Omgång 21: HV71 - Timrå IK


[list]OMGÅNG 21 | Kinnarps Arena | Tisdag | 2012-11-13 | 19:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:

  • Omgång 4: Timrå IK - HV 71: 2 - 4 (D Fernholm, P Ledin, M Nilson, J Krog)

  • 1:a (40p)

  • Senast: Skellefteå AIK - HV71 7 - 3 F

  • Bästa Poängplockare: #8 Rhett Rakhshani: (9+9) 18p

  • PP: 23,53% | BP: 81,94%

  • GM: 59 | IM: 43 | +16

  • Oscar Sundh, Jesper Fasth

  • 9:a (25p)

  • Senast: Timrå IK - MODO Hockey 3 - 0 V

  • Bästa Poängplockare: #14 Niklas Nordgren (4+9) 13p

  • PP: 17,19% | BP: 86,89%

  • GM: 38 | IM: 42 | -4

  • Niklas Nordgren, Jonathan Carlsson, Alexander Larsson, Jeremy Boyce, Robin Lindqvist, Tommy Stenqvist.

Härligt att det är dags för match igen, tror på vinnst som vanligt. 4-1 till HV och det ska
bli härlig att se om kedjan Ledda Snöret Jämtin funkar.

Äntligen seriehockey igen, Jämtin kommer enligt Daniel Hultqvist lira med Davidsson & Ledin, om det blir samma effekt som när Hrdina var center mellan de båda svinen kan det bli en rolig fortsättning på den här säsongen.

Med tanke på att Wesslau spelat två matcher nyligen lär väl Gunnarsson stå imorgon eller?

Lite information kring skadeläget.
[i]Källa: [url]http://hv71.se/artikel/30397/[/url][/i]

Andreas Jämtin gör comeback i HV-tröjan igen mot Timrå och Dahlén väljer att stoppa in Jämtin tillsammans med Johan Davidsson och Per Ledin.

  • Andreas är en energikick som kommer in i laget. Det ska bli kul att se honom nu när han är frisk och fräsch. Samtidigt är det en långsiktig värvning eftersom han inte spelat matcher på ett tag.

Jesper Fasth skadade sig under landslagsuppdraget och missar troligtvis några matcher.

  • Jag har inte fått någon slutgiltig rapport än, men det var inte så allvarligt. Han missar ett antal matcher.

Jesper Thörnberg är tillbaka efter utlåningen till Södertälje SK. Daniel Fernholm, som missade landslagsturneringen p.g.a. en skada, är tillbaka i spel. Samma sak gäller Johan “Liket” Lindström, som varit borta en längre tid.

  • “Liket” är tillgänglig för spel igen, men han har inte spelat matcher på ett tag och börjar på bänken.

Och hur går det för Oscar Sundh?

  • Oscar var på is med laget idag och gör framsteg, men det får ta den tid det tar, säger Dahlén avslutningsvis.

Jämtin gör skön comeback! Köp biljetter nu gott folk! Krossa TIK!

expressen.se/sport/hockey/el … erforenad/

Väldigt intressant kedja med Snöret o Ledda/Jämtin, hoppas de kan trigga igång varandra på ett bra sätt.

Håller med FirstSwitch.
Ska bli oerhört intressant att se Jämtin och den “nya” kedjan.
Har en känsla att Davidsson kommer att komma igång ordentligt nu och glöm
inte att tippa alla Blåa fans.

Forza Hv71

Äntligen lite hockey igen.
Tyvärr har HV svårt för bottenlagen år efter år och Timnrå har ju inte varit en mumsbit precis.
Men det borde ju vara en nytändning i laget och med 2 raka torsk med Wesslau i mål så måste trenden brytas.

8-2 till HV tror jag på.
Första målet görs utav Andreas Jämtin!!!

Får jag rätt så ska Warden bjuda mig på familjepizza varje helg året ut :unamused: :astonished:

Lika bra att citera så du inte kan radera det :stuck_out_tongue:
Edit: Trodde det stod att du skulle bjuda honom, nu blev det inte lika roligt längre…

Härligt med lite vardagliga rutiner igen. Tror på en jättetråkig match , hur hungriga spelarna än må vara men hoppas givetvis på det motsatta.

Kan ni sluta prata om pizza? Jag blir ju hungrig!!

Vinst idag!
Hv är ett bättre lag rätt igenom.

Tror på kross idag med 5-0
Mål:
Jämtin
Ledin
Nilsson
Petrasek
Rakshani

Svår match att sia om då vi inte riktigt vet hur Hv:s status ser ut efter uppehållet. Fyra av våra bästa spelare har varit och spelat landslagshockey och har därför inte fått träna extra som resterande laget. Fasth blev dessutom skadad och blir borta ett par matcher.

Wesslau har visat sig mänsklig de senaste matcherna (landslaget inkluderat) och Gunnarsson borde väl rimligtvis få stå ikväll medan Wesslan återhämtar sig. Jämtin gör sin första match för sitt nya lag och är förhoppningsvis taggad till tusen. Bara att hoppas att han inte är övertänd, för då lär elitseriens mest utvisade spelare spendera huvuddelen av matchen i utvisningsbåset.

Timrå hemma är ju en kombination som Hv historiskt sett alltid haft svårt för. Ett lag som ställer upp fem man i mittzon och som kör på kontringar bidrar både till tråkig och långsam ishockey som är förbannat trist att titta på. Viktigt att ikväll få det första målet ganska tidigt och inte låta Timrå sänka tempot, det förlorar Hv på. Åk skridskor och sätt hög press på puckföraren.

Tips: 3-2 till Hv efter förlängning.

Trots 2 skadade, ordinarie, anfallare kan vi mönstra något som troligtvis är ES starkaste anfall. Ska vi gissa på något i stil med:

Thörnberg -Krog - Rhett
PC - WK - Nilsson
Ledin - Davidsson - Jämtin
Kristiansen - Strandberg - Dyk
Lindström

Dahlén sa väl någonstans att Liket skulle matchas in försiktigt, därav honom som extra. Jag hoppas att han vågar slänga in Lill-Thörna med Rhett/Krog. Hans spelstil kan passa in där samt att han ska enligt rapporter varit bra i SSK. Så varför inte? Ge honom chansen.

Tror vi vinner med 4-1. TIK ska inte orka stå emot.

Min andra match denna säsong och totalt 5:e gången som jag ser Timrå på plats. 3 vinster och 1 förlust, efter ikväll kommer det vara 4 vinster och 1 förlust :wink:

Det spritter i kroppen så vansinnigt mkt.
Matchstart vill ja ha omgående NU.
Och ska man tro media så har ledningen tagit våra “busar” el “grisar” i örat inför matchen.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5764065.ab

Skräpjournalistik. Det där sa man innan säsongen började. Vi skulle ge fan i utvisningsbåset. Vilket vi har gjort. Räknar man bort Ledins 46min i förra matchen så hade vi hamnat runt en 5:e plats i Fairplay-ligan.

Tuffare match än vad många tror. Hoppas på ett heltaggat HV som trycker ner Timrå direkt. De kommer spela defensivt vilket HV har haft väldigt svårt att möta.

Tror ändå på en vinst för HV är faktiskt det bättre laget. På alla positioner.

4-2 till HV

Rhett, Dyk, Pettan och William Karlsson gör målen, Nordgren och Önerud gör målen för Timrå

HVTV: Inför kvällens match
[url]http://www.hv71.se/artikel/30433/[/url]

Ska bli spännande att se Jesper i HV-tröjan igen. Ikväll så får han verkligen chansen då han får spela tillsammans med Krog och Rakhshani. Lätt även som att han ska spela med om i PP.

Verkar som att mina femmor stämde rätt bra. Tycker det är rätt att vi ger Lill-Thörna chansen nu när han kommer tillbaka i matchform och med självförtroende. Hans lite rivigare spelstil och hans skott kommer att passa in bra tillsammans med Rhett/Krog.

Då var det till att jävla bara börja köra. KÄMPA HV!