alla att möta.

3 gillningar

Stängde av vid 1-0 mot Timrå vid halva 3e perioden. 30sek senare kvitterade HV.

Idag kommer jag ej se matchen då det vankas ölbärs på lokal. Så hoppet lever att vi vinner idag.

4 gillningar

Same Same

8 gillningar

Idag ältar jag inget. Ingen åsikt. Ingent insikt.
Ingen ironi eller fobi.
Ingen kommentar
No coments :grimacing:

Varför spela Day och Sjöholm ihop, jag fattar det inte…

2 gillningar

Okej… så inga förändringar, ingen La leggia. Yay!

1 gillning

Jag vill inte vara negativ men förlorar vi den här matchen kommer vi inte få några poäng.

5 gillningar

Sant….:wink: