Jag var väldigt positiv under försäsongen till hv och spelet de presterade vissa stunder var riktigt hckeygodis. NU när SHL har börjat ser tyvärr hv ut exakt som förra säsongen. Försvarsspelet som hv presterar håller knappt allsvensk klass. Snälla Salmela, kom tillbaka!
Snälla. Inse bara att HV71 har för dåliga spelare. Dom håller inte. Gamla, trötta och lata. Handen på hjärtat. Det finns ingen spelare i HV71 som känns målfarlig längre.Ingen som man lita på längre. Ska jag ge er exempel? Ok. Törnberg, Laine, Jukka, Jesse, Hrdina, Rajala. Och det skrämmande är att INGEN av dom har ersatts. In har istället juniorer ersatt sant en och annan spelare som inte ens håller allsvensk klass. Sen baksidan är likadant. Exempel: Niinima, Pustiola, Åkerman, Salmela(?). Dom har inte heller ersatts. Vad fick vi där? Spelare som Berglund och co. Sen måste folk inse att Petrasek håller inte längre. Han skulle slutat när Davidsson la av. Mattias Karlsson är för seg. Han hänger inte med för 5 öre. Resten av backarna tänker jag inte ens kommentera.
För långt lag, backarna sjunker ned för mycket och man håller inte ihop med forwarfs vilket skapar gigantiska ytor. Sen kan inte alla forwards gå ner och pincha samtidigt mot en lhc back… Hur man tänker man. Gäller att tänka rätt va lite kall i de lägena dett behövs
Men helt ärligt så vad har gjorts i vårt försvar jämfört med ifjol? Är väl bara 1 nyförvärv och han är ju ingen försvars bjässe som vi hade behövt!
Tyvärr så tror jag att Stillmans jobb ligger kvar då de nya inte kunnat påverka så risken finns att det kommer se ut så här nåt år till om inte massa kontrakt bryts!
Som truppen ser ut nu så finns det ingen special defensiv gubbe utan mer allround och det håller inte idag!
Måste ha in special egenskaper!
Något är i grunden fel. Märkliga trötta värvningar, satsningar på transatlanter, värva för få spelare?!? Från att ha varit en given toppkandidat är vi ni nu ett stabilt bottenlag år efter år. Vad har hänt?
Precis. Inga har ersatts. Dock har spelare försvunnit. Men INGA har ersatts. Så är det. Nej. Dags att storstäda i laget. Börja med att sparka varenda back. Ingen håller SHL klass.
Inget jag skriver är för att vara elak eller dum. Det är sanningen. Men tyvärr verkar jag vara den enda som vågar ta bladet från munnen å skriva som det är. Ni kan inte leva på gamla meriter från spelare eller ge dom chanser säsong efter säsong. Sanningen är att HV71 är ett bottenlag. Vi är inte bättre. Sega, trötta spelare. Säger det igen. Enda sen Stefan Liv omkom så har det gått neråt för varje säsong. Varje säsong som gått så har vi tappat mer o mer spelare, men aldrig ersatt dom. Så ord som avgå och rensa truppen är befogat, om ni nu inte vill riskera kvalserien, för det är där vi kommer hamna om inget händer väldigt snart. Vi klarade oss på håret förra året. Denna säsongen ser det ännu sämre ut. Nu vet ni vem som vågade säga det först.
Läs och begrunda det jag skrev. Som sagt, dags att agera nu innan säsongen rullar på för långt. Händer inget snart så spelar vi inte i SHL nästa säsong.En av nycklarna till framgång stavas Finland.