Ajsingbajsing.
Reflektion: är det verkligen samma HV71 idag som för en vecka sedan?
Nej, psyket mår mycket bättre.
Du har rätt i att ingen bör bedriva en personlig agenda mot enskilda spelare. DOCK har han fortfarande rätt till att ha en annan åsikt om spelare.
Men vi måste sluta låtsas att AP är vår bästa spelare!! Det är skillnad på att vara kanske ”skickligast” och att vara ”bäst”. AP kan vara vår skickligaste spelare, även om jag håller Borgström högre. Men om du är bäst så är du den som bidrar mest imho. Jag kan räkna upp flertalet spelare som bidrar mer än vad AP har gjort den här säsongen. En spelare som så ofta går skadad kan aldrig vara bäst. En spelare som under perioder i matcher är så osynlig är inte bäst. Sen blixtrar han till med viktiga poäng, absolut! För att vara bäst behöver du vara jämnare än så.
Det finns en poäng i att laget, vid upprepade tillfällen, har presterat bättre utan AP i laget. Jag är dock av åsikten att han självklart ska vara på isen så fort han är redo för det, då han behövs med sin skicklighet och sina poäng. Men vår bästa spelare, nej.
Inlägget hör säkert hemma i tråden om AP.
Otroligt skönt med seger mot äggen!!
Tack och godnatt.
Och in kom istället Måns Lindbäck.
Mycket kloka ord
Haha… sitter och kollar på Days högerkrok igen.
Vilken träff!
När var Sjöholms fina tackling på Rattie? Hittar inga klipp eller giffar…
Jag tittar oxå igenom matchen och kan konstatera att @PapaEmeritus gillar cluben, baserat på en väldigt statisk insats under stark uppmaning från klacken att göra ett statement medelst kroppslig lägesförflyttning.
Ibland ska man ha tur! Tackar!
Det är bara en bild eller? För jag ser bara en stillbild på min skärm
Ja, jag tyar inte mecka gif. Det får han göra själv nu när han vet exakt när den sitter som ett smäck.
Tyade visst ändå, för det är den värd.
Jag hoppade för fan visst din röv, men jag är 40 och var onykter och ville inte bjuda grabbarna på raden nedanför på 85 kilo gubbfett, så jag slutade när jag började dallra okontrollerat!
Behövde tydligen två dygn på mig för att processa lördagskvällen i Jönköping.
Som alltid. Otroligt kul att få ett ansikte på er som hänger på forumet. Ni är lika trevliga i verkligheten!
Gällande matchen. Visst, jag kanske blev färgad av den magiska Inramningen och att man faktiskt var på plats. Men jag tycker nog att det var säsongens bästa match. HV spelade stundtals hockey som i fornstora dagar.
Sen publiken. Alltså wow. Jag tycker det är helt otroligt att den fortfarande står bakom sitt lag. Trots allt som hänt de senaste säsongerna. Men det visar väl bara att Jönköping/Huskvarna lever och andas hockey. Visst, jag är bias, men HV har Sveriges bästa publik och fans.
Sett till enskilda spelarinsatser så finns det många att lyfta fram. Men det som verkligen etsat sig fast på näthinnan är Glifford. Vilken jäkla hjälte. Som jag skrev direkt efter match, det var inte långt till att jag började fulgråta när han åkte fram till klacken. Hoppas verkligen det vi fått bevittna är början på ett genombrott. För så bra som Glifford varit de två senaste matcherna (kom ihåg. Det är inga lätta matcher. Först en do or die-match borta mot Modo, sen ett E4-derby hemma mot LHC) så är han i min bok ohotad etta.
Så. Nu är LHC-matchen och helgens besök i Jönköping processat och klart. Härnäst väntar Malmö. Och i januari hoppas jag få se er på bortastå när HV gästar Örebro. Lördagsmatch klockan 15. Just sayin’…