Nick för fan, tro det eller ej men @diabolics och @lejacques är HV-supportrar
Här, så du slipper tjöta på oss andra
https://www.shl.se/game-center/qeb-7lTohhhcU/qeb-73qtP8d19/?state=post-game&active-tab=hockey_box_score
6:11
Dryga 2 min för mycket, men men.
Verkar bli mindre och mindre för vår gode Tikka och släggan och Day är inte i samma backpar. Se där ja.
Fantastiskt på sitt sätt. En av de bättre insatser, fysiken och att man i mångt och mycket håller Cluben utanför.
Bäst idag:
Laget
Glifford
Forum häng med @lejacques @Diabolics @NightWalker @TimpanHV71 @PapaEmeritus @Fyboda
Men absolut bäst och kvällens höjdpunkt var när @lejacques skrek i sudden byt till Tikka och Tikka åkte och bytte.
Haha, tack! Mycket kosing per minut på den
Vilket gäng, vilken kväll, vilken vinst! Starkt jobbat på plats hörni!
Ja.
Men han vann faktiskt en tekning ikväll med.
Den ska man kanske räkna in i value for le bucks va?
Jag ska erkänna gott folk. Jag kollade på matchen ikväll. Första hela matchen för säsongen. Och jag ska säga som det är; jag gillar vad jag såg. HV spelar bra. Kämpar. Håller i pucken. Skapar tryck i anfallszon. Spelar lugnt och kontrollerat i egen zon. Visst - misstag görs ibland, men inget allt för jävligt. Och när någon gör ett misstag kommer nån annan och reder upp det. Som det ska vara i ett lag. Och det är så HV spelade idag. Som ett lag.
7p av 9 möjliga de senaste 3 matcherna. HV har vaknat. Hoppas bara vid Gud att det inte är för sent.
En annan sak jag reagerat över denna vecka, förutom storspelet från supermålvakten Olof Glifford, är att HV har fått med sig domslut som oftast brukar gå rakt emot. Trendbrott? Hoppas verkligen det.
Hahahaha. Jodå.
Grymt jobbat allihopa!!!
Nä vi har sjöholm! Bättre än Engsund i min bok.
Vilket rykte? Har jag missat nåt?
Såg nu.
Ge dig. Det beror inte på AP att hv går bättre, det beror på att laget kommit samman och hittat en väg att börja lira bättre. Inget beror på en enskild individ. Och AP är viktig och när han kommer tillbaka till detta gäng kommer han att lyfta och göra oss bättre.
Rolig match idag! Känns som om flera av våra forwards har börjat växla upp ordentligt. Och fantastiskt kul att se Glifford i målet!
Men var det Ang, Kero och Laleggia som markerade samma spelare i PP på slutet? Höll på att få en hjärtattack där…
Är det du AP20? Med självskadebeteende?
Om inte ta det mjukt så hörs vi i andra sammanhang
På tal om istid: Den spelare som hade mest istid i Silver ikväll var…….Motherfucking trumvirvel: Olle Strandell på ganska exakt 20 minuter.
Årets match i Garden hittills. Fullsatt, livat, känslor på isen, vinst. Grymt!
Mycket som är bättre nu även i spelet förutom att Tedenby och AP är utanför laget. Tror faktiskt det är positivt för totalen.
Laget matchas mycket bättre förutom i 3-3 där det fortfarande är märkliga matchningar. Beech i båset dessutom!
Vi har särat på Day och LaLeggia, vi har haft en målvakt som stänger igen, även Heljanko grym ikväll.
Tack till Strandell för utvisningen! LHC inte bra och ett spretigt lag, tror inte de hamnar toppsex.
Domarna mycket bra ikväll och lite till vår fördel förutom ett par offsidemissar åt båda hållen från linjedomarna. Var rädd för två matchstraff faktiskt. Bra och konsekvent nivå överlag.
Kovacs utvisning var ju dock bara märklig, han spelar ju inte med klubban utan bara slänger ner den på isen. Konstig regel om den var korrekt.
Nu står vi med tre bra andramålvakter vilket är bra för bredden men spetsen över tid är tveksam tyvärr.
Så små marginaler i matchen men poängfördelningen känns ändå rättvis då känslan är att Heljanko gjorde fler räddningar även om båda var riktigt bra.
Vinst mot Malmö på torsdag och vi har ordentlig häng på lagen ovanför i tabellen. Inte jättelångt till plats sju faktiskt…
Svårt att inte gilla Adam efter denna kommentaren. En spelare som ger och tar och som jag gärna hade sett i en fjärde kedja istället för Stakke, Tikka, Lindbäck m.m
Fast nog slängde han den mot situationen och inte släppte den rakt ner? Jag satt på forumsplatserna, men om man läser regel 10.3 så står det:
“En spelare vars klubba går sönder får fortsätta delta i spelet förutsatt att spelaren släpper den trasiga klubban till isen. Mindre straffet ska ådömas den spelare eller ledare som bryter mot denna regel.”.
Därifrån jag satt släpper han inte klubban rakt ner på isen, utan det är mer i riktning mot pucken. Kanske att blåögdhet och ölbärs talar nu, men utifrån hur regeln är skriven är det tekniskt sett inte fel att plocka honom för det…
Och för det får vi ta fram denna: https://youtu.be/0ZEuWJ4muYc?si=0o7jyCsstL4gGENf
Sjukt då man knappt märkte av honom. Drog någon dump, en svajig pass men inte mer än så.