Omgång 22 (25/26): HV71 - Luleå hockey

DIF hade Hävelid men gjorde något!

Vi har Lassi men gör inget! Samma skit men någon klubb vill något medans någon sätter allt på hoppet!

Du tror seriöst att Anton försvinner bara för att vi åker ur SHL?

Anton är en igel som har etsat sig fast i föreningen. Där HV hamnar, hamnar även Anton.

1 gillning

Avgå Blomqvist och gänget.

3 gillningar

De REDUCERADE.

Inte kvitterade.

Tycker faktiskt man kan lasta Lassi för den här förlusten mer än vad man kan lasta honom för förlusten mot FBK.

Håller med, Lassi tog puckar som ingen haft synpunkter på om de gått in, så 2 puckar helt ok.

Dock lite att han släpper de lätta, vid fel tillfälle gör att det känns så instabilt…

3 gillningar

Så som Lassi agerade i början av tredje ska fan ingen elit målvakt agera. KATASTROF. SPARKA LASSI! AVGÅ BLOMMAN.

ne, de kvitterade. Men det dömdes bort.

Lassi är inte tillräckligt bra, så är det bara

Å där knep Örebro extrapoängen på straffar.
Nu tabellen börjar spricka upp va?
Toppen
Mitten
Åsså vi å Leksand.
Jippie

2 gillningar

Lassi och tränarbänken.

1 gillning

Så låga krav kan vi inte ha på en målvakt.

Hade vi haft Dichow frisk, så hade det varit ngt eller några fler poäng in på kontot

Tung förlust, men vi hade behövt kapitalisera på våra chanser bättre i första perioden. Tyvärr är vi för dåliga i andra och lyckas inte heller vända tillbaka spelet i tredje. Tråk-lördag blev det, men bara bryta ihop och komma igen…

1 gillning

En SHL målvakt får inte släppa såna puckar vi gör idag! Skiter i om han stått på huvudet och räddat 100 skott tidigare! Men att släppa en retur rakt ut efter 7sekunder varav det är ett nedlägg är fan brutalt dåligt!

Han är klar i skallen och inte en jävel framför sig!

1 gillning

Härligt för LHC att de kunde kapitalisera på detta med en liten smygvinst mot K. Norbergs IK.

Förstår inte riktigt hur man resonerade innan säsongen när han var ett namn man spanade efter.

Hur kan man vara sugen på en målvakt vars lag hamnade sist eller näst sist, samt torskade 4 matcher i rad. Trodde man att det skulle bli succé eller?

Hade nästan hellre velat se Hugo i kassen vid det här laget. Motståndarna behöver bara sikta över vänster/höger axel på Lassi så går den 7/10 gånger in i mål.

Ja skillnaden på Alnefelt och Lehtinen är att Alnefelt kunde stjäla matcher, lägstanivån är ungefär densamma

Det känns som man absolut inte vill hamna en situation när allt hänger på Lehtinens insats

Med Dichow är det precis tvärtom

Hade önskat en fantom i målet, men om våra potentiella målskyttar gjort mål på sina öppna chanser hade 2 puckar i baken inte varit ett lika stort problem

1 gillning