Omgång 17: Skellefteå AIK - HV71

Haha… nyanser av mörker… :slight_smile:

1 gillning

Det här känns som en 7-2 match

Den sanningen har redan kommit fram om man hängt med.

Jag håller inte med alls, tycker inte vi ser något vettigt eller speciell vilja från honom överhuvudtaget.

Och jag tycker att 5an han tog visar på det.

1 gillning

Ett 3-1 underläge med 2 perioder kvar är inte omöjligt för nått annat lag i shl, förutom hv.

Känns verkligen så

Tror ändå att med den formen Skellefteå har, så kan de tappa det. Det är ju bara första periodpausen.

Det går inte försvara Tikka. Han klarar inte av SHL-tempot. Han är efter i varje duell och hinner inte tänka. Tycker förvisso han gjorde en del bra grejer i förra matchen, i synnerhet första halvan av matchen, men blir galen på övertron om att han är bra defensivt för det är han inte - åtminstone inte i denna ligan. Sälj honom till Liiga, finns såklart lag som är intresserade av honom där. Får vi tillbaka hälften av det han kostar så är det taget alla dagar i veckan.

12 gillningar

Huvudet på spiken i vanlig ordning

Sticker ut hakan och säger att vi vänder detta. 3-3 efter andra perioden, Luoto och Ang med var sitt!
I tredje gör Luoto sitt andra och hör och häpna, sen håller vi undan! Skål för det!

4 gillningar

Tycker Hugo släpper 3 enkla i första, förra matchen var han grym. När varken Hugo eller resten av laget kan prestera på den nivån vi kan kräva så kommer detta sluta i allsvenskan. Det syntes redan första minuten att HV inte va med, hur kan det ens vara möjligt att inte vara påkopplad i denna ödesmatch?

3 gillningar

Det som talar för oss är att Tikka inte spelar mer.

Fråga, hur är Tikkas ledaregenskaper?
Tänker om vi sparkar AB och anställer TT som HC? Han hade ju vett nog att peta sig själv i denna matchen. Han har något!

3 gillningar

Jag springer naken runt arenan om de händer

Hörde ett rykte om att Fisken gör två mål nu i andra perioden efter att Tikka smugit in i SAIK’s omklädningsrum och stulit en av Oscar Möllers klubbor till Fisken.

1 gillning

Day hänger en till ska du se.
Han har tröttnat på att vara loj nu.

Många som verkar gilla att springa nakna här på forumet när det är trendbrott, skumt att det inte står med i JP om nakenjannar på hemmamatcherna! :smiley:

2 gillningar

Ikväll har dessutom Alnefelt varit riktigt dålig och släppt in 3 mål som han borde tagit. Två av dessa var nog riktiga tavlor. Då är det inte lätt att vinna matcher. In med Dichow nu och få till en nystart i andra, så kan vi vända detta.

1 gillning

Ännu en nödlösning. Vi behöver någon utifrån med nyktra ögon.
Min dröm är fortfarande att göra en deal med Italien och Jalonen. Alla hvs juniorspelare får italienska pass om vi får låna honom till april.

Bara för att vara tydliga, gäller det min specifika spådom eller bara vändningen i sig? Här ska behållas kvitton😉

1 gillning

Jag håller helt med. Att även spela så klumpigt i den situationen med tacklingen är inte ok. Det kanske är lite oturligt, men ändå klumpigt. Han sätter hela laget i skiten. Det är tydligt att han inte håller måttet.

1 gillning