Omgång 20: Malmö Redhawks - HV71

Nu vill jag klargöra för alla som läser detta att skadad inom hockey och fotboll inte nödvändigtvis behöver innebära just skadad. En av mina närmaste vänner spelar fotboll i allsvenskan dvs högsta nivån i Sverige och jag får rätt ofta höra inside info om alla möjliga fulspel som pågår bakom kulisserna i både små och de större klubbarna i Sverige.
Skadad kan även betyda:
bänkad pga konkurrens
På väg bort från klubben
Dålig attityd på träning
Vart ute o svinat på stan
Inte överens om nytt kontrakt(fotboll)
O lite annat smått och gott

Sen kan ju såklart Nisse vara just skadad
Men skadad utåt i media innebär inte per automatik att man är just skadad.

Målskyttet har satt sig i huvudet säger Lindbom men där gäller det att vi coacher hjälper dom!
Är bänkning rätt sätt undrar jag då? Sätter väl sig ännu mer i huvudet på Wännström.

Ja ja vi får väl se ikväll om målen trillar in. Önerud lovade ju ett riktgt bra Hv idag.

jo bänkar man sina målskyttar o satsar på sina defensiv experter att göra mål sååå.

Så dystert, så grått. Vi hade nog mer spets förra säsongen.

Godnatt

Allsvenskan here we come

Flera chanser för HV - inget mål. En chans för motståndaren - ett mål. Känns det igen?

Fantastiskt uselt. I vanlig ordning.

Ett skott o mål för Malmö i PP!

Ja ja vi vänder detta

HV ledning den mest inkompetenta som nånsing har varit i en elitförening

HV förtjänar inte sådan fans som som konstant ställer upp. De är nästan så jag hoppas man vägrar komma till Kinnarps för visa sitt missnöje

Ledning Malmö. Matchen är över.

Hv spelar inte för att vinna matcher, Hv spelar för att vinna Corsi.

nu kommer 2-0

hv spelar för att hamna i allsvenskan man orkar inte kraven i SHL längre

Jag skrattade gott åt den där corsitåg :laughing:

Missförstå mig nu rätt. Nej, jag vill INTE ha tillbaka en ny AJ.

Men tänk vad han gjorde med haussade och floppande Holzapfel.
Satte honom i en fjärdekejda, gav honom en viktig roll i BP. Och det blev ju rätt bra. Nu minns man Holzapfel för hans kämparinsats och hjärta (även om jag tycker han fortfarande är en flopp).

Drömmer om en tränare som kommer in och ser spelarna för vad de är. Bengtsson är nog en sån som skulle växa x antal snäpp om han fick en roll som faktiskt passade honom.

Borde kickat Hult, Lindbom och 5 brunkspelare för en månad sen.

Jocke Andersson är fantastiskt bra…

Agera HV. Värva spets och ny tränare.

Fritt fall. Ingenting fungerar. Sämre än 13/14. Det här slutar i Allsvenskan. Inget lag är sämre än detta.

Vad fan håller dom på med?? :laughing: :laughing: :laughing: