Omgång 19: HV71 - Brynäs IF

Vinn nu bara HV. Nu börjar vi ta poäng och vänder på säsongen. Laget finns herregud. Blir trött på detta.

Dagens fundering!! Hur högt och hur långt får nyberg iväg pucken :thinking:

Det börjar kännas markant mindre intressant att titta på HV, jag kommer titta för jag är redan skadad i huvudet. Men det börjar kännas annorlunda… inte i bröstet men i huvudet. Kommer på mig själv titta på mobilen, sappa lite vääääl länge i periodpaus, lyssnar knappt vad Anton eller spelarna säger efter match… Klacken låter tystare…? Eh jag vet inte… mot 3 poäng yay!

5 gillningar

Ja tyvärr lite så. Kommer på mig själv att det faktiskt är match ikväll men inte mer än så. Har en vän (ej med här inne) där vi delar intresset kring HV. Vi brukar nämna matchen dagen till ära och prata inför. Inte ett ord idag. Numer läggs fokus enkom på allt annat runt om kring.

Vinn HV bara vinn

Ett manus som känns trovärdigt, tyvärr.

Svårt att motivera varför HV skall lyfta just idag. Sure, vi kan ta tre poäng, vilket kommer hända några gånger till denna säsong men inget talar för ett trendbrott.

Podden beskrev hur istiderna fördelats, något vi tidigare påtalat. Det känns sossigt i den avdelningen. Fördelningspolitik. Känns som att detta seglar upp i ledningen bland usla matchcoachningsinsatser. Kan vi inte lita på våra bästa spelare? Hur jävla kul är det att lyftas fram som spets och få 13 minuter per match och dessutom ibland vara på isen samtidigt som tikka?

Ge dem lite jävla förtroende. AP och borgy skjuter ju iallafall mot mål. Och nyberg, glömde nyberg.

2 gillningar

Ja, istider och matchning sv spelare är grovt undermåligt såhär långt. Tveksam till att det kommer bli bättre…

Vi behöver vinster. Vi behöver streaks! Tror på seger ikväll och det skulle iaf kunna vara en början på en streak. Det laget vi har idag är bland de bästa vi kunnat ställa upp med såhär långt - alltid något.

Senast vi mötte Brynäs har jag för mig Sjöholm var riktigt bra. Han var på Silfverberg mycket och störde honom. Lite synd så sett att inte spela honom.

3 gillningar

Hur nära är vi en banderoll från ståplats?

Agree!

Exakt så! Precis samma känsla. Man är helt obrydd och tänker varje gång ”snacka går ju….”
Ändå sitter man där och tittar och konstaterar: Där kom första dumpen i kortsargen.

1 gillning

Snart sitter man där igen i en fullsatt HG, förväntansfull och tror på en trepoängare med hjälp av publiken.

Ofta blir man besviken men känslan är nästan värre när man ser det på TV.

Pausintervjuerna med AB som upprepar sig varje match och studion som inte direkt är imponerade av varken spel, skötsel eller annat.

På det sättet är hemmamatcherna live bättre och man blir inte lika negativ själv. Höra Tuppen se möjligheterna och inte vara så kritisk mot HV som de på TV4.

Sen har ju de på TV4 en bättre och mer korrekt bild av läget kan jag tycka. Lokala tyckare och journalister är ju generellt fega.

Ikväll måste det vända och är ett ypperligt läge. Ordinarie lag mot ett Brynäs som är i molnen fortfarande.

1 gillning

Ja nu jävlar!
Solklar 7-1 ikväll.
Seriens dyraste lag späckat med stjärnor möter årets nykomling.
Allt annat än målkalas är osannolikt.
Oddset för hemmaseger nere på 1.12!!

(skulle kanske inte tatt två sprutor hopeium)

3 gillningar

Husqvarna garden ändå. :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Kommer förmodligen bli pilo ikväll, det som vi får göra nu!

4 gillningar

Vet inte om hans skott räknas som ”mot mål”:wink::thinking:

Jag ska på möte med vägföreningen ikväll och skulle sett matchen i HG. Litar på att ni fyller tråden med sedvanlig pessimism.

6 gillningar

Dichow skadad? Inte med på lagupp

Tycker man borde byta plats på Teden och OSL. Två iskalla spelare men OSL gör mindre misstag än Teden.

Man borde även bänka Lindbäck (helvete vad jag önskar att Lindbäck hade lyckats… Tar emot att säga för mig) och flyttar upp en junior så man får lite fart mellan Lenc och Träff.

2 gillningar

Såg fel. Men det är lite märkligt att man byter målvakt efter varje match. Jag tycker Alnefelt är given. Låt han få förtroendet kommande 5

2 gillningar

Är det inte märkligt att Fransson inte är med i laget?

Hittills tänker jag säga att Alnefelt inte håller måttet, både han och Dicken är på samma nivå. Dicken är rostig, det märks.
Kan likväl slänga in Glifford just nu och ge honom förstaspaden.