Omgång 19: HV71 - Brynäs IF

HV71 vs Brynäs IF

Brynäs. BIF. Brunäs. Bryppe. ARDC (Anton Rödin Diving Club). De har gjort det vi sade att vi skulle göra. De har handlat där vi har glappkäftat. De är här för att stanna, vi har stannat där vi är. I botten, tills botten faller ur. Vi faller ur. Hela vår tillvaro faller ur och blir liggandes på gatan nu när Chris rycker tag i flyttlådan, för kent var lat och ställde den i vattenpölen. Soggig och strukturellt diskvalificerad wellpapp, en adekvat beskrivning av vår förening. Även kents hockeyhjärna.

ARDC har tagit 13 poäng sedan vi mötte dem senast. Vi har på samma tidsrymd skrapat ihop fem. Vi är ett Alnefeltssprattel från fjortondeplatsen. Så nu gör jag som föreningen, faller ur. Säckar ihop. Sydväst, gummistövlar och likgiltighetsglasögon. Och ölbärs. Alltid ölbärs. Men inte all ölbärs i världen kan just nu ändra på det faktum att vi inte kan ändra på något alls. Vi är. Inte mer, inte mindre. Irritationsbarometern är i topp, den röda färgen på skynket är mättad, blodtrycksmanschetten går inte att fästa. Så fram till kvalet, eller när wellpappen torkat, vilket som nu än kommer först, så blir det till att zooma ut, stänga av och tagga ner. Så vi lämnar denna ingress med det allmänna hälsorådet:

Chillaxa i din braxa.

Oscar orerar

FORZA HV71!!

17 gillningar

7-3 HV ikväll. Nu bara kör vi!

1 gillning

ARDC :joy: Klockrent boss! :crown::joy:

11 gillningar

Ikväll gör Ang och Släggan sina första mål i hv-stället.

Tror på en håll käften seger ikväll med 5-1

M.O.T

2 gillningar

Given förlust.

2 gillningar

Det är topp mot botten

Hoppas HV inte slarvar så förbannat och backarna håller sig på RÄTT sida om de forwards de borde bevaka istället för att tjuva.

En fundering
Jag är inte så förtjust i taktiken att jaga spelare i försvarszon om försvararna riskerar att börja bli trötta
Jag tycker det verkar som man helt MANISKT tror att det ALLTID är bra att försöka jaga ut pucken ur zon genom att jaga efter och storma spelaren med pucken
Ibland tror jag det är betydligt bättre att trycka ihop en box (hålla sig innanför dem) och vänta in rätt tillfälle att försöka få ut pucken istället för att maniskt jaga dem tills man blir tröttare och tröttare och till slut blir överspelade och/eller inte har ork att bryta en spelare vid mål för att man är helt slut av att ha jagat runt medan motståndarna bytt en del spelare.
Nej ibland tror jag man ska trycka ihop en vacker liten box och vara lite smartare med när man stöter / forececkar för att få ut pucken, vänta in rätt läge för det

Det var bara min fundering, vet inte vad andra tycker om det, något jag funderat över i alla fall … :slight_smile:

1 gillning

Tidig matchtråd. Kul! Hela dagen förstörd istället för bara eftermiddagen.

11 gillningar

Du menar att @Diabolics förtjänar en röd ring? :wink:

6 gillningar

Iallafall i andra perioden med långt till båset så borde man inte jaga ihjäl sig och riskera att bli fast spelade med mjölksyra upp till axlarna utan möjlighet att byta.

1 gillning

Det är ju nu man vill att HV ska knyta näven i handsken efter övergreppen under norrlandsturnén.

Tyvärr tror jag att man som lag är totalt inkapabla till det. Fel ledare på bänken, inga ledare på isen, usel spelidé, lågt självförtroende osv.

Det kommer se ut som vanligt alltså att man tror att Bryppe har hemmamatch och HV är några inhyrda statister som leker hockeylag.

4 gillningar

om domaren är muutad o tuuutar o går på, tikka tjänar 300k ändå

6 gillningar

0-8 och delar av publiken ställer sig för att gå och slå på taket till spelarbåset.

Man undrar om det blir något kul från klacken om Tikkas lön eller ledningens inkompetens.

3 gillningar

Finns ju absolut noll som talar för oss idag.
Brynäs ett harmoniskt lag som har ett grundspel och trygga med poängen.

Vi har inget av det och ett lag som ser ut som penntroll där håret spretar åt alla håll men här spretar spelarna åt alla håll. Ingen som tar tag i det och man åker och ser på när andra har puck.
Vi står stilla när vi får pucken och bara sprider den vidare utan tanke.
Vi jobbar inte ihop som en enhet i någon av zonerna. Vi kommer ut loja i första perioden trots att Blomman tar på sig detta efter varje match! Läge att väcka dem innan matchen börjat!

Här måste Hugo stå och verkligen stå på huvudet!
Det är vårt hopp idag för vi läcker och vi vräker ju inte in mål.
Kanske dax att man lägger ner spelet bakom mål och försöker spela på rätt sida av förlängda mållinjen där målen kan göras ifrån.
Gör vi inte det så är det godnatt tidigt idag!

Ikväll börjar vändningen gott folk. Vi är regenchsugna efter att ha blivit förnedrade i Norrland. Day klackar in 4-0 i öppen kasse. EJ SPARK! Bara jävligt coolt. Anton Rödin dyker så djupt att han måste skaffa dyk-cert. Detta inlägg kommer åldras väl…

6 gillningar

Och framförallt: SKJUT!! In på mål. Gröta. Hugg returer! Grisa in puckjäveln! Om du åker och byter och har alla tänder kvar i munnen så blir du bänkad.

Upp med huvudet. Ner med axlarna. Bak med pungen. Kör ba!

9 gillningar

Ja tänk om de hade lite av den mentaliteten. Men dagens trupp är ju livrädda att åka på ett blåmärke!

2 gillningar

teden har en fördel här :tooth::tooth::tooth:

1 gillning

Tedenby ska ha fler tänder än han hade innan när han sätter sig på bänken. Var han hittar dem är hans problem.

5 gillningar

Inget annan än en hedersam förlust är väntat. HV kommer ut likt förskolebarn som precis vaknat efter sin fruktstund. Brynäs leder med 0-2 efter 10, Petersson börjar hänga med huvudet, Nyberg träffar kocken inne på Cezar med en magisk rensning och Tedenfart åker åttor runt sig själv. Blomman säger i pausen att vi inte kommer ut tillräckligt starkt, att han tar på sig detta osv. I andra kommer HV ut bättre, Ang gör 1-2 och Luoto skrämmer in en puck till 2-2.
I tredje så är hönsgården total, Brynäs gör 2 snabba, och efter att Blomman plockat Hugo så gör Brynäs 2-5 i öppen kasse.

7 gillningar