Ja, och kanske är det väldigt bra att vi fick den här läxan nu, och gärna ett par gånger till innan serien tar slut. Så vi inte glider in i kvartsfinal på en skridsko i tron på att det bara är att glida igenom fram till final. Jättebra att KIK har synat HV redan nu, så kan man jobba på det.
Känns som de flesta lagen har synat Hv71 dumpa och jaga hockey. Det spelet gick åt helvete i SHL och det gör det nu.
Vi har vunnit många matcher på ren individuell skicklighet av Vessel. Inte för att vi spelat bra. Är horribelt att ett lag som vi har ska behöva spela en sån här ishockey. Det har aldrig gett oss framgångar oavsett tränare i båset. Det började med Dahlén och har fortsatt. Resultaten vet vi om. Men någon inom Hv verkar tro stenhårt på denna idé. Med tanke på vem som är kvar sedan man beslutade detta så kan jag bara se Hult som skyldig.
Ja, exakt. Jag förstår verkligen inte domedagsstämningen här. Tre förluster totalt på 20 matcher och folk börjar yra om att vi inte har en chans att gå upp. Vi är det bästa laget i hela serien. Punkt. Det innebär inte att vi inte kan förlora eller göra dåliga matcher. Och personligen tror jag det är nyttigt att förlora nån gång, för man behöver bli mer ödmjuka - vilket är svårt när man inte ens torskar efter halvdana insatser.