Omgång 2: HV71 - Växjö Lakers

Såvida man väljer att bortse från crosscheckingen i ryggslutet som gör att bengtssons skalle blir överkörd.

Sådana händer minst 10 gånger per match de han gör att han faller är att de kommer 2 som tacklar han som gör att han falller. Bra av domaren

Den i torsdags var åt helvete men den idag var rätt sen att käften glappar hos nån i båset ger 5 mot 3
Att dom inte lär sig att man INTE kan få zebrorna att ändra sig !!

Fortfarande en utvisning, vilket borde uppmärksammas då det leder till en checking to the head, även om den i sig bara var oturlig.

Det är just de godtyckliga bedömningarna som gör att det alltid kommer gnällas på domarnivåerna, för nästa period/match döms det utvisning bara nån lägger klubban i ryggen på någon.

Fan har Bengtsson utgått? Fan för alla dkador

Solklar crosschecking, alla repriser visade det. De flesta tacklingar är av simplare art än denna och det blir utvisning. Ex Laine förra ggn.
Arto smörade för HV hela tiden tills dess då tappade han objektiviteten. Sen brukar normala domare va mer försiktigare när det är en utvisning att ta en till men inte i detta fallet.
Interferens på Växjö men det tyckte Arto var diving. Ficka han fel kaffe i pausen?

2 billiga utvisningar i rad. Fy fan. Zebrorna tappade matchen för länge sedan. Fan va usla. :imp:

fy fan vad jag hatar arto… Man vill bara mmmm…

Obyrne tar inte en plats när jere å pilut är tillbaka. Hoppas jag.

spel mot ett mål

Erik Andersson är ca 6,34 gånger bättre hockeyspelare än obyrne.

På ett byte blev Erik Andersson ytterligare 2,38 gånger bättre än obyrne, både för att obyrnes form dyker som en tegelsten men mest för att Erik är grym!

Ryan är lika rörlig som ett kylskåp,mkt besviken på vad han åstadkommer på isen. Wentzel tycker jag just nu är vår förstekeeper,överglänser Ersberg. Det kommer bli en tuff 3e period,kämpa HV! Angående utvisningen,jämför den med Laines,så var denna exakt 6,58 gånger värre…

Har bengtsson utgått?

Just nu lirar Ryan i ett andra backpar där han indirekt ska ha en offensivroll, något som absolut inte passar han.
Ryan ska lira i ett tredje eller fjärde backpar och ha en renodlad defensivroll, likt Lance Ward hade.
Nu tvingas Ryan till att ta mer ansvar i offensiven, t.ex i PP, vilket verkligen inte han melodi.
Han ser oerhört obekväm ut i PP och jag kan tänka mig att den “påtvingade” offensiva delen gör att hans defensiva spel blir lidande. Måste även lära sig att vara snabbare i passningsspelet och det gör ju även inget om han speedar upp skridskoåkningen ett par snäpp.
Jag gillar Ryan och hoppas han steppar upp men det är precis som du säger Diabolics, just nu ser det jävligt svajigt ut.
Hade förhoppningar om att Ryan skulle vara en Noah Welch, fast lite sämre offensivt. Förväntningar han, än så länge, ej levt upp till.

Helvete… Nu vet jag inte var jag skall ta vägen… Kuben skall ge sin syn på domarnas insats i sugmore’s sändning… Jag är helt paralyserad, det är en sådan där pivot-punkt som man pratar om i fysiken och som refererar till tillståndet före universums födelse. Allt kan hända. Inget är givet. Jag tar på mig min tinfoil hatt.

Märks att många spelare är borta i HV71, Thörna får inte till mycket på egen hand. Backsidan ska vi inte tala om. Duktigt att ändå ha 1-1.
Nu gäller det att smälla in 1 puck i PP direkt om vi ska ta detta.

Rätt säker på att O’Byrne inte kommer ha den roll när Campoli o Karalahti är tebaka

:open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Kors i taket, kuben höll med mig. En solklar 2a på den cross-chekingen.