Omgång 21 (25/26): Färjestad BK - HV71

Färjestad BK vs HV71

Kyla och mörker. Träsko och skinnväst. Wermland forever och Hajk. Där någonstans har vi en adekvat beskrivning av sakernas tillstånd denna novembertorsdag, nådens år 2025. Mark Zuckerberg, a.k.a. Jörgen med näsan, är under luppen. Ordentligt. En f.d. tikka-esq centerpjäs i banjolaget, som likt vår snör-majestät, sprungit på pumpen och fått förnimma känslan när flera tiotal fans samtidigt fiser i ens generella riktning. Sådant är livet som galjonsfigur, med eller utan svärd. Det luktar surt när framgångarna uteblir.

Om det för tillfället är sura miner i kusin-kusin-staden så är det omvänt vid Vätterns södra ände. Detta är av arten ropa-hej-innan-bäckövergång. Ty tabellgeografiskt är vi fortsatt i ett katastrofnära läge. Men vi blundar och cashar gladeligen in framtida framgångar i brist på verkliga. Vi monterar av stödben och ner stormskydd, utropar “kusten är klar”, trots dis och dimma samt att vindmätaren blåst ut i sjön. Det man inte vet, mår man inte dåligt av. Sådan känns föreningens inställning.

Vi fans gör bäst i att spänna säkerhetsbältet, iträda vuxenblöja och VM-hjälm. Bunkra ölbärs och vita bönor på burk, ty tiden att vända röfven motåt Husqvarna Garden är inte förbi. På långa vägar.

Chip.

Anton babblar

FORZA HV71!!

21 gillningar

jajajjajajajjaja

2 gillningar

Kvällens målbild

22 gillningar

Haha bra :smiley: Det är så mycket HV71 under senare år.

3 gillningar

Själv fick jag återigen igår uppleva hur det är att vara ute i kylan.
Kanske självmant när man bokstavligen cyklar i snöstormen.
:partying_face:
Angående matchen. Går aldrig!

1 gillning

Spännande hur FBK kunde hamna här. HV rånade dock FBK på hemmaplan så det känns nästan osannolikt att sno 3 pinnar till…

2 gillningar

det spännande är att jag som bor söder om gbg, bara 15 min från frölunda, inte fick någon snö… så bara mörker och kyla för mig… :anguished_face:

1 gillning

Någon har ätit en citron :laughing:

Angående matchen så hoppas jag att jag blir motbevisad men jag tror inte det blir bra.

Upp till bevis, Lassi!

Spelar FBK lika uselt som mot Cluben så har vi en chans.

Kommer bli otroligt svårt idag, jag tror vi blir överkörda.

1 gillning

WIN bara WIN

Är det ikväll Eriksson gör en Miiska Siikonen och gör mål typ i sitt andra byte? :sweat_smile:

Huhtala säger jag ju.

2 gillningar

Jag är taggad… detta känns konstigt. Krossa träsko!

1 gillning

För mycket positivitet i denna tråd. Skärpning.:wink:

Finns inte en snöbollschans i helvetet att vi tar poäng idag. Vi blir avklädda, förnedrade o utklassade..

Med det sagt.

Nu kör vi.:blue_heart::white_heart::yellow_heart:

8 gillningar

Med tanke på att de lyckas förlora med 0-1 mot Indiebandi föreningen är de nästan skyldiga en vinst..

1 gillning

Svår match, jag förväntar mig en förlust, men jag vill fasiken se ett HV som ger 100 % ikväll. Då kan vi knipa poäng, men det gäller att Lehtinen gör sin bästa match för säsongen, att Borgman är extra elak, att Ang hittar målet och att BP inte havererar.

2 gillningar

Det lär bli som vanligt när vi supportrar vädrar morgonluft: storstryk.

Det finns inte en snöbolls chans i helvete att vi tar FBK borta.

3 gillningar

Räcker så!

3 gillningar