Omgång 18: HV71 - Brynäs IF


Om domaren är mutad, tutar och går på, HV71 spelar bäst ändå!


OMGÅNG 18 2013-11-01 19:00

Läget i HV71: Hur många gånger har man inte hört det förut.
Man vinner inga matcher i utvisningsbåset…
Utvisningarna blev HV71:s fall och ja … resten vet ni själva och upp till var och en att bedöma vad som var rätt och fel i senaste matchen då det är oväsentligt i denna matchtråden.
Inför matchen mot Brynäs har dock Uffe vart tydlig: Inga fler onödiga utvisningar. Brett Sterling är tillbaka efter hjärnskakningen och Patric Carlsson är förhoppningsvis med också. Mer korrekt information under matchdagen.

Skadelistan:
Johan Davidsson (Långtidsskadad)
Mattias Karlsson (Långtidsskadad)


Jämtin slapp vidare straff och spelar från start.

Läget i Brynäs IF: Brynäs vann hemma på straffar emot LHC. Det var en jämn match och Brynäs kunde mycket väl avgjort under 60 minuters spel. Nu gick det dock till straffar där Daniel Brodin blev stor matchhjälte för sitt Brynäs. Inför matchen mot HV71 finns det frågetecken på många spelare i laget.

Skadelistan:
Jonathan Granström
Alexander Larsson
Petteri Nokelainen
Emil Molin
Dennis Persson
Alexander Lindgren

Tabellen:
1 Skellefteå 18 17 39
2 Luleå 18 17 33
3 Växjö 18 -2 29
4 Linköping 17 9 28
5 Brynäs 17 8 28
6 Frölunda 17 4 28


7 Modo 17 3 28
8 Leksand 19 -9 24
9 AIK 18 -8 23
10 Örebro 18 -6 22


11 FBK 18 -10 19
12 HV71 17 -23 14


Laguppställning kommer under matchdagen som vanligt.

Snyggt att du la in HV:s Harlem Shake längst upp :smiley:

Samtliga spelare tillgängliga bortsett från de långtidsskadade. Nu finns inga ursäkter, bara tre poäng som gäller

Hatar fan när HV får stryk av Brynäs mer än allt, speciellt eftersom varenda jäkel man känner häruppe håller på det laget. Snälla HV, VINN!

Förra fredagsmatchen (mot Linköping) fick spelarna känna på en magisk stämning i Kinnarps som enligt mig slår många slutspelsmatcher jag varit på, trots att det bara var runt 6300 pers.
Två nyförvärv fick känna av sina första hemmamatcher då, ytterligare två nyförvärv imorgon som förhoppningsvis kommer till samma magiska stämning som på den senaste hockeyfredagen.

Jag ska dit imorgon igen & hoppas att vi alla kan hjälpa till som vi gjorde förra gången.
Kom igen alla som ska med! Vi är väldigt viktiga också för att hjälpa vårt lag ur den här krisen.

Som vanligt tror jag HV vinner detta. Nu är det dags att det släpper, nu kör vi fan över dom!
Proppen ur!

KOM IGEN NU HV!

Ska bli intressant att se femmorna, hur tror ni dom kommer se ut?:slight_smile:

Är alla tillbaka så känns väl denna laguppställningen ganska trolig?

Carlsson - W.Karlsson - Rajala
Nilson - Christensen - Jämtin
Sterling - Holzapfel - Krog
Strandberg - Brithén - Bengtsson

Johnsson/Liket

Fälth - Salmela
Fantenberg - Campoli
Petrasek - Johansson/Williamsson

Visar Krog dålig inställning hoppas jag på bänken och skicka in Johnsson, han gjorde en bra match senast och dessutom mål.

Tänk om dom kunde spela lika bra som laget ser ut nu, det skulle vara underbart, kör över kaffepojkarna HV…

Keskinen: det kan mycket väl bli så. Men frågan är om det är rätt att ställa lagets hårdast jobbande forward, Johan Lindström, utanför. Det tycker inte jag.

Pojkar och flickor, här kommer jag med lite “insiderinformation”.
Jason Krog kommer ikväll att göra matchens första mål. Detta kommer ske i PP efter cirka 5-7 minuter in i första perioden.
Hur kommer då målet se ut? Jo en HV-spelare, oklart vem, kommer att lägga in pucken mot slottet från “Davidsson-positionen” där Krog kommer att stå och med ett ytterst löst skott skjuta in pucken.
Källa: Min dröm

Ska bli riktigt intressant att se om HV71 kan lyckas komma upp i normalstandard ikväll. Gör man det så finns det goda chanser till att inkassera 3 nya fräscha poäng. Brynäs är ju dock ganska formstarka just nu och öser in mål, något som är lite smått oroväckande då vårat försvarsspel inte varit helt felfritt.

Personligen hoppas jag han sitter bänkad och andra hungriga spelare får chansen. Men det är ju bara ja det :slight_smile:

På papperet ser detta lag oerhört starkt ut. Känns som att de kommer att komma igång nu. Har visserligen naivt trott det inför varje match men nu är kniven på strupen på ett mycket påtagligt sätt. Intressant att se hur Johansson responderar efter ha varit bänkad förra matchen. Han har inte alls varit dålig men långt från landslagsnivå. Han trodde knappast att han kunde bli bänkad men förhoppningsvis reagerar han på ett bra sätt. På samma sätt borde spelare som Krog och Nilsson vakna till liv, om bänkningar kan leda till det så varför inte. Tror som alltid på seger i kväll, 7-2!

Jag är grymt splittrad när det gäller Krogs vara eller icke vara.
Jag tycker att han ska starta men bänkas direkt om han visar sig ha en dålig dag.

Jag väntar på matchen när proppen går ur & laget får lite flyt & en massa mål. Jag är rätt säker på att det kommer en sån match snart & då gäller det att Krog är med och får slänga in en balja eller två.

En krog som är i form är helt suverän.

Jag tjatade om Sterling-Krog-Beach hur många omgångar som helst men tyvärr blev det aldrig så under en hel match.

Jag vill verkligen se Sterling- Krog men jag är inte säker på att hopzapfel är rätt person i den kedjan. Jag vill ha någon tuffing som kan ösa på i den kedjan, stressa fram puckarn osv.

Vem tycker ni ska in i min önskefemma?

det jag vill se från HV från denna matchen & alla matcher i all evighet är att man tar fighten framför mål.

Vi har låtit motståndarlagets backar parkera utan problem framför vårt mål, samtidigt som vi nästan aldrig ställer någon framför deras mål fastän vi har grymt skottvilliga backar. Varför???

Ikväll ställer HV bästa möjliga lag på banan, enda frågetecknet är Purre, där tas beslut om spel efter matchvärvning. Ikväll tror jag på en målexplosion fr HV och med ett kokande Kinnarps i ryggen ska vi köra över Gävlelaget! Heja HV!

Inte mkt talar för hv seger. Laget saknar så mkt självförtroende att det är sjukt. Brynäs går bra och stabilt. Tyvärr tror jag inte på vinst helt enkelt för jag är realist och i nuläget är hv sanslöst dåliga. Många säger att de kommer vända men vad pekar på att det verkligen kommer bli så? Jag är så trött på att gå runt och må dåligt över hv kanske hamnar i kval, så just nu har jag svårt att vara super-positiv, sorry.

Jag borde vara mer som dig :wink:

Håller med. Det är inte mycket som talar för en vinst ikväll men tror dock att vi har en bra chans ikväll. Tror att nyförvärven kommer med en bättre form ikväll och det väger förhoppningsvis över de små marginalerna till en vinst ikväll.

Det är trots allt fredag och då ska man vara positiv och glad! =) Behöver du få fart på smilbanden så kan du alltid kolla in följande gif.
i.minus.com/ib27PWPPSUw5Jc.gif

Vinst idag så är det 5p upp!
Förlust 8p!

Att detta är en otrolig viktig match och vinst ända som räknas kan ingen missa!
Blir det torsk idag så är botten nådd och något måste göras och det håller inte längre att gå vidare med denna konstellation!

Att vi ska vinna med flertalet mål tror jag inte för det har väl inte hänt för HV71 sen urminnes tider!

Nu finns det inga bortförklaringar utan nu ska poängen in!

18/10 2013 HV71-LHC 3-1
23/10 2013 FBK-HV71 3-5

Inte många mål men flertalet.
Sorry, var bara tvungen :wink:

Hej alla!

Jag är ny på forumet men har läst inlägg under flera år och är ett STORT HV-fan. Jag bor 25 mil från Jönköping med åker ofta till Kinnarps med familjen för att stötta mitt älskade lag. Jag har sjungit nationalsången i Kinnarps 8 gånger innan man bestämde sig för att ta bort den på seriematcherna.

Jag har gjort en egen HV-låt som jag spelade in i min enkla studio igår och det är endast en demo MEN den kanske passar för att ladda upp inför krossen av Brynäs som jag tror kommer ikväll. Låten heter “Blåa hjärtan” och kan förhoppningsvis bli en ny HV-låt om ni fans gillar den. Lyssna gärna på demon som jag länkar här.

[url]https://dl.dropboxusercontent.com/u/20477147/Blåa%20hjärtan.mp3[/url]

Känns faktiskt som en av årets säkraste ettor på oddset i kväll. Jag kan inte tänka mig att vi inte vinner med ett i princip helt ordinarie lag, “dream team”, mot ett sargat Brynäs en fredagskäll i Kinnarps, finns inte på kartan faktiskt.
Hoppas det sker efter en bra prestation rakt igenom och med stora siffror så vi tar med oss det till Ö-vik på söndag.
Är ju faktiskt helt nödvändigt också om man tittar på tabellen…
Nu finns det inga ursäkter längre och jag tror inte att de behövs heller.