Omgång 2: Linköping HC - HV71

[size=150]Linköping HC - HV71[/size]

Ny match i SHL för HV71 nu mot LHC.Varken
Nils Andersson eller Martin Fehérvary som inte
spelade mot FBK är med nu heller och Martin
Thörnberg och David Gustafsson är långtidsskadade.

Nicklas Rahm inför match: hv71.se/artikel/gfokajm96-3 … oping-hv71

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Tror på ännu en förlust - tyvärr. Ska HV71 mäkta på LHC här gäller det att hela laget spelar hockey. Jag vidhåller att vi fortfarande saknar 2 spets forwards i stil med Jukka, Teemu. Jag förstår verkligen inte varför HV71 de senaste åren bojkottat varenda finsk forward.
Jag menar, HV71 borde ju ha guld kontakter i o m Teemu, Pasi, Jukka osv. De kan ju lätt hjälpa oss där. Men vill de inte ha in Finsk sisu så vill de inte. Jag hade velat ha det. De e de grabbarna som kan göra den stora skillnaden och lyfta ett helt lag.

HV´s lagbygge är för klent. Kom ihåg det.

Tror verkligen inte HV “bokottat” finska forwards…
Det blir ganska svårt att konkurera ekonomiskt för HV71 mot ryska björnen KHL. Dom senaste 1-2 åren är det många toppspelare ifrån finska SM-Liga som valt antligen Jokerit eller någon annan rysk klubb.

Förlåt för OT :slight_smile:

Själv hoppas jag på vinst ikväll, kom igen HV!

Hv har väl haft svårt för LHC de senaste åren. Eller är jag ute o cyklar då?
Vet inte men det känns som Hv spelar en hockey som tar mycket energi men ger inte ut så mycket.
Det har bara spelats en match i år i serien men andra lag är mer rakare mot mål medans Hv hamnar ute i hörnen och får kriga om varje cm och tar energi. Såg tyvärr likadant ut i fjol och det tar mer än det ger.

Färjestad gick hårt mot mål med tre medans vi kom ensamma.
Jag vill se mer av det gamla HV71 som både var elaka och pumpade på som bålgetingar.
Tedenby ska leka själv för mycket och finns för många som inte vågar sticka in näsan i det heta utan vi hamnar ute i hörnen.

Hoppas verkligen Hv bevisat motsatsen idag och att jag är ute o cyklar med min teori.
Men vi är ju inte ens i närheten av den kreativiteten som Bumbikedjan hade t ex.
Finns ingen kedja jag känner är tungan på vågen utan återigen så har Lindbom spritt ut kvalitén framåt i alla kedjor vilket jag tycker fel.
Jag vet att Lidbom vill att alla kedjor ska producera men det får inte bli att alla kedjor blir mellanmjölk!
Ser hellre 2 toppkedjor och en gnugga kedja som petar in några mål samt en frisk o fartfylldkedja som åker sönder. Motståndet

Önerud - Ljungh - Wännström
Thuresson - Andersson - Tedenby
Sundh - Falk - Figren
Thörngren - Bengtsson - Brännström

“Jag vet att Lidbom vill att alla kedjor ska producera men det får inte bli att alla kedjor blir mellanmjölk!
Ser hellre 2 toppkedjor och en gnugga kedja som petar in några mål samt en frisk o fartfylldkedja som åker sönder. Motståndet”

Precis så jag känner också, och jag tror även det är den största orsaken till varför vi haft dåligt PP de senaste åren.
När Hv krossade allt mostånd så hade vi en YBER första kedja som spelade ihop i 5v5 men även i PP, de blev sjukt samtspelta
och var våra 5 absolut vassaste offensiva spelare, ni vet alla vilka jag pratar om

Men efter Lindbom så har han precis som du säger gämnat ut kedjorna, jag skulle också vilja se en super toppad första kedja

Gillar dina kedjor skarpt! Wännström SKA spela i en ledande kedja.
Tedenby spelar sitt spel oavsett lekkamrater och tror en stark Thuresson kan komplettera honom bra som vinge.
Törngren, Bengan o Brännis, en ny möjlig bumbilight-kedja.
Tredje en gnuggarkedja som kan prestera åt båda håll.

LHC är ju lite av ett spöke för oss, samtidigt som vi saknar några riktigt tunga pjäser. Får hoppas de som får chansen och minuter av våra skadade spelare visar sin tacksamhet och tar för sig. Gillar Brännström skarpt och hoppas verkligen han fortsätter ta för sig och visar att han hör hemma här!

Vill se att laget växlar upp och visar att man kan bättre än vad man presterat de senaste matcherna, då både FBK och de sista träningsmatcherna lämnade många frågetecken till övers.

Forza Hv-blå!

Ska man toppa nån kedja så ska man göra det med spelare som varit bra på försäsongen och inledningen av säsongen.

Ljungh Tedenby Önerud Törngren och isac brännström är de spelare som jag tycker inlett bäst offensivt.
Spelare som Thuresson, Wännström,Joakim andersson tycker jag inte alls kommit upp i nivå. Där är vi alldeles för klena och tappar massor med offensiv kraft.

Sundh Falk och Figren har gjort det bra över hela isen tycker jag. Men kanske inte riktigt skapat så mycket offensivt, Men det spelar ändå en bra hockey tycker jag, nån nivå upp som kommer Sundh stänka in mål igen som han brukar. Figren tycker jag varit mycket bättre i år, det ända jag tycker han ska ändra lite på, är att det känns som han vill prestera så mycket och bevisa sig så han ibland tar avslut ur dålig position när det finns bättre alternativ för en passning, eller att han försöker skjuta för kung och fosterland istället för att sikta in sig och träffa rätt med pucken. Lite mer kyla från figren så tror jag vi kan ha mycket större nytta av honom i år.

Vill oxå se wännström i en offensivare kedja, tycker heller inte tedenby är rätt komplement till ljung och önerud i första kedjan. Återstår att se om det blir några förändringar ikväll?

Du har helt rätt

De senaste 40 möterna mellan LHC och HV71 har slutat med 29 LHC-segrar och bara 11 HV-segrar

Målskillnaden för HV på dessa matcher är 86-135 dvs -46

Senaste vinsten på ordinarie tid var 21 sep 2016, två år sedan

Det där beror snarare på att Färjestads spelsystem och spelare funkar bättre tillsammans än HVs. Hv hade allt för långt lag. Det blev långa dåliga pass till stillastående forwards.

Får bara HV saker och ting att kugga i, vilket jag tror sker när Andersson och Fehervary kommer tillbaka. Blir mycket svårare att styra uppspelarna på dåliga backar då. Så kommer det se mycket bättre ut för HV. Det är inte någon inställningsfråga. Snarare ett problem i samspelthet, spelsystem och backarnas förmåga att slå bra förstapass.

Beträffande spela allt bra i två kedjor så har ju det sina nackdelar också (jag vet inte vad som är bäst):

  1. Du sliter väldigt mycket på dina toppspelare. Vilket leder till större skaderisk
  2. Spela med jämt lag är väldigt bra i t ex en bäst av sju. Där du tröttar ut motståndarna då alla linor är offensiva hot.

Det blir riktigt svår match idag. För att vinna detta så måste Felix spela lika bra som senast. Sen måste linan med Önerud, Ljung och Tedenby kliva fram mer. Annars kan man inte slösa sina bästa spelare i en och samma lina.

Hur kan inte Wännström spela i en topp två kedja?!?! Eller spela alls. Jag förstår inte. Han har ju varit bra när han har varit frisk. Det är han ju nu? Spela grabben då!

Avdelning trött supporter som bara vill skrika avgå alla just nu. Men kanske av andra anledningar egentligen.

Wännström uppsatt som extraforward :confused:

Att Ferhavy och Andersson saknas är sjukt tungt. Ledsen men Ytterell är tyvärr inte i närheten av nödvändig klass.
Wännström 13e? Inte alls varit bra på hela försäsongen bortsett enstaka sekvenser. Så jag förstår att det kan finnas missnöje.

Fehervary är med.

Såg precis det på uppdaterad laguppställning. Viktigt!

Jag ger fan snart upp denna säsongen med blott två matcher spelade.
Men med en sån inkompetent tränare som vi har så är de fan inge roligt stt följa längre.
Stackars Wännström. Måtte han bryta sitt kontrakt o gå till en klubb som tror på honom.

Skandal!!!

Härligt! Mer bredd på backsidan, mindre istid på Ytterell (haha).

Att spela Thörngren, Figren och Sundh före Wännström känns väll sådär. Wännström kanske är halvskadad.

Tror tyvärr inte de. Tror bara Lindbom bestämt sig för att Wännström skall hålla till där nere.
Sånt jövla slöseri.! Bättre att släppa honom då. Ta in nån annan spelare som man tror på.
Kanske ta tillbaka Johan liket Lindström han hade säkert fått plats i första kedjan.

Ni ser ju själva på laguppställningen att det ser barnsligt tunnt ut. HV71 behöver värva POWER