Alla frågor som ställdes i senaste Örebro-ingressen är redan besvarade i den senaste Örebro-ingressen. Otäckt igenkännande, såhär 22 omgångar senare. Hoppet släcktes mycket riktigt redan i omgång fem. Det är något björnskt över denna variant av fuskbygge. Inte högt, men smalt. Kan vara vårt lagbyggesmotto.
Såg vi detta komma? Ja. Borde de som jobbar med detta sett detta komma? Ja. Varför gjorde de inget? Ja.
Kverulationer i ingressform skapar inte längre mervärde ty allt är redan sagt och gjort, av det som kan sägas och göras. För det görs och sägs ingenting från föreningshåll. Slapptaskigheten är fortsatt öronbedövande. Ljudet av handsittning och världsfrånvändande beteendemönster tjuter fisringskt ur föreningsstyret. Ostyret är bäst. Kan vara ledningsmottot.
Björnen gick i ide. Blomman är vissen. Kvar står en rahmstark individ som vi tidigare ratat. Spelare lämnar. Detta inför en, även i HV-termer, extremt ångestladdad serielunksmatch. Detta är ett rop på hjälp. Nödrop. Den hemliga signalen som påvisar att intervention medelst alla tillstående medel bör anammas. Tvångsförvaltning är den enda kvarvarande förtroendeingivande åtgärden som finns att tillgå. Men av vem?
Mörkret omsluter sakta kroppen, då vi sakta men spikrakt sjunker rakt ner i det kalla vätterdjupet. Föreningen domnar bort. Sakteligen men obönhörligt. Känslorna suddas ut. Kvar återstår bara diffusa rester av en fornstor föreningsform.
Gliffking är ju inte given i målet. Det vore att bränna Lassi att ställa Gliffking. Även om jag naturligtvis skiter i om vi bränner Lassi, OM Gliffking kliver fram.
Men, nu saknar vi ju våran resliga superHAvärvning oxå… länge.
Det knasiga är att man som pessimist oftast får rätt den här säsongen. Om det skulle vara lite solsken så att säga, så skulle man kunna önska sig poäng i alla fall i var tredje match. Jag vet inte om de tar poäng ens i var tredje match, men man önskar ju att de skulle göra det oftare menar jag.
Efter de senaste dagarnas besked så blir jag imponerad om HV-ledningen listar ut om matchen spelas i Jönköping eller Örebro. Lite på den nivån känns det som att man är på ust nu. Ingen har koll på något. Det enda man har koll på och kan konstatera är att det ska till ett mirakel för att man ska plocka några poäng ikväll.