Omgång 20: HV71 - Karlskrona HK

Jag tar de tre poängen med glädje och jag tar vissa perioder av matchen med glädje.
KHK har varit inne i en svacka och ville verkligen spela tråkhockey.
Förståeligt - ibland behövs det för att försöka vända trenden - går det troll i offensiven så får man se till att sätta defensiven.
Men att bara ha 2 skott på mål i sista perioden när man ligger under med 1-0, ja då är det inte lätt att vinna matcher.
Men som sagt, jag tar de tre poängen, även om jag höll på att stundtals somna.

Förhoppningsvis får vi lite islossning mot Luleå - 3 mål på de tre senaste matcherna är ju inte direkt optimalt.

Vinst- Check!
Nolla- Check!

November lunk mot tokdefensiva KHK.

Det ær de hær matcherna vi måste vinna før att klættra.

Allt ær gott.

Starkt att ha tålamod och vinna tillslut men man skulle gjort mer mål. Mycket kritik på teden men han är ingen poänggörare, det har han aldrig vart . Om han vart det skulle han inte spelat i hv idag. Han är bra på att röra upp försvar o göra dem osynkade. Se bara på Borgmans mål. Han rörde upp hela karskrona så de tappade fokus på hela deras anfall o vipps blev det mål

Dessutom visar tedenfart på bra lagspel i det att han väldigt ofta jobbar ikapp motståndare i hemjobbet och stör deras uppspel. Han bidrar defensivt mer nu än förr är mi uppfattning. Han är även bra på att ta upp pucken från egen zon kontrollerat in i anfallszon. Något vi varit dåliga på sedan senaste SM-guldet.

JP-femman

[b]5+ Andreas Borgman
4+ Mattias Tedenby
3+ Kristofer Berglund
2+ Erik Brännström
1+ Fredrik Pettersson-Wentzel

[/b]Andreas Borgman efter segern: hv71.se/artikel/uxp8aivve-3i … ter-segern
Presskonferensen: jnytt.se/article/hv-holl-nol … n-mot-khk/