Omgång 22 (25/26): HV71 - Luleå hockey

Det här laget är så skört. Spelsystemet är så skört. Det funkar några minuter här och där. Men dalarna, herregud, det är så otroligt dåligt!

Missade första perioden och halva andra. Sista 30 min som jag såg var väl bland det sämre jag har sett den här säsongen.

Blomman, grattis, du vinner alltid rätt matcher som förlänger din troliga korta SHL-karriär.

Bortdömt

Det blir en jävla måstematch mot Örebro på hemmaplan nästa match Hv har. Skulle vi förlora den också så ser det verkligen nattsvart ut. Vinner vi så finns det mycket hopp!

1 gillning

Vad fan gör du på detta forumet om du hoppas på det?

3 gillningar

Så är det. Men att hänga ut Lassi och lasta honom för kvällens förlust är fel. Han tog många andra puckar när övriga spelare hade kulorna i röven och huvudet i armhålan.

Precis!

Eller behållt AP20….

1 gillning

Även Luleås anfall va kasst idag, men deras målvakt bjöd inte på mål. Tillslut blev det skillnaden.

Ett halvkompetent anfall slår detta Luleå idag utan problem, det säger jag inte emot.

1 gillning

Med en bramålvakt hade vi vunnit

1 gillning

Att ha en gubbe likt Stefan Nyman i båset likt förra året hade vart gult värt nu…

Linköpingsmålvakten gör förstås en galet bra match.

Med ett mål framåt….nja….

2 gillningar

LHCs målvakt är i zonen minst sagt.

Nu börjar det blir dags för styrelsen att göra något, lita på processen håller inte längre. Coacher måste bytas ut så man får till en spelidé som håller mer än en period och nya spelare måste in för att möta denna nya spelplan. Blir det kval för tredje gången så kommer man att åka ur och det kommer att kosta ca 40 mille i omsättning eller kanske mer.

Precis. För med ett normalbra anfall hade vi vunnit ikväll mot ett rätt dåligt Luleå. Det är det som svider mest.

1 gillning

För då kan man börja om, utan alla sopor.till tränare

Det hade vi gjort.

Lång eller kort burk?

Blomman har kontrakt även vid spel i HA….

2 gillningar

Att ens inkludera en sådan sak säger verkligen ALLT.

2 gillningar