Omgång 18: HV71 - MODO

Ödmjukhet! Fan tror de är bäst i världen efter 3-0, ne pinsamt agerande

Den värska matchen som hvsupporter

HV helt ur balans och det krävs ett jävla mirakel om HV ens tar poäng idag!

Tappa 3-0 till 3-4! Mot MODO! Hur fan är det möjligt!?

USELT!

Detta var det mest bedrövliga jag sett, inställningen i 3e perioden är så illa att jag spyr…spelare som får stå framför Wesslau utan att backar plockar undan. Fiala förstör återigen för laget…

Riktigt riktigt riktigt jävla dumt av Fiala. Kan få krupp på sånt beteende. Så otroligt jävla korkat.

Men man leder iaf skotten!

Hur i helvete kan man missa hela jävla tiden!! åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Hade velat se A.J markera mot Fiala igen och bänkat han inför den här matchen.

Samtidigt är han en matchvinnare så jag förstår att det är tufft att bänka han.

Måste vara en av seriens svåraste spelare att “hantera”.

Eller hur…

MODO försvarar sig bra. Spelar verkligen uppoffrande. Lika osannolikt som att MODO skulle komma igen efter 3-0 lika osannolikt är det att HV gör mål på köttmuren. Och Fiala lyckas ju inte med ett enda skit just nu, förutom att ta en massa idiotiska jävla beslut!Han har personligen en stor del i förlusten idag! Det hoppas jag att man gör jävligt klart för honom!

Kan fan inte smälta det. MODO. Hemma. Tappar 3-0. Episkt.

För jävla dåligt helt enkelt. Besviken…
Skönt att det är uppehåll så man kan stoppa denna trend med sämre lagspel liksom ta bukt på allt slarv från den individuelle.
Det var många sekvenser som retade upp mig, men den som gjorde det mest var Tedenbys nonchalans gånger två som gav 3-3.
Nej suck, dags att glömma och komma igen…

Det värsta är ju att Modo vinner rättvist till slut. Dom var både mer effektiva och spelade riktigt uppoffrande och som ett lag hela matchen och över hela banan. Kolla Torp t ex. Vilken kämpe. En stor skillnad är att när backar som Campoli och Berglund tillåter motståndare att ta avslut trots att dom håller sin motståndaren, så tillåter backar som Torp inte det.

Modo var, precis som LHC senast, mycket hetare än HV. HV i sin tur ser trötta ut och orkar inte hålla ihop laget under en hel match. Lagspelet har bleknat de senaste matcherna och uppehållet kommer lägligt. Hoppas att man kan rätta till det här under uppehållet och återfå balansen i laget, för den saknas nu.

Hade våra två trollkarlar haft vett att inte försöka dribbla sig ur egen zon hade matchen slutat annorlunda.

Förövrigt, vad hände med 2+2 när man skäller på domaren? Modospelaren fick ju 2+10 som föregående säsonger.

instämmer!

HV hade kunnat lägga ut på ett säkert sätt framför att dribbla i egen zon. Känns igen från senare matcherna och får en att kräkas.

Alltså jag vill inte gnälla på domaren men jag är tvungen… Hur o helvete kan man godkänna 3-3 målet? Offside i målgården solklart. Dessutom ser de ut som Wesslau har pucken blockerad. Stor skandal är de. Men tilläggas bör att de är inte de som avgör matchen de är hvs individuella misstag. Oacceptabelt att tappa matchen på de sätt dom gör.

Till sist… Kevin Fiala sluta drälla så in i helvete med pucken.gör han de så är han en världsspelare. Men han måste ändra sin attityd avsevärt och som sagt sluta drälla me pucken så mycket. Istället för att försöka d dribbla sig ut ur egen zon gång på gång. Så spela enkelt för fan.han hat så jävla mycket i sig. Men måste komma ner på jorden.

Efter uppehållet tar vi nya tag.

Aldrig varit så förbannad efter en match som jag är idag, man lägger ju sig ner och dör totalt. Jag tänker bara om vi hade fått 4-0 på Rileys möjlighet strax efter 3-0 målet…men istället kommer 3-1 innan paus på Fialas slarv så dom får hopp inför 3e. Näe kommer ta hela uppehållet för mig att smälta den här skitmatchen iaf, hade kunnat gå till vila med serieledning men icke…

Det är fler som har skuld ikväll men hade inte vi slatvat in 3-1målet innan perioden så hade nog matchen varit stängd, det blev matchavgörande. Sen så gjorde även Tedenby riktigt idiotdribbling också så Fiala var inte ensam sen undrar man ju som ni skriver hur kan MODO få gå in och skjuta helt ostört och samtidigt sjymma Wesslan…han såg ju inte tre av målen typ. Och det ena såg ut att vara spark varför ringde de inte???

Håller med liksom shitkicker.
Kan fan inte smälta det. MODO. Hemma. Tappar 3-0. Episkt.

Fialas egna ego är det stora problemet. Vet att en återigen fått en utskällning. Kommer Kevin förstå?
Domarna. Klagar nästintill aldrig, men alla fyra gjorde vid flertal tillfällen många stora fel.
Skyller inte förlusten på det då Modo visade mer vilja/frenesi och ville ha tre pinnar.
Modo vann rättvist - tyvärr. Gillar vilan som nu infinner sig.

Forza Hv71

Tycker AJ säger det bra på PK. Han borde kanske inte har varvat Teden och Fiala sista 20 utan i stället låtit dem mer gritty kind of guys lirat.

Kan fan fortfarande inte smälta denna förlust. Är fortfarande besviken och arg på hur man spelar sista perioden. :frowning: