Omgång 18: Luleå HF - HV71

Direkt när man gör 2-0 så slutar man spelar hockey o blir rädd att förlora lledningen

Onödig och sexistisk referens till flickor. Annars håller jag med om att Jere kunde gjort det bättre. PW gör det bra igen.

fan, hade man kunnat slå bättre pass kunde det blivit en 2 mot etta där… var det Sundh igen som inte kunde hindra dump-nerven tillräckligt mycket för att slå en pass till ett blad istället för sarg?

va skriker skoterraggarna om vad gäller sandbergs tackling?

HV behöver en periodpaus, alltid bäst i tredje, förutom vid uddamålsledning… och en hel drös av andra situationer oxå…

Ofta som avgörande passet blir helt missriktat,känns som att HV slutat spela…det brukar straffa sig.

Äh, inte vara PK nu. Vi är på ett Hockeyforum, eller?

Såg ytterst lite bättre ut, men avsaknaden av ett spelande lag som skapar chanser på egen hand är uppenbar.
Luleå, trots underläge måste vara nöjda med sitt spel.

Kom igen HV.

Det handlar inte om att vara politiskt korrekt. Jag tycker på allvar att det är rätt jävla obegåvat att dra en referens om att vara svag och koppla ihop det till att vara tjej. På samma sätt som om jag kallar en spelare dum i huvudet (för något hen gör) och likställer det med en viss specifik etnicitet.
Varför skall hockeyfans få ett frikort från begåvning?

Gillar inte att vi släpper in dem så lätt framför mål och när vi forecheckar med 2 på samma motståndare så de blir vidöppet hemåt. Måste. Bli noggrannare.

Räddningen är väl att Luleå är ungefär lika slarviga i egon zon och spelar ungefär lika ojämt som Hv.

:laughing:

Tycker HV gör en förvånansvärt bra match och hoppas verkligen att Chris Abbott får sätta avgörande målet.
Det luktar vinst och tack gode gud att jag inte skrev öppet om mods kallingar :wink:

Håller med Diabolics. Tröttsamt också att dra fram PK-kortet när man blir ifrågasatt.

Jag kan lägga upp det här annars Ward :slight_smile:

Släpper detta denna gång! Men blir en varning på nästa sexistiska post!

Nu går vi iofs ot, men en skolflicka måste väl generellt antas vara ganska svag?
Åtminstone svagare än 8? Man behöver inte ta allt på allvar och personligt.

Nog om det nu.
Kom igen HV!

Ja, jag hörde samma rykte som du Robert.76 - antar att vi kör på forumet som jury? Vad säger ni andra? Ni som vill se Warden käka kallingar räck upp en hand! :wink:

Vilket tamt PP…

shit, tio minuter till tre pinnar… fan, nervöst.

Satan vilket dåligt pp.
Inte en enda liten målchans.

Det känns som om HV kommer sumpa 3 poäng ikväll, för att ta med sig 1 hem.
Lhf är mycket hetare.