Omgång 20: Färjestad BK - HV71

AB kan dra åt h-e, spelar liksom ingen roll. Övriga i ledarstaben likaså.

Alla är kassa (nyanserad analys)

Vad ska Tedenby, AP (ja jag vet han är skadad men det är ju principen Helge) ,
who ever etc skylla på då ?

Det är upp till spelarna att visa det rätta virket nu ! Kör över en motståndare, gå över lik, fint krig för helvete.

Eller lägg ner skiten, också ett alternativ men där vill vi f-n inte va ?

Nä, fan orkar inte va grinig och negativ. Så jag tänker så här.

HVs nutid (A-laget) förlorar med 2-7 mot Färjestad i dag.
HVs framtid ( j-20) vinner med 8-3 mot Färjestad i dag.

Så idag har spelat mot Färjestad…och resultatet är 10-10. Hyfsat!

16 gillningar

Jag tycker du är grym i dina inlägg ! Keep up the good work !

Tyvärr följer jag bara A-laget. Bor i Kalmar nuförtiden.

Och det är åt h-e, ungtupparna undantaget… .

Kan det va en väg framåt, kommande matchtrådar kör vi för J20.

3 gillningar

Hade faktiskt varit kul om fansen marscherat till juniorernas matcher och fyllt upp läktarna. Det är de värda! A-laget? not so much!

15 gillningar

Avslöjad…

PS! Jag har köpt 4 biljetter till HV71-Linköping nästa helg…skräckblandad förtjusning är min känsla.

Inte för att vara sån men det finns billigare sätt att förstöra en hel afton på. För mig är inte denna föreningen värd en varmkorv med bröd.

2 gillningar

Jag kommer tröstäta och tröstdricka på Pinchos efteråt och sedan krypa hem till föräldrahemmet och somna med ångest på tevesoffan.

De borde betala folk för att gå på matcherna. Som det är nu skulle jag inte betala för’t.

Sparka tränarna hjälper inte, så lägg ned det.

HV har ekonomin, byt ut 10 spelare. Sen planera för formtopp till kvalet.

2 gillningar

Det är betydligt lättare att göra sig av med Blomqvist och resten av nubbens tränarlakejer och ersätta dem än vad det är att ersätta tio spelare.

Vem ska komma och spela för HV tänker du?
Kapaciteten för att klara kvalet finns i laget, dock inte på tränarbänken.

AB är en bra retoriker men han levererar sämre än Montén. Hade han varit kass på intervjuer hade nog fler skrikit häxjakt.

Tränarna är inte på isen.

1 gillning

Wtf. Jag frågar igen, var ska du hitta tio spelare som presterar bättre än de du tycker vi ska kicka?

Editerar igen, det är väldigt synd att dessa herrar inte är på is. Då kanske de hade förstått vilket uselt spelsystem man vurmar för.

Spelare finns om man har deg.

Kan inte minnas ett krislag som en sparkad tränare har varit en fungerande lösning.

Sjödin i brynäs fick en bra start med typ 5 raka vinster, sen ned i skiten igen och senare sparken han oxå.

Problemet sitter troligtvis i toppen. Styrelsen, KD, SC. Löses inte der hjälper inga tränarbyten i världen.

Enda halmstrået att klara kvalet är att byta ut tillräckligt många spelare så dynamiken i gruppen förändras i grunden.

Du har helt rätt, så här är det alltid!
Ut med tränaren. 1 vs 10.

Vi provar. Finns inget att förlora.
Jag är för ! Go !

Tyvärr tror jag inte det kommer att hjälpa.
Drt finns NOLL j-a stolthet att dra på sig en HV-tröja, vad jag kan se.

Där är jag enig. I bästa av världar ska hela skiten bytas ut. Styrelse, tränare och spelare inkluderat.

Men eftersom det inte går tycker jag att man ska nyttja alla medel som finns. Nya spelare. Ny HC, sparka JD, sparka Stille för tredje gången. Sparka Blomqvist eller tvinga honom åt sidan. Gör plats för en kompetent meriterad SHL-tränare.

Radera allt som har med Blomqvist spelsystem att göra. Börja om. Jag ser helst att man börjar om utan Blomqvist då han bevisligen har tappat omklädningsrummet. Jag ser inte vad för positiva saker han kan bära med sig. Har ett lag tappat respekten för sin tränare så är det nog jävligt svårt att få tillbaka den.

Just nu är det inte läge att prata om hur många gånger HV har sparkat tränaren. Det är läge att göra allt som går att göra för att få bästa möjliga förutsättning inför kvalet.

När det är gjort, fundera över vilken kontinuitet man vill ha och med vilka personer man vill bygga denna. Nubben är nu väck så förhoppningsvis lägger man inte alla sina ägg i en HC från HA nästa gång. Inte heller hos Montén. Inte heller hos en tränare man redan sparkat.

Laget behöver en omstart. Blomqvist har bevisat sig oduglig för uppgiften. Sparka så många som möjligt och ersätt med något bättre. Då har man i alla fall försökt.

2 gillningar

Det finns väl ändå en del ganska färska exempel på krislag som lyft efter ett tränarbyte:

• Djurgården förra säsongen. De låg i botten, sparkade Garpenlöv och började klättra. Spelade sedan final i Hockeyallsvenskan.

• Rögle förra året. Låg långt ner i tabellen, men lyfte efter att ha sparkat Cam Abbott. Spelade SM-final framåt våren.

• FBK för några år sedan. Var väl inte ett krislag med stort K, men fick ordning på spelet och vann guldet efter att ha sparkat Johan Pennerborn.

• Tillägg: Hv71 som lyckades kravla sig över kvalstrecket efter att ha sparkat Tommy Samuelsson säsongen 2022/2023.

Det var några exempel på rak arm. Många gånger hjälper det inte så mycket att byta tränare, men ibland funkar det.

8 gillningar

HV efter TS försvann, det vill säga första vändan Lindbom kom ner till båset.

Sant! Förtjänar också att nämnas.

Som sagt nu 58 ggr, sparka ut tränarna med röven före och sen vill jag se vad det betyder att dra på sig en HV-tröja.

Stort hjärta, hårt arbete? Where the passion is… What the flip ?

Men jag vet, vi söker alla enkla lösningar men de finns tyvärr inte. Men visst baby steps… är bra.