9 pinnar upp till säger mark och till playin.
Minst sagt spännande framöver om HV nu lyckas vinna lite matcher.
Värmer enormt i hjärtat att se Jönssons lag gå sämst i SHL.
9 pinnar upp till säger mark och till playin.
Minst sagt spännande framöver om HV nu lyckas vinna lite matcher.
Värmer enormt i hjärtat att se Jönssons lag gå sämst i SHL.
Träff säljer sig rätt billigt vid deras 1-2 mål. Kollat matchen en gång till och han får inte låta en rightare gå innanför utan måste tvinga honom utanför. Håll dem utanför är A&O i defensiven.
Modospelaren är ju på pucken?
Precis, så varför skulle det vara offside?
Sjöholm gjorde ju nästan mål, det var väl han som sköt i stolpen när Fisken slog in returen till 2-3.
Jag vill inte skämma ut mig men jag tog en Zingo Zero blandat med Southern Comfort. Funkade jättebra!
Istiderna ser ju ändå ganska bra ut, utifrån vad jag bedömer är forumets samlade syn på laguppställningen. Dock skulle Träff spela åtminstone över 10 minuter. Men det kanske är svårt att lösa när man samtidigt behöver minimera istiden för centern i kedjan.
Fast bara att de är på pucken upphäver inte nödvändigtvis en offside, annars hade man ju kunnat valla pucken på en försvarsspelare och alltid upphäva en offside. Dock, i detta fallet spelar han aktivt på pucken och då finns det en tolkning som är:
“Om en spelare på ett tillåtet sätt dribblar, passar eller spelar pucken in i sin egen försvarszon medan det finns motståndarspelare där, ska offsiden ignoreras och spelet ska fortsätta.”.
Sedan om det är att man behöver fått kontroll på pucken (det har Modo-spelaren inte) och därefter aktivt spela den in i försvarszonen för att offsiden ska upphävas eller om det räcker med att man aktivt spelar mot pucken (vilket Modo-spelaren gör) vet jag inte då formuleringen “spelar pucken” känns luddig.
Personligen tycker jag inte det är tydligt på bilderna att Ang var inne i zonen för tidigt ändå, så hela situationen är nog beroende på vilket lag man håller på.
Domarna var faktiskt på vår sida för en gångs skull
For whom the bell tolls, höjdar intro på låten.
Nu snackar vi!
Creeping Death (Metallicas överlägset bästa låt) hade funkat helt överstyft som intro men där har vi ju redan en hyfsad banger
Min är Until it Sleeps, men fortsätt på (prata om det ni vill tråden) så inte mods slänger ut oss.
MASTERRRRR, MASTERRRR, WHERE’S THE DREAM THAT IV’E BEEN AFTER!
Faktiskt riktigt snyggt gjort av Sjöholm. Tror inte jag sett en sån aktion av honom tidigare.
Om man kämpar och sliter får man ofta tur och medstuds. Det tycker jag var tydligt. Vi fick mål på returer för att det sköts puckar mot mål och det fanns spelare som stod inne slottet och gnetade.
Tidigare matcher har det bara varit ”stolpe ut” och man tycker det är otur. Men nu när det står spelare inne vid mål så fångar de plötsligt upp returerna.
Vem kunde anat liksom …
Det är det jag menar, riktigt värdefull spelare!