Omgång 23: HV71 - Örebro HK

Han var den enda som inte var uppgiven redan innan match. Och gav inte upp under matchen heller. Men lugn, ge honom några dagar i HVs omklädningsrum så kommer det…

Avgå alla…

Givet hans förutsättningar tycker jag han gjorde en bra insats. Kändes aggressiv och påkopplad.

Gillade vad jag såg av Shira och tror det finns mer att hämta när han fått lite mer tid på sig. Hoppas hans inställning kan smitta av sig på fler i laget.

Better Than A Monkey:

Riktiga tabellen:

Rögle 2,24
Örebro 1,86
Luleå 1,86
Frölunda 1,83
Växjö 1,79
Färjestad 1,64
Djurgården 1,52
Leksand 1,48
Skellefteå 1,49
Linköping 1,20
Oskarshamn 1,19
HV71 1,09
Malmö 0,91
Brynäs 0,89

Skrev inför matchen mot Djurgården att HV måste vinna 5 av 7 matcher inför juluppehållet om de ska klättra i tabellen. Nu har man redan torskat 3 av 7, varav tre av dessa förluster kommer denna vecka. Noll av nio poäng när man har två hemmamatcher är något form av bottenrekord, även för HV. Föreningen kan glömma topp 4. Med största sannolikhet kan de glömma topp 6.

Nu måste de ta full pott mot Malmö och Brynäs (på bortaplan där HV varit urusla) för att i första hand inte dras med i kvalstriden efter jul, i andra hand för att ha en någorlunda chans att nå play in.

Det ser mörkt ut. Riktigt mörkt. Jag tror och ber till hockeygudarna att HV kommer fixa nytt kontrakt. Oskarshamn är i fritt fall i tabellen, och Malmö är usla under Fagervalls ledning. Där har ni räddningsplanken i år. Jag hoppas det i alla fall.

Nej det var i Växjös juniorverksamhet.