Leva i nuet, vad är det?
Det AB ser på sin padda är historia, något han inte kan göra ett skit åt. Att coacha laget, ingjuta mod och glöd är däremot fullt möjligt.
Leva i nuet, vad är det?
Det AB ser på sin padda är historia, något han inte kan göra ett skit åt. Att coacha laget, ingjuta mod och glöd är däremot fullt möjligt.
Och Hansssons agerande vid 1-1 var världsklass? Återigen surmjölk framför eget mål. Luleåkillen petar in den och Hansson vill kramas. Returen va dåligt men Hanssons jobb va fan ännu sämre.
Jag måste villigt erkänna att jag inte ser storheten i Hansson. Tror att han med ett annat namn på ryggen hade haft en annan position i laget. Men han kanske gör sånt där som inte syns…
Han gjorde det helt okej i första perioden, vann många teckningar och tog bra beslut. Andra perioden var väl ganska “meh” och tycker att han inte riktigt räcker till i tredje perioden och började slarva lite i passningsspelet. Spontant så tycker jag att han gjorde en bättre insats i första matchen mot Färjestad. Även om det kanske var/är lättare att se bra ut i ett lag som är förjävliga, likt HV71 var mot Färjestad. Hampus har en stabilitet och ett driv mot mål som jag saknar hos exempelvis Johnsen och Reber. Det är dock i en tredje, eller möjligen fjärde, kedja han bör lira. Arbetskapacitet finns men när det gäller skills med pucken så är det lite tunnare.
Tack för utförligt svar, hjälte är du! ![]()
Ser Sportspegeln och förlusten igen.
Två snabba mål.
Känner ingenting.
Bra så!
Jag tänker så här att om man tror att det är möjligt att de förlorar behöver man inte känna lika stor besvikelse när det händer. Man blir positivt överraskad när de får poäng, och slippa en besvikelse efter en annan.
@Diabolics
Hur går det med bananerna denna förlust?
Såklart ovanligt svårt att skylla en 1-2-förlust på målvakten. Men en sak kan man ju konstatera. Lehtinen är mästerlig på att släppa in mål som absolut inte borde gå in och i lägen i matchen då det är synnerligen dåligt att släppa in mål.
Naturligtvis ska man göra mer än 1 mål framåt. Inget snack.
Men.
Jag har sagt det innan. Och jag säger det igen. HV kommer inte att vinna en enda poäng till på grund av Lehtinen. Alla poäng man kommer ta kommer vara trots Lehtinen. Tyvärr är det så illa. Och det kan vilken id**t som helst se.
Man måste lösa detta. Spela Glifford. Ingenting kan bli sämre av det. Skeppa Lehtinen. Vart som helst. Ta in en backup till Gliffen tills Dichow är tillbaka. Ingenting blir sämre än det redan är. För HV ger inte sig själva chansen när man ställer Lehtinen i målet. Fruktansvärt illa.
Egentligen tycker jag samma, men ett problem är väl att Glifford är ett säsongslån (har jag för mig). Därför kan man nog inte bara plocka hem Glifford utan han ses nog som Oskarshamns spelare.
Vet ju att Rögle lånade ut en forward till Oskarshamn för något år sedan och när man ville ta tillbaka spelaren, fick man betala en ansenlig summa…för sin egen spelare. Men Liljander kanske är bra på att skriva bra avtal.
Med tanke på vad man betalar för en breddcenter i en 4e kedja så finns väl inga pengar i världen som hindrar från att hämta Gliff i läget vi är i?
Med gliffen snittade vi 1,38 poäng förra året. Inte suveränt men det skulle innebära ca. 72 poäng på en säsong. Med 72p behöver man inte kvala. Glifford är en bra målvakt, det bevisade han förra året, dessutom borde han vara ännu bättre i år. Han ligger väl på runt 91,5 procent i HA hittills i år? Lassi har nu stått 6 (tror jag?) matcher i rad, hade inte varit fel för honom att vila. Ställ Glifford i mål på Torsdag, våga testa! Vi har typ inget att förlora, har även svårt att se att han skulle göra det sämre än någon annan i nuläget.
Dom kommer envisas med lassi i mål tills dichow e frisk
Tyvärr är det ju så. Lassi har det i sig men senaste halvåret har han knappt kunnat rädda en badboll.
Nä, så är det så klart. Men allt hänger ju på hur utlåningsavtalet är skrivet. Förhoppningsvis är avtalet vattentätt med en återkallningsklausul och då är det bara att köra. Kostar inget. Finns inte klausulen, kan Oskarshamn vägra eller begära ersättning.
Så allt hänger på hur Liljander skrev avtalet. Förhoppningsvis rätt ur HVs synvinkel och då är det väl bara att ta hem honom. DIREKT.
BÄST PÅ BANAN (
)
Rösta på din favorit i matchen HV71 - Luleå Hockey (omgång 22).
Vi sammanställer sedan antal
och delar ut ett pris efter säsongen, till den spelare som får flest ![]()
En av de lättare valen (tillsammans med Dickens insats mot Färjestad). HP var riktigt bra idag! ![]()
Jag tycker Lehtinen på det stora hela gjorde en bra match. Första målet är returen hans misstag, men vad gör backen i det läget? LHF:aren ska inte ens få den möjligheten. Men men…
Andra kanske är lite billigt, eller ett flytmål för LHF. Shit happens. Vi ska göra mer än ett mål, det är där problemet ligger
Vad hade det hjölpt? Ingenting.
Bara slå fast här och nu….
Att vi Hv fans återigen kommer ha förmånen qtt se vårt lag spela bäst av sju..
Visst är det fsntastiskt.?
Såg rätt okej ut tills Lehtinen såg till att vända matchen. Jaja Blomman din sopa. Alla här inne såg att byta målis idag var draget.