Omgång 23: HV71 - Linköping HC

Håller med, de flesta är duktiga på att släppa den rakt ner, detta var inte så alls

1 gillning

SLUT PÅ KONTOT!

1 gillning

Som jag skrev så stämmer det så är regeln lite konstig, var säkert rätt dömt som du skriver. Kastar ju inte klubban mot pucken tyckte jag men släpper den inte bara rakt ner heller men avgjorde inte matchen heller.

Såg bara konstigt ut och kändes billigt.

1 gillning

Tolkningsfråga skulle jag säga. Han släppte den ju faktiskt till isen.

1 gillning

Gällande utvisningen för slängda klubban ser jag det som kompensation. En kompensation de letat ordentligt efter sedan de missade tröjdragningen strax innan Sjöholms utvisning.

Det kan jag ändå hålla med om. Sett till vad de släppte under matchens gång så…

Haha, ja. Till isen kom klubban utan tvekan! :slight_smile:

1 gillning

Tycker ändå utvisningen var solklar. Sällan man ser detta, de flesta droppar som sagt den rakt ner, han skickar den framåt.

Det kan ha varit lite kompensation för den uteblivna utvisningen när en Linköpings spelare tydligt drog i tröjan på en HV-spelare

Vi hade tufft med tekningarna ikväll, framför allt när det var i högra cirkeln. I slutet satte han in Lindbäck i de lägena, och ha han vann några viktiga tekningar. Bra matchcoachning.

Edit, det är alltså effektivare att teka med en right-fattning till höger, och alla våra centrar har left-fattning

3 gillningar

Vilken match vi gör.

Jag stängde av när Sjöholm tog utvisningen pågrund av nervositet. Sen när jag såg att vi vann så kunde jag knäppa en Tuborg , luta mig tillbaka och njuta.

Vårt försvarspel är något helt annat än tidigare.
Lugnet med puck i anfallszon är betydligt bättre.

Sean Day … har börjat visa känslor. Klappar om glifford nästan mest av alla. Blir väldigt glad vid mål och ja storsläggan han delade ut skojar man inte bort.

Joona Luoto . Drivet spelet på egen hand. Han får ner pucken djupt , väntar in sina medspelare och sen påbörjar längre sekvens i anfallszon. FÖRLÄNG!!

Glifford!! Vilken kung. . Blev nästan tårögd när publiken vrålar hans namn och han tackar dom. Vill absolut inte ta något ifrån honom men blir betydligt lättare för målvakterna när vi spelar såhär bra defensivt.

Ang , Brännström , OFM , lenc med flera var som ett maskineri idag.

SKÅL vänner!

10 gillningar

Håller med, men snubben måste vara skapligt naiv om han är helt oförberedd på att den skulle komma efter att själv precis ha vevat en näve mot Sean Day.

2 gillningar

Men nu måste det väl stå fullkomligt klart att vi kan sätta Tikka på läktaren?

Dels gick det ju alldeles utmärkt att spela Davidsson istället medan han satt utvisad. Dels kunde man spela Måns på tekningarna i 3 mot 3, med bättre utfall - även om jag är starkt skeptisk även till att spela Måns under läget. För om man förlorar tekningen så är man fast med sämre spelare tills de sämre spelarna har lyckats återta pucken från det andra lagets bättre spelare.

Måns och/eller Davidsson plus säkert en handfull andra juniorer kan göra ett gott jobb som fjärdecenter tills vi får in en riktig center.

5 gillningar

Jag har bara ett klagomål idag. Och det är Glifford. Det finns saker han måste lära sig. Och antagligen måste han lära sig det snabbt.
Jag kan möjligtvis förlåta honom om han tänker hålla nollan nästa gång och sparar sig tills dess.
Annars måsta han lära sig att en äkta HV målvakt efter stormatcher svarar Öövestyyyyyft!

7 gillningar

Jag är jättenöjd med det mesta men en sak fattade jag inte alls

Måns och Reber kommer in , sen byter de men kommer in igen nästa byte i 3 mot 3.

Dels är de ju inte SÅ jäkla bra men i 3 mot 3 vill man väl inte köra slut på spelarna genom att köra dem varannat byte !?

Älskar förövrigt hur Ang lite låser Ehns klubba strax innan avgörandet så att inte Ehn snabbt kan flytta klubban och blocka passet från Borgström till Luoto. Detaljer som är sååå viktiga! :crown:

12 gillningar

Reagerade särskilt på ettrigheten i spelare som Ang, Louto och Borgy, den fart de sätter och hur de snor tillbaka pucken. Så jäkla grymt att se. Och så när Louto kommer in i anfallszon själv mot fyra försvarare, och skapar ett läge ur ingenting. De här grejerna är ju sånt som ger energi till hela laget och till publiken och tillbaka… :fire:

7 gillningar

Första bytet var Måns bara inne och tekade och åkta sedan direkt på bytte. Andra förlorade han tekningen och spelade defensivt tills HV erövrade puck och så bytte han. Ingen annan spelare i HV hade tekat speciellt bra. T.ex. Tikka som brukar få ta avgörande tekningar var värdelös på tekningar i matchen.

Så smart att låta Måns ta tekningarna, vinner han tekningen så byter han direkt och förlorar han så har vi i Måns en bra defensiv spelare på isen.

6 gillningar

Har ej sett speciellt mycket av matchen men längtar till imorgon när jag kan kolla igenom matchen!

:cry: vi måste vara mer rädda om Träff…

Missat 3 av 3 matcher denna vecka. Har nog inte hänt sen 2010…Det är alltså mitt fel att vi är där vi är som förening…

3 gillningar