Omgång 19: HV71 - Brynäs IF

Jo, hade hellre tagit Fransson framför Day.

1 gillning

Brynäs backsida alltså…hjälp

Varför spelar inte Victor Sjöholm? Hade satt in honom framför Day och behållt Nyberg som sjunde alla dar i veckan.

Förr var man laddad och nervös inför matcher.
Nu vill man knappt se skiten och man bara förväntar sig torsk. Hur kunde det gå så snett med denna förening och hur kunde man låta det bara rulla på säsong efter säsong?

2 gillningar

Utan att alls ha koll på vilka matcher de stått så är inte Gliffords stats i J-20 direkt lysande i år. Filip Karlsson har betydligt bättre statistik.
Så ytterst tveksam till att Glifford skulle vara klar för SHL.

Att fortsätta spela Day är fruktansvärt huvudlöst.
Fy fan.

1 gillning

Skulle radarparet och framtidsnamnen Fransson och Sjöholm försvinna från HV skulle jag fan bli skogstokig. Att köra en medelmåtta som Nyberg och en legoknekt som Day före är inte okej om man försöker satsa på HV långsiktigt.

5 gillningar

Långsiktigt är inte kvar på kartan just nu skulle jag tro för varken Blomman eller Abbott.
ALLT handlar om att hitta bästa och mest rutinerade spelarna för att handskas med ett kval för att sedan kunna satsa (återigen) på nästa säsong.

Om vi bara ska tänka kortsiktigt och bästa spelaren för dagen ska spela så borde inte Day få en minut till, för han spelar väl enbart för att vi ska “få igång” honom.

1 gillning

Så är det, och det håller jag med om.
Blomman ser onekeligen något i Day som vi övriga inte gör.

1 gillning

Har han kanske börjat stabilisera sig nu ?

Han fick väl massa “minus” väldigt tidigt, men det känns som det inte varit lika mycket “minus” alls på senare tid. Om trenden fortsätter kanske han ligger på plus snart ?

eller i vart fall inte sämre än de andra odågorna … :slight_smile:

Tror inte Blomman vågar bänka Day. Day är Abbotts värvning, och Blomman är rädd för Abbott :wink:

1 gillning

Tycker redan den här matchen är deprimerande. Lär bli ännu värre när den startar!

1 gillning

HV kommer säkert försöka toppa den förra insatsen i uselhet

PS Ni kan försäkra er mot förlust genom att betta lagom mycket pengar på Brynäs

2 gillningar

Det är väl som vanligt, Brynäs behöver ha en dålig dag. HV måste spela över sin förmåga. Typ så

Inget roligt längre.
Lämna förväntan i källaren.
Öppna en ölbärs och bara åka med

Ja, för att vara så ny och upcoming i sammanhanget känns Blomman väldigt old school. Han föredrar spelaren som tar ett extra skridskoskär på träningen framför spelaren som faktiskt gör skillnad i positiv bemärkelse när det är match.

2 gillningar

Kommer inte matchen ikväll. Känns skönt.

2 gillningar

Inga ändringar i kedjorna skrämmer mig lite hur stereotyp AB är. Ingen kedja funkar längre och då måste man kasta om lite för att få energi.

Tycker t ex Teden-Reber-Brännström är riktigt riktigt dålig där Reber har ebbat ut samt att Teden är kass. Reber är för orutinerad för att hålla den nivå han höll i början. Teden har gjort sitt! Brännström skulle behöva steppa upp!
Jag vill se Brännström med Lenc.

Oskar Lindblom har inte gjort mål på 9 matcher, då är det garanterat att han minst gör ett mål ikväll…

4 gillningar