Omgång 2: HV71 - Skellefteå AIK

Skellefteå AIK vs HV71

image image

Det rullar igen. Resan har återstartats. Riktningen är utstakad. Sargen är släppt. Det knattrade och pluttrade avsevärt i lördags, men ekipaget kom i rörelse utan att den berömda veven behövde tas fram. Den allt annat än spikraka väg vi har framför oss, är till stor del ett resultat av att den sarg vi släppt är screentryckt med ett blekt och visset Rorschach-test, där alla ser Kents smårunda ansiktsprofil utkristalliserat.

Så det enda vi nu kan göra, är att med vita knogar, krampaktigt hålla oss fast, när ekipaget plockar upp fart. Blunda. Spänn käkbenet. Sug ihop röfven, för nu är det för sent att hoppa av.

SLÄPP PUCKEN!

Borgy Borgy

FORZA HV71!!

14 gillningar

Hockeyfebern är hög ska bli kul med första hemmamatchen! Tror HV har en bra chans att vinna hoppas dom kommer ut med en jäkla fart på rören ikväll.

SLÄPP PUCKEN

1 gillning

Någon som har koll på skadeläget hos ZAIK?

Dom är väl trötta efter natten om det kan räknas som skada.

3 poäng och det är den bästa starten sedan återkomsten!!

Faan va man saknat dessa matchtrådar i sommar. :rofl:

3 gillningar

Matchen känns orimligt viktig för att vara match 2 på säsongen men poäng ikväll vore så sjukt skönt. Annars börjar snart kris-snacket… ingen hedersam uddamålsförlust ikväll tack!

Forza HV!

Nu kör vi över ZAIK…

Då ska man åka upp till HG igen efter mer än sex månaders väntan.

Ett lite skadeskjutet HV mot ett ännu mer skadeskjutet Skellefteå.

Låter som en tråkig och avvaktande match med två reservmålvakter i burarna. Skillnaden är tyvärr att Skellefteås andraslips är bättre än vår första.

Hoppas vi inte bränner Hugo ikväll efter några tavlor utan att han spikar igen och lyfter i kassen.

Vill inte ha en ny hedersam förlust ikväll. Skellefteå är ju väldigt sargat och kan Malmö slå dem ganska tydligt så ska väl vi kunna vinna knappt åtminstone.

Tror det är viktigt att vinna ikväll då jag inte tror det blir mycket poäng i matcherna efter.

Ödesmatch redan någon?

1 gillning

Ett sargat skellefteå är fortfarande skellefteå. Varje poäng är bonus. Jag lyckades välje glädjen mot Växsjö, ska nog gå välja den idag oxå.

1 gillning

Poängterar att förlust inte är kris. Det är en krokig väg vi vandrar på. Jag tror stenhårt på ledningen i HV.

Allt annat än en brakförlust är en bonus ikväll. Hade varit gött med en ölbärs i arenabaren, men jag kör tyvärr.

Vinn. Bara vinn.

2 gillningar

Hade hellre petat Hansson och satt in Hugo men… Aja, ska bli intressant att se Tikka axla denna rollen.

Omg de blir torsk ikväll

Vad äter du upp om Hansson hänger två ikväll?

Nu är Tikka center för andrakedjan, precis som Nubben sa, upp till bevis ikväll :blush:

3 gillningar

Annie Lööf fallerade ju, så, min egen sko. Och jag fullföljer det! :rofl:

Jag vet ju att det är en massa fina mänskor här på forumet.
Jag är inte en av dem. Idag väljer jag glädjen.
Skadeglädjen.
Stackars lilla ZAIK då, Linus Lindström, ajaj så ont han har, och Arvid och Måns!´tackars liten och Jonathan Jonsson, mamma blåsa, inte gråta Brandsegg mamma blåsa där med.

1 gillning