Som jag trodde, värdelöst men å andra sidan tror jag de skulle vinna med mer. Bra att jag inte kollade eländet men jag antog att det skulle sluta så här.
Okej?
Anfallet var katastrof, men hade inte Lassi bjudit på två mål hade inte det varit ett lika stort problem.
Vad fan höll Lassi på med?
Är det läge att köra Glifford i nästa match? Vågar man chansa på det? Antar att Dichow inte är spelklar till nästa match heller.
Glad arr jag stängde av match
Redan i början kändes det som om svårt att göra mål
Tyvärr är vi tillbaka till bajsmackan
Det kan verkligen inte bli sämre. Så jag säger absolut JA! till att köra det valet. Det borde ha varit ganska självklart redan idag, men Anton är ju den han är.
Så jävla tråkigt.. Hade en bra jävla dag med familjen och förstör det med den här jävla skiten.. sådan här matcher får man bara inte tappa.. men om man ska vara ärlig mot sig själv, är man förvånad? Inte ens lite.. sorglig ursäkt till förening vi blivit..
I den formen HV71 är i så får man nog räkna med att de kan tappa vad som helst. Sorry, men så tror jag.
Jo.
Lång för o ha lite marginL
Efter 40min ishockey så kände man att fan Lassi tar revansch från i torsdags! Efter en paus och sen 40min och 7 sekunder så visste man att poäng idag va kört!
Lassi gör misstag! Men vart är våran offensiv? 1 mål mot ett värdelöst Luleå! Heppo är den som syns på isen och sen Hugo P i PP! Vart är resten? Ang verkar orka 20min! Eller alla verkar orka 20min! Anton måste hitta ett sätt att sprida ut energin. Vila med puck borde ju spara på krafter med det gör det bevisligen inte!
Fy fan.. man orkar ju fan inte.
Utgå från HV-förlust. Så blir man inte besviken.
Var på plats idag, och lovade mig själv att inte ha några förväntningar även om Luleå har gått knackigt
Ändå ger hv mig hopp genom att spela bra i två perioder för att sedan klappa ihop som ett korthus igen! Lättare att ta en förlust när det blir 1-6 som mot fbk
känns inte Allsvenskan lite som en befrielse från denna ångest? Jag fick i alla fall den känslan idag
10 skott i första, 6 i andra och 8 i tredje när laget i över en halv perioden ligger under på hemmaplan i ett fullsatt HG.
Visst, vi gör för lite mål, men har det med materialet att göra eller handlar det om inställning?
Överrygad om att vi vunnit matchen med Dichow i mål. Han hade nämligen kunnat vinna matchen åt oss. Vi leder inför tredje. Och Dichow hade spikat igen o inte släppt ett efter några sek. 1-1 gör att vi rasar ihop. Vi hade behövt nästa mål. Synd bara att vi inte kan vara lite mer effektiva i första då vi skapar en del målchanser.
Med det sagt.. Det blir kval även denna säsong. Och jag är såå jääävla trött på detta nu.
Hann som sagt inte se matchen idag heller, såg bara slutresultat… ”suck”…
Hur såg Hampus ut? Såg han okej ut?
Lassi assisterar Hedqvist, Luleå gör 1-1 och AB tittar i paddan.
Luleå skjuter en handledare på behörigt avstånd, Lassi knäböjer och hela laget viker ner sig.
Luleå är den direkt motsatsen till HV, moral, hjärta och kämparglöd tills matchen är slut.
En fråga: Hur i helvete kan detta lag fortfarande inte klara av att spela en bra hockeymatch i 60 minuter? Hur kan styrelse, sponsorer och supportrar vara ok med det?
(för det hade ju varit en himla skillnad om man kunde se att laget inte hade kvalitet nog, så är inte fallet)
Förbjud telefoner och iPad i hockeyarenor likt skolor kommer göra!
Anton måste kunna se saker utan denna jävla iPad varje gång det går skit!
Äh, kör bara lite ChatGPT tips till intervjun ![]()