Omgång 21: HV71 - Färjestad

Instämmer. HV är på väg ner i skiten. Tappar överallt i tabellen och har Frölunda borta nästa. Inget lag att lita på i dagens hockey. Många verkar inte fatta hur allvarligt det är, blir så frustrerad!!!

Återigen slarvar Hv71 bort poäng fast man har större delen av spelet i matchen, samma sak mot Modo, Luleå.
Man äger större delen av matchen i puck innehav men man krånglar och gör det svårt för sig när det väl kommer till avslut, man gör 2-3 passningar i sidled för mycket innan skott kommer, sen puck tappen på grund och extra dragningar precis innan anfalls blå är så uselt o lätt läst.

Svackan blir djupare och djupare, blir tufft att vända den i Göteborg på torsdag.

Sen tycker jag att Andreas skulle gått ner på 3 femmor sista tio

ted-eric-putte
Tedenby-Riley-jämtin
sandberg-bengtsson-thörngren

Helt sjukt att de randiga inte tar utv där, är ju fan helt tomt i färjestads avbytar bås

Ge dig nu :exclamation:
HV var ju klassen bättre än dansbandslaget men dom spelade ju Lulehockey hela matchen :exclamation:
Satsade på Köttmur och kontringar Påminner om Italiensk fotboll 7-3 i första 7-6 i andra 15-13 i tredje skott på mål att dom sen lyckas med sin taktik är ett hån mot spelet :imp:

J** ski t förlust…igen! :frowning:
Vi äger mycket av spelet och borde satt nåt utav lägena vi fick, för dåliga avslut eller för dålig kyla och ofta inte tillräckligt aggressiva framför deras mål, dock tycker jag FBK skapade minst lika många farliga målchanser, vi gav dem ju en radda 2mot1 och 3mot1 i tredje perioden där Wesslau fick göra en satans massa bra räddningar.

För dåligt helt enkelt att vi inte gör mål idag med tanke på spelövertaget.

Jag ska inte ge mig ,jag är förbannad då blir det svarta rubriker tyvärr …men det går nog över ska du se mrbeach :wink:

Bengtsson och co var riktit bra det kan man inte säga annat om, Bengan gjorde ju hur många offensiva tacklinga som helst och gjorde det han ska. Tycker även Gustav var bra idag men det räcker ju fan inte då vi inte gör MÅL!

Men vad fan sysslar både Briten och Karlsson med på målet, Briten gör ett uselt byte men Karlsson blir ju fan rundad som om han vore en staty och alla andra i laget står ju och tittar, MARKERA FÖR TUSAN!

Det känns som att det inte kuggar i maskinen längre för vi gör inte skitjobbet, sådana här matcher krigade vi till oss vinster i innan men nu så ska allt kladdas för mycket. Vi hade ett bra pp och då sköt vi som satan.

Det stora PROBLEMET IDAG var dock RETURERNA! Det kom returer men vi var inte först på NÅGON ALLS och därför kunde målvakten vara muren, han kunde lugnt ta första puckarna medan returerna blev helt ofarliga.

Vi behöver få tillbaka Melin, Riderwall och även Laine, det är tunga pjäser i anfallet och skapar den viktiga konkurrensen som verkar behövas, titta vad Wesslan lyfte sig sedan Ersberg kom…

Jag tycker inte HV spelar superilla men vi är för ineffektiva helt enkelt.

Jag är så trött på snacket om FIALA, han gör några bra dragningar och var duktig i början då det gick bra men han gör också en jävla massa dumma saker som kanske funkar på juniornivå men inte på SHL-nivå. Andreas verkar väl också tycka det då han nämnde Fialas namn…

Ja just det…man får vara 8 man på isen, kom i håg det, man har tydligen ändrat reglerna…Hur fan kan FYRA DOMARE inte se det, det ser fan min blinda mormor!

ja det är helt jävla otroligt…

Gött Macce jag är med förbannad särskilt på att sådant FEGSPEL som FBK spelar betalar sig i längden.
Fas jag var mer frustrerad av MODO matchen när vi släppte en SÄKER 3-0 ledning till förlust :exclamation:

Det känns som att HVS flyt byttes mot en nedåtgående spiral efter misstagen i den matchen…I början käkade samtliga spelare puck för att vinna varje duell, även om skotten förlorades så var alla spelare på jobbet…nu är det sannerligen vissa som redan tagit jullov.

Sant. Uselt att fyra domare, Filip - Yngve - Rainer - Adam, missar en sån uppenbar utvisning.
När ska domarkåren bortse från sin speciella regelbok inför 3:e perioden?

Gillar Kevin Stenlund som gjorde en bra insats ikväll. Orädd, energisk och har stor potential.
Lär finnas med i JP-femman och få förnyat förtroende av ledarstaben.

Nu är det dags att börja skita ner sig igen om vi ska vända den här trenden. Vi måste in mer på mål. För mycket skott utifrån och extra dribblingar. Vi måste hugga med flera man på returerna som uppstår. Idag spelade vi faktiskt inte så värdelöst som man kan tro. Vi borde vunnit den här matchen med dom chanser vi skapade. Tyvärr så stod Färjestads målvakt i vägen. Skott och gröta framför mål-träning nu tills nästa match och in med Ersberg igen och låt honom stå flera matcher nu. Wesslau har inte visat sig vara bättre så jag förstår inte varför han ska stå jämnt. Wesslau har varit bra men Ersberg kanske är även bättre och hade hållit nollan den här matchen. Tycker aldrig han får chansen riktigt fast han varit minst lika bra. Tycker han känns mycket stabilare på nåt sätt, Han flaxar inte på samma sätt och släpper inte returer på lätta puckar på samma sätt. Det kan nog tända HV71 också.

Kanske ska sätta tillbaka Tedenby med Christensen och Brithen igen
Purre Med Jämtin och Nilson

Få tillbaka känslan av där vi började spela bra igen.

MRBEECH- den matchen är jag fortfarande förbannad över också! Det känns som satt det var där vi började torska hemma och efter det har det inte blivit sig likt!

Slutar med hv ett tag nu. Det tar på hjärtat, är 27 och kommer fan dö inian jag är 30 om jag håller opå såhär. Detta var droppen.

I allt negativt tycker jag att fjärde-kedjan gör en väldigt bra insats idag. Inte bara brunka utan även skapa chanser. Dom är värda beröm idag tillsammans med Wesslau!

Du klarar dig säkert :smiley:
Jag är över 65 och lever fortfarande :exclamation:

Fick ty rätt min misstanke att fbk skulle snålspela och ta hand om returerna, så har de vunnit de andra matcherna också.

Hv har svårt mot sådant motstånd, särskilt som ngn skrev skador på 3 viktiga spelare.

Några kängor till lagledningen nu då!

Jag kan bara inte fatta att inte Strandberg får chansen, istället tar de in stenlund som enligt mig inte riktigt hade fysiken, balansen, farten, erfarenheten.

Jävligt dåligt uppträdande vid målet, som hänt innan tittar för många spelare på pucken, när fbk lyckas få fram pucken står Teden helt still, pettan står för långt ifrån motståndaren som en center i vanliga fall tagit( Ted bytte)

Sedan att Johansson direkt efter match IGEN kritiserar Fiala som enligt honom ‘drällt med pucken vi blålinjen’ tycker jag är låg stil.
Fiala gjorde enligt mig en bra match många bra offensiva passningar som kunde resultera till något om han hade spelat ihop med ngn målskytt typ Patrik Carlsson.

Skäll på Tedenby istället som står och glor mot puckhållaren istället för att leta upp en motståndare!

Jag var inte glad i Lördags bla för straffuttagningen ( fiala x2, Jämtin) hallå få igång P. Carlsson!

Börjar tvivla på tränarens känsla att känna av spelarnas spetskompetens.

Tror jag skulle kunna fylla en helsida på forumet, men vad skulle det hjälpa till?

Visst laine Calle, melin borta som ngn skrev, men ska vi förlora mot frölunda och leksand då pga det också då?

F-n va goa ni är…ni är äkta HV fans :smiley: :slight_smile:

Tro ja dä en sa ente ge se i motgången prövas FANSEN :smiley: