Omgång 22 (25/26): HV71 - Luleå hockey

HV71 vs Luleå hockey

Bräckligt. instabilt. grundlöst.
Fuskbygge HC. Det är vi. Vi är VA-t som lagts för grunt med köldspruckna rör och kontaminering. Vi är gnistbildningen i kontakten till kökslampan. Vi är missfärgningen i innertaket när höststormen vräker ner. Vi är mäklarvansinnet med “havsutsikt” 150km från kusten. En New York-känslans SHL-förening.

Idag möter vitmålad masonite över tunna reglar, stål och kärnfrisk timmer från de norrländska skogarna. Det blir kul. Men även det norrländska svårmodets hockeyförening upplever en period av osäker bostadsmarknad där även kvalitativa byggnationer dras ned i moraset då spekulanter drar åt sig öronen och väser mellan tänderna vid utebliven return on investment.

Men frågan är vem som har mest att förlora när allt brinner ner? Att det kommer brinna till, i minst en HC-hjärna idag, det är givet. Saliven sprutar redan hos sändningsteamets producenter. Det är ett spektakel som väntar. Långsiktigt kommer naturligtvis utkomsten ligga i linje med den för de tre små grisarna. Sensmoralen likaså.

Nöff-nöff.

silenzio stampa

FORZA HV71!!

10 gillningar

Missar matchen så det blir vinst! Glifford gör succé och lejacques hyllar Hampus Eriksson efter matchen. Stora kliv i tabellen för Blommans gäng efter 60 minuters perfekt coaching.

5 gillningar

Ställer man inte Gliffen i kassen idag så….
Då kanske va har en liten chans till nån poäng.

1 gillning

Jag missar oxå matchen.. premiär i div 2 sydväst. Kan följas på:

3 gillningar

Vad jag vet brukar inte Luleå göra mycket mål, men med tanke på lagen om alltings jävlighet kanske det blir ett undantag den här gången? Hoppas på poäng, men det gör man å andra sidan varje match och de kan vi se hur det gått hittills. Fokusera på defensiv så kanske vi kan hålla nere målskillnaden och kanske få en poäng.

Luleå har haft stora problem med PP och målskyttet.
Svag förbättring det sista och proppen ur idag.
Förväntar mig inget annat. Deras uppsida är ju gigantisk i förhållande till vår.

1 gillning

Alla deras spelare hamnar i poängprotokollet idag. Till och med materialaren och massören kommer få varsin snikassist, det ger jag mig fan på.

7 gillningar

Han gjorde några fina matcher föregående säsong, är en egen produkt och bör ha utvecklas mer till denna säsong. Allt talar emot honom med andra ord.

1 gillning

Ska man vara positiv så har ju HV hittat sätt att vinna matcher den senaste tiden, även fast de inte varit värda det.

Det förutsätter ju dock som vanligt att enskilda HV-spelare, motståndarna, domarna och Fru Fortuna gör sitt.

Med det sagt. Jag tar inte förlust som given idag.

3 gillningar

Idag följs matchen nog inte alls på 3113 kilometers avstånd från Garden. Men vi kanske kommer ur egen zon nån fler gång idag.

Tycker det är ett bra tecken när du plötsligt gått o blivit en obotlig optimist. Är det SM-Guld varning tro??

4 gillningar

Haha.

Vad vet vi om skadeläget inför ikväll är nån tillbaka?

Läste att nästa match som Linus Lindström spelar blir hans 400:e i SHL. Det märks verkligen inte.

Står också att Brendan Shinnimin är en fullträff från milstolpen 100 mål i SHL. Då vet vi att han kommer hänga en iaf.

1 gillning

Samma trupp som senast.

1 gillning

Idag har man chans att bli sist i tabellen igen. En sådan chans bränner inte den här föreningen.

3 gillningar

Känns som fel läge att möta Luleå och ikväll är det verkligen HV som får bevisa annorlunda, för har svårt att tro på så mkt in på kontot tyvärr.

Luleå har haft en riktigt trög period, men har fått in Tardif och Shinnimin i laget och dessutom Leskinen efter skada. Dessutom kommer man får en hållen nolla och ett par spelare som gjort poäng efter tunga perioder.

Idag behövs verkligen en genomsolid insats, och det vore ju så jla skönt att för en gångs skull ta chansen att lyfta när den finns.

Se så, få detta överstökat bara.
Känns mest som vi bara drar ut på lidandet nu.

Oftast när det börjar kännas som att det här kanske ändå kan funka, vad händer då?

Då dras proppen i livbåten ur…

Det är det som är läget just nu så jag tror på 0 poäng

Innebär detta att även Hatakka saknas? Om ja, vad har hänt med honom? Skadade han sig i samband med spel hos Lejonen?

2 gillningar