Det rullar igen. Resan har återstartats. Riktningen är utstakad. Sargen är släppt. Det knattrade och pluttrade avsevärt i lördags, men ekipaget kom i rörelse utan att den berömda veven behövde tas fram. Den allt annat än spikraka väg vi har framför oss, är till stor del ett resultat av att den sarg vi släppt är screentryckt med ett blekt och visset Rorschach-test, där alla ser Kents smårunda ansiktsprofil utkristalliserat.
Så det enda vi nu kan göra, är att med vita knogar, krampaktigt hålla oss fast, när ekipaget plockar upp fart. Blunda. Spänn käkbenet. Sug ihop röfven, för nu är det för sent att hoppa av.
Matchen känns orimligt viktig för att vara match 2 på säsongen men poäng ikväll vore så sjukt skönt. Annars börjar snart kris-snacket… ingen hedersam uddamålsförlust ikväll tack!
Då ska man åka upp till HG igen efter mer än sex månaders väntan.
Ett lite skadeskjutet HV mot ett ännu mer skadeskjutet Skellefteå.
Låter som en tråkig och avvaktande match med två reservmålvakter i burarna. Skillnaden är tyvärr att Skellefteås andraslips är bättre än vår första.
Hoppas vi inte bränner Hugo ikväll efter några tavlor utan att han spikar igen och lyfter i kassen.
Vill inte ha en ny hedersam förlust ikväll. Skellefteå är ju väldigt sargat och kan Malmö slå dem ganska tydligt så ska väl vi kunna vinna knappt åtminstone.
Tror det är viktigt att vinna ikväll då jag inte tror det blir mycket poäng i matcherna efter.
Jag vet ju att det är en massa fina mänskor här på forumet.
Jag är inte en av dem. Idag väljer jag glädjen.
Skadeglädjen.
Stackars lilla ZAIK då, Linus Lindström, ajaj så ont han har, och Arvid och Måns!´tackars liten och Jonathan Jonsson, mamma blåsa, inte gråta Brandsegg mamma blåsa där med.