Omgång 23: HV71 - Örebro HK

[size=150]HV71 - Örebro HK[/size]

Hemmamatch igen, denna gång mot Örebro.
Och en seger för HV är väldigt viktig för att undvika
att sjunka till absoluta botten av tabellen.

Ryan Stoa spelklar mot ÖHK: hv71.se/article/wjoqakika-3 … mot-orebro
Craig Schira lånas in från RBK: hv71.se/article/ezi4akikb-3 … fran-rogle

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Lite kul att Stoa debuterar mot just Örebro. Men känslan är nog ändå mer att Örebro kommer tycka det är roligare än Stoa när det är över…
Har inga höga förväntningar på honom i denna match. Tror han behöver några matcher för att varva upp. Men han får ju gärna överraska… Tippar 1-4.

Utgår från att vi gör en bra första, kanske leder med något mål. Skulle inte bli förvånad om Stoa hänger dit den redan i sitt andra byte.

Sedvanlig genomklappning i andra där Gunnar får för sig att göra en dragning på Emil Larsson bakom eget mål. Larsson tacklar omkull Gunnar som blir liggande och Örebro petar in den i öppen kasse. Vi fokuserar på hur jävla dålig domaren är och innan vi vet ordet av står det 2-5.

I 3e gnuggar vi på rätt planlöst tills det återstår 6.42. Petar in en reducering och en till. Blir spännande på slutet innan Kovacs skickar in skiten i öppet mål.

Efter matchen pratar Rahm med Cmore om fina intentioner och kanske tom kastar sina spelare under bussen.
Har han redan tröttnat på Stoa som inte riktigt orkade hela matchen?

På söndag morgon är det krismöte i omklädningsrummet där man kommer fram till att allt beror på skador och covid 19.
Agne ger en ny intervju med JP där han säger att staben kring laget jobbar stenhårt för att vända detta och att han har fullt förtroende för att de ska vända detta.

:laughing: spot on!! :laughing: :laughing:

Är som taget ur Hvs playbook.

Ett motstånd som man inte vet riktigt vart man har. Har enskild spets som Näkyvä, Salo, Bromé o Branko, men vill lyfta fram ett varningens finger över en spelare som sällan gör en dålig match mot oss och det är Bagenda.

Givetvis intressant att se Schira och Stoa. Hoppas de kommer in med pondus och tar för sig direkt.

I övrigt vill jag se att Emil J fortsätter på spåret och tar steg och att firma Kinnvall/Martinsson fortsätter visa vägen.
Vill se mer istid på Wennlund och tycker även Kokkonen gjorde en (iaf) bättre match än på länge.

Alldeles för lite tävling i för många av boysen, så nu gäller det fan att killar som Önerud, Sandbergs och Didrik går i bräschen.

Mycket av hoppet framåt ligger på Wedin känns det som. Men han jobbar relativt ensam därute för tillfället.

Solklar förlust

Två senaste inläggen.

En med en utförlig och intressant analys inför matchen. Den andra helt meningslös och bara irriterande.

Håll nivån.

Sett att folk jämfört Schira med Styrman-värvningen. Okej… Med Schira får vi en etablerad SHL-spelare från Sveriges just nu bästa hockeylag. Med Styrman fick vi en medioker allsvensk back från ett mediokert allsvenskt lag.

Vill det sig väl kan Schira vara här för att stanna. Vill det sig illa skickar vi bara tillbaka honom till Ängelholm.

Att jämföra Schira med Styrman. Pfhh.

Tror ni Schira kan stå på blå i pp 2? Tycker Kinnvall är som bäst när han har Martinsson bredvid sig i PP. Vi behöver minst 1 back in2 PP och även om jag gillar Arell som är en av få som överraskat iår inte håller i PP

Idag vill jag se. Mer istid på wennlund, upp med han i hierarkin. Varför inte slänga in han med lias o sandberg. Vill se ett bra Målvaktsspel o gediget försvarsspel övver hela banan i 60 fucking minuter.
Sen full gas framåt.

Martinsson-kinwall
Emil-schira
Strömberg-Arell
Karlsson

Wennlund-Lias-Sandberg
Wedin-Fröberg-törngren
Önerud-Holsmtröm-stoa
Kookonen-sandberg-Forsberg

Jag gillar inte att ha Forsberg i en kedja som ofta startar i defensiven.
Jag håller med om att Wennlund bör få en chans högre upp. Jag hade gärna tom sett honom med Wedin och Lias.

Min känsla är att HV är på väg ner i det svarta hålet igen. Efter ett par matcher där både laget och vissa enskilda spelare tog kliv framåt, så känns senaste matchens förlust som ett rejält steg tillbaka. Inte så mycket förlusten i sig, utan snarare sättet man förlorade på.

Självförtroendet finns inte alls och minsta gruskorn sätter stopp för hela maskinen. Lagledningen saknar botemedel mot detta och kan uppenbarligen inte motivera manskapet. Även ledarskapet på isen är fullkomligt obefintligt. De som ska leda laget gör inte det och kaptenerna är de som syns absolut minst.

Precis som Quila säger, så är dagens motstånd svårt att värdera. Men man kan konstatera att ÖHK är en klubb på uppgång, medan HV är raka motsatsen.

Den senaste förlusten, sättet man hanterade matchen, uttalandena efter matchen och även dagen efter visar på att det är stora problem i och kring laget. Jag tror att det kommer att sitta kvar och att man spelmässigt kommer att ta ett kliv tillbaka idag.

Detta blandat med ett konsekvent matchande av laget som verkar sakna allt vad “bäst för dagen får mest istid” heter, gör att jag tyvärr utgår ifrån en relativt tydlig förlust med 3-4 mål.

Tror faktiskt att Schira och Stoa med deras erfarenhet och ledaregenskaper kan lyfta lägstanivån under matcherna. Kanske inte kommer briljera direkt i offensiven men tror att laget kommer få ett lugn med två så pass rutinerade (och duktiga) spelare.

Wedin inte med och kommer vara borta 3-4 veckor. Det går bra nu.

Wedin borta 3-4 veckor igen.
Nu gäller det att bita i.

Skadehelvetet bara fortsätter… hult måste värva nu!!

fan vad surt, han kom ju nyss tillbaka från en skada och åker på en ny som är ännu värre.

Wedin måste ju fuska med fysen eller vara gjord utav glas… helt sjukt.

Han kanske inte var hel efter förra skadan och det är samm som gått upp igen?

10 spelare borta herregud, inte en chans man kommer orka spela 60 min idag