Omgång 21: HV71 - Djurgårdens IF

[size=150]HV71 - Djurgårdens IF[/size]

[size=150]VINN MATCHEN MOT STOCKHOLMS JÄVLARNA!![/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jag led mig igenom HV-debaclet i fredags. Ishockey är en sådan där sport där det kan rinna iväg åt ett håll fastän det till en början är en jämn match och det är mycket psykologi i det - luften kan gå ur ett helt lag (märkligt nog) om målvakten tappar in en puck eller om en av stjärnorna får en rejäl tackling. Men i fredags hände egentligen inte det. HV fick trots allt ett snabbt kvitteringsmål dessutom av Sundh/Bengtsson som behöver lite flyt för att lyfta. Men det hjälpte inte, jag såg ett HV som verkade ha glömt hur man spelar, något ordnat grundspel var svårt att skönja och noll självförtroende över lag.

Jag satt en bit in i matchen och undrade varför inte Pilut hade “C” på sig denna match och kollade efter vem som hade det istället. Att Thörnberg tydligen hade blivit sjuk eller något förstod jag ju då jag inte hade sett till honom på isen. Plötsligt i andra perioden tar HV en utvisning i offensiv zon och någon spelare med nummer 10 åker mot utvisningsbåset… jodå kaptenen var med i matchen men ändå inte riktigt med i matchen.

Kanske var det bara var november-tråklunken som tar ut sin rätt, i ett dubbelmöte mot Lkpg dessutom.

Djurgården började årets SHL riktigt bra men har också haft det lite trögt senaste veckorna med tre förluster på fyra matcher. Så minst stukat självförtroende vinner ikväll. Jag antar att PW står i mål och att hela laget fått vila lite och sedan tränat PP intensivt och blivit mentalt coachade på ett både harmoniskt och aggressivt sätt! Sex dagar sedan senaste matchen - dags för en nystart!

hv71.se/artikel/3roiajaci-3i … iva-spelet

Hoppas det syns på isen ikväll också.
Och att PW gör en kanonmatch.

Jag känner som Cam Abbott: det behövs hjärta på plan!
Nu är det dags att visa lite j*vlar anamma om inte spelet stämmer istället för att vika ner sig och längta efter soffan där hemma redan i andra perioden.

Tillsammans mot TRE poäng i Kinnarps!

Tror ingen viker ner sig medvetet. Men när man blir så utspelade som man blev mot LHC så blir man lätt knäckt psykiskt och blir rent av rädd och ängslig. Då är det svårt att spela hockey. Det är så HV behöver gå ut och spela hockey från start och istället göra motståndarna rädda och ängsliga.

Alla som har spelet ett tv-spel nån gång online känner säkert igen känslan när man helt plötsligt möter en spelare som spelar som om han vore en robot och man lyckas inte hitta nån väg för att möta upp nånstans. Man blir ängslig och rädd och börjar tveka på sig själv och sättet man spelar på.

Samma sak gällde nog mot LHC för spelarna. Nu gäller det att ledarskapet får spelarna att tro stenhårt på sig själva och spelplanen så man kan gå ut och spela efter den till 100% i en hel match och lyckas man med det så kommer vi förmodligen vinna och få gott mod inför nästa match. Lyckas man inte med det och man blir utspelade trots att man gör allt till 100% då kan man börja undra om vår spelplan kanske inte är den bästa spelplanen i SHL längre och saker måste ändras för att hänga med.

Gött att Wännström kan spela efter den fula tacklingen han fick emot sig. Han behövs i vårt usla PP och eventuella straffar.

Känner mig jävligt positiv inför kvällens match. Revanschlustan måste ju vara enorm efter debaclet senast. Tror dock inte på någon överkörning, det är Djurgården för bra för, men tre pinnar ska vi ha.

Senaste matchen stavas med tre ord - Kollektiv. Mental. Kollaps. Ska inte få hända, framförallt i Kinnarps Arena.

Bra med återigen hemmamatch och kan jag HV, så är VI riktigt arga och ska visa 08:orna och övriga Hockey-Sverige
varför vi är Svenska Mästare.

Finns de nån som helst tanke i dagens forwardsuppställningar?
Vilka konstiga ändringar man gjort.
Fast o andra sidan så kan de inte bli sämre än va de var sist.

Jaja mot tre friska poäng.

Björn Geijer som kommentator. Bra. Absoluta eliten tillsammans Boork och Wikegård.

PILUT pang 1-0 efter 17:17. Grymt brutalt skott :smiley:

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :smiley:

lite tur får man ha :laughing: :laughing: :laughing:

Såg du inte raketen :wink:

herregud bengtsson

Kostade Fan Fan :imp:

sämst i ligan i PP så gör man enkelt mål mot hv :frowning:

sämsta pp statistkt i ligan spelar ut hv i den formen. HV är helt jävla värdelösa i special teams. Här måste något göras akut NUU annars blir det en jobbig vår

Intressant ändå att motståndarlaget alltid har ett ruggigt vasst PP jämfört med HV. Jag HATAR att man alltid spelar passiv box och inte sätter press på pucken.

Knepigt ihopsatta kedjor, men hoppas jag får äta upp detta.
1-1 nu och vi är verkligen inte bra på special teams åt något håll.

Kom igen Hv!