Omgång 18 (25/26): Timrå IK - HV71

Timrå IK vs HV71

Budget möter lyxfällan. Clash of the sportchef titans. In this corner, flugvikts-knet med love handles. I den andra ringhörnan, comeback king Stillman. Mannen med fler roller i föreningen än det någonsin funnits positioner. Ett enigma. Så även föreningen. Som talar i tungor, Runar-style. Det är således skönt att laget tagit bladet från munnen och talar ut.

En vinst idag är livsnödvändig. Det är de varje dag i denna förening, men idag mer än alla andra dagar. Precis som alltid. Dagens match är alltid en dans med ödet, föreningens öde. En dans där vi alltid lyckas med att trampa oss själva på tårna. Med betongklossar till skor.

Stakka Bo på er.

Silenzio Stampa

FORZA HV71!!

11 gillningar

HV vinner idag

1 gillning

Idag vinner HV71.

1 gillning

Idag blir det torsk……

Med potatismos och äggsås.
Matchen vete tusan?
:squinting_face_with_tongue:

3 gillningar

Enkel seger mot Nubbens fuskbygge

2 gillningar

Fan missar matchen idag… KÄMPA HV!

1 gillning

Har en kompis som har noll sportintresse. Han brukar säga att han är avundsjuk på mig som under årets mörka period har något att se fram emot i vardagen.

Det är han inte längre.

9 gillningar

Vinner inte vi så hoppas jag att Malmö och Leksand, samt Linköping, går samma kväll till mötes.

1 gillning

DIF passar HV .

Men det gör inte Timrå.

Deras vassa spelare (som verkligen är elit) brukar kunna utnyttja misstagen hos HV:s mer orutinerade spelare och att byta chanser med Timrå är rena självmordet.

Skulle jag lägga upp taktiken så skulle jag vilja ha defensiv inställning när deras stjärnspelare är inne.

Spelare med bra fart och defensiv skicklighet som Ang och OSL skulle jag försöka matcha mot dem om det går och man får nog inte ha för många offensiva juniorer i en femma utan hålla dem kort och med extremt bra bytes-disciplin i andra perioden med långt till båset.

Byt när du kan, annars kan det vara försent.

Skulle jag ha hand om HV så blir det att spela med defensivt fokus och hoppas att vinna på att deras bredd inte är fantastisk , toppen är de dock mycket bättre.

2 gillningar

Skiter nog i matchen.
Mocka hästshit och polleskuttar istället.
Ätit torsk idag, räcker så.

2 gillningar

Hade varit kul om Lindbom svarade på Blommans inbjudan och bar ut honom från arenan.

Sedan skulle han bara tittat på Stillman och Liljander som svansat ut direkt efter.

Hur många pinnar på Wedin idag?

2 , första är Tedens yxpinne som slashar sönder Wedins pinne och sen med alldeles ny pinne så gör Wedin en pinne i PPt.

1 gillning

Hattrick för Strömberg?

Timrås offensiv är helt under isen. Dom gör näst minst mål i serien och har sämst skotteffektivitet i ligan. Det är bara Dahlén och Genborg som gör mål. Resten är iskalla. Timrås defensiv är dock riktigt bra. Blir nog en jämn match.

1 gillning

Oerhört intressant match som väntar! Jag tror på en mycket bra match av Lehtinen och en knapp Hv-seger. Kloos kliver fram med 1 + 1.

6 gillningar

Missar matchen idag, men sitter på flyg över Atlanten och hoppas SAS wifi fungerar och att forumet kommenterar i stort sett i realtid. Kom igen forumet! :flexed_biceps:

4 gillningar

Är det officiellt att Lindbom ville bära ut honom??

Vi har vunnit båda två jag postat denna, så en tredje gång nudå!

11 gillningar

För jag vet inte vilken gång i ordningen är vi tillbaka på en match som kan placera oss ovanför strecket - vi har förlorat 99% av dem de senaste åren. Trendvändning idag?

1 gillning