Omgång 22: HV71 - Luleå HF

[size=150]HV71 - Luleå HF[/size]

Underbar vinst mot Luleå på fredagskvällen och nu hoppas alla HV fans och
även HV71 som lag att dom ska vinna även på lördagen och kör dom 100% så
ska det gå vägen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Idag måste væl Lule prøva att anfalla lite.

Hade givit ett lite øppnare spel med lite fler spelvændningar.

Spelet med 4 backar och en indian som dom och gråsuggorna besitter ær verkligen skit trist att se på.

Som tur ær har vi publik som skapar bra stæmning och ljudkuliss. SVERIGES BÆSTA FAKTISKT!

Vilket som tur ær gør att kommentatorerna inte måste førsøka ljuga och hetsa upp sig så fort en spelare passerat defensiva blå.

Se till att ge Thørna ett par lægen idag.

7-1 ær mitt tips.

Idag ær det julfest på Spritfirman jag jobbar på. God lørdag! Och må bara HV71 vinna.

Arlbrandt gjorde en grym match igår. Härligt att det lossnade för Christensen också. Viktigt att göra mål i PP. Ser gärna mer av Hansson och Pilut i den spelformen istället för Almqvist som bara skjuter på täckande spelare.

Kommer vara på plats som oftast denna säsong. Vad är det för jippo dom ska ha idag?! Sånt som dödar SHL om Ni frågar mig.

Om Ni vill ladda upp med något oerhört trevligt så rekommenderar jag detta klipp om Stefan Livs nollor under slutspelet 2004.
tv4.se/sport/klipp/%C3%B6gon … or-3650112

Skönt att se kedjan med Tedenby - Christensen - Arlbrandt få det att lossna lite igår.
Förhoppningsvis kan de fortsätta ikväll.
Jag är dock orolig över att Luleå kommer spela som ett bortalag, alltså inte anfalla så mycket och spela mer destruktiv ishockey.
Idag är ett tidigt mål väldigt viktigt, annars kommer tråkiga lag som Luleå förstöra matchen totalt och inte vilja anfalla.
Jag hoppas såklart att jag har fel och att det blir en väldigt trevlig lördagsunderhållning!

Ska bli intressant att se om man är mätta efter en vinst och åker ut på ett ben i andra matchen. Blir riktigt besviken om man inte gör minst lika bra match som sist och vinner idag.

Tycker man ska fortsätta spela som sist då man skapade mycket fler vassa målchanser än man normalt idag borde chanserna sitta.

Tror Luleå kommer ut stenhårt idag, vore konstigt annars… Men HV i kraft av hemmaplan o sin fantastiska publik kommer förhoppningsvis ut ännu hårdare… Kommer nog bli en bra kamp. Hoppas Söderström forsätter i mål…

PW i mål. Tycker att det är ganska väntat med PW. I förra back-to-back delade målvakterna också på matcherna. Mycket skönt att HV har två bra målvakter förtillfället!

Johan malmborg gör debut ikväll
eliteprospects.com/player.php?player=212360

nån som kan nått om han?

själv tror jag inte att tråklule är kapabla att komma ut stenhårt. det är ett bonkegäng, noll trivsel, noll grit, bara renbajs, skotersoppa och ingen karaktär. Vinner enbart för att de tråkar ut allt i sin omgivning, därav stadens placering i ödemarken, långt från ära och civilisation.

sugmore väljer att lyfta fram två HV-lirare som profiler inför kvällens match: Önnerud och Falk. Bra så.

Varför saknas Söderström?

PPPPPPPuck-out

bra PPPPPP

Jag vill se Borgman i PP

jag vill se mål i PPPPP

sjuk tror jag

Där ska det va mål kungen!

fan va fint spel…

jag lyfter in ett citat från förra matchen, för att jag är poängtera att jag är glad när jag och andra har fel när vi är pessimistiska:

kul att bli positivt överraskad!