Budget möter lyxfällan. Clash of the sportchef titans. In this corner, flugvikts-knet med love handles. I den andra ringhörnan, comeback king Stillman. Mannen med fler roller i föreningen än det någonsin funnits positioner. Ett enigma. Så även föreningen. Som talar i tungor, Runar-style. Det är således skönt att laget tagit bladet från munnen och talar ut.
En vinst idag är livsnödvändig. Det är de varje dag i denna förening, men idag mer än alla andra dagar. Precis som alltid. Dagens match är alltid en dans med ödet, föreningens öde. En dans där vi alltid lyckas med att trampa oss själva på tårna. Med betongklossar till skor.
Har en kompis som har noll sportintresse. Han brukar säga att han är avundsjuk på mig som under årets mörka period har något att se fram emot i vardagen.
Deras vassa spelare (som verkligen är elit) brukar kunna utnyttja misstagen hos HV:s mer orutinerade spelare och att byta chanser med Timrå är rena självmordet.
Skulle jag lägga upp taktiken så skulle jag vilja ha defensiv inställning när deras stjärnspelare är inne.
Spelare med bra fart och defensiv skicklighet som Ang och OSL skulle jag försöka matcha mot dem om det går och man får nog inte ha för många offensiva juniorer i en femma utan hålla dem kort och med extremt bra bytes-disciplin i andra perioden med långt till båset.
Byt när du kan, annars kan det vara försent.
Skulle jag ha hand om HV så blir det att spela med defensivt fokus och hoppas att vinna på att deras bredd inte är fantastisk , toppen är de dock mycket bättre.
Timrås offensiv är helt under isen. Dom gör näst minst mål i serien och har sämst skotteffektivitet i ligan. Det är bara Dahlén och Genborg som gör mål. Resten är iskalla. Timrås defensiv är dock riktigt bra. Blir nog en jämn match.
Missar matchen idag, men sitter på flyg över Atlanten och hoppas SAS wifi fungerar och att forumet kommenterar i stort sett i realtid. Kom igen forumet!
För jag vet inte vilken gång i ordningen är vi tillbaka på en match som kan placera oss ovanför strecket - vi har förlorat 99% av dem de senaste åren. Trendvändning idag?