Omgång 22: MODO - HV71

Måste säga att det är fantastiskt roligt att följa matcherna här på forumet. Det finns nog ingen annan plats med så höga toppar och så avgrundsdjupa dalar!

Verkligen från Heaven to Hell and back again på några minuter! Kul läsning och jag får en tydlig bild av hur matchen ser ut genom alla kommentarer här.

Bra jobbat, kamrater!

17 gillningar

Han kan också höja sig, det är upp till alla :slight_smile:

1 gillning

Big Sepp skadad eller fick sitta även han?

Äh. Ingen, inte ens Lena eller Staffan såg att det var offside. Ändå ska det vevas i oändlighet.

Man blir trött.

Sätt ihop en hyllning till Glifford istället, tv4!

6 gillningar

Om vi e på gång: jag tror de får vinna lite fler matcher om jag ska säga ja på frågan. Man kan hoppas att det här inte var en engångs-sak.

Erkänn att du vart lite haard av bara tanken på det :smiley:

1 gillning

Kan vi hålla AP, Teden och i fortsättningen även Tikka utanför is så tror jag att vi iallafall klarar oss undand kval.

3 gillningar

Lägg Träff till den listan. Oerhörd svag insats idag. Köpte korv på Modos första och glider i hemspelet på deras andra.

1 gillning

Jappni säsongens viktigaste match.:wink::rofl:

Nu går vi för 8 av 9 mot LHC

1 gillning

På Blomman? :wink::rofl:

Det är det värt. :wink:

1 gillning

Han får nog bänka Tikka och Lindbäck innan det sker.

1 gillning

Orkar inte skriva en hel analys av matchcoachningen ikväll men det är ett rejält trendbrott.

Många som tidigare haft mycket förtroende fick väldigt lite tid och tredjelinan fick mer tid pga (gissar jag) bra byten med poängproduktion. Känns som att Blomman omprioriterade under matchens gång.

Jag är så glad att vi spelar Sjöholm igen, tycker han har varit top 3 D hela säsongen.

Enda spelarens istid jag inte håller med är Hallquist. Men från galna matchningar av 7-8 spelare till 1; det tar jag alla dar i veckan.

Grym timeout och bra matchcoachning! Grym insats av Blomman och resten av tränartrojkan! :clap:

15 gillningar

Så Tikka borde få hjälmen?

Tja, bidrar man till seger så är man kandidat. Men Reber var ett snäpp vassare så jag lägger min peng på honom.

1 gillning

Gliff borde få hjälmen. Litet statement från Fisker att han tycker Glifford ska få stå snart igen :+1:t2:

11 gillningar

Ja absolut. Reber var “ett” snäpp vassare än Tikka. Världshistoriens största snäpp

7 gillningar

Ett snäpp är ett snäpp, inte mer än så.

Och till slut har han insett att Lenc ska spela högre upp än i 4:e. Kanske kan bli bra till slut.

4 gillningar