Experterna: Vet de överhuvudtaget vad de ska göra på isen!
En fråga vi ställt sen man bestämde denna spelidé man bedriver i Hv71.
Allt går på lösa boliner.
Nu måste man fan ta och rädda det som räddas kan. Det må kosta men vad är viktigast?
Ha 40-50milj på banken eller ett lag i SHL?
Hult, Rahm och Agne ska inte finnas i Hv71.
Gubbar som får det att låta fint men som inte har någon som helst verklighetsbild om läget.
Skulle man fråga dem om vem var första människan på månen så finns det säkert ingen som varit på månen enligt dem.
Vi kommer fira klubbens 50år i Allsvenskan om Hult, Rahm och Agne är kvar efter jul.
Ja i väldigt tät konkurrens av Agne Bengtsson, som tycker att det är tydligt att det inte är i den sportsliga ledningen det brister, trots att resten av hela jävla världen, inklusive dom som inte ens kan något om hockey, ser att det inte finns något ledarskap eller grundspel eller någonting!
Känslan är att det blir inte sämre utan lagledning. Jag tror helt jävla ärligt att det inte skulle se sämre it om man fick till match utan ledartrion på plats. För så jävla uselt är det!
Man kommer inte att något av det efter den här säsongen. Det är den kallhamrade sanningen. Och det är försent att rädda. Särskilt eftersom de saknar allt vad självinsikt och kompetens heter.
Inget bra resultat!
Inget kommer ske så varje poäng är nödvändig för att vi ska finnas kvar i SHL!
Det kommer bli vår räddning att det finns lag som gör det ännu sämre. Men jag är livrädd att det inte kommer finnas.
För allvarligt talat så finns det inget lag som har en så ihålig spelidé som Hv71 har.
Staffan Kronvall är helt klockren i sina analyser! Han sätter fingret på precis det som gör att HV är där de är.
Och det är det som gör att jag gett upp hoppet om att HV kommer att fixa detta. För det är så oerhört tydligt och enkelt att se vad som inte fungerar för ALLA förutom för HVs ledning. Därför tror jag inte något kommer hända nu heller. Alla kommer sitta kvar.
Rahm säger att han kommer jobba på på sitt sätt. Jaha. Men det FUNGERAR JU FÖR I HELVETES JÄVLAR INTE!
Och därför har jag gett upp hoppet.
Det här var sista matchen jag tittar på den här säsongen, såvida man inte byter ut lagledningen.
Hade inte haft något om Lillas tog över igen, HV mår bäst av en lugn och rutinerad huvudtränare som inte stressar upp sig när det blåser, det sprider bara ännu mer osäkerhet i laget om tränarna är lika skakiga som Rahm var i den intervjun.
Även om skrika och slå sönder klubbor är högst tveksamt så hade åtminstone jag kunnat tycka att Holmström åtminstone kunde visa någon känslo yttring efter 2-4 målet.
Glida på en skridsko till synes totalt oberörd till båset känns sådär.
Det finns bara en räddning! Hv måste byta spelidé till 100%.
Men Hult är stensäker på detta och ska följas, punkt!
Där har vi en hel del av problemet! Men att ingen vågar säga det är inte konstigt för då hade den killen inte haft något jobb kvar.
Vilka andra lag spelar den hockey tror på? Finns inget jag sett, inte ens ett korpenlag spelar så!
Vi ger bort pucken till motståndet frivilligt när vi själva ska skapa chanser! Den logiken kommer aldrig att fungera och har aldrig gjort!
Men Hult gör det. Men ändå är det Rahm som ska bort till varje pris??
Nu har jag också sett matchen, men nån timmas fördröjning.
Här kommer min spontana analys.
Vad håller Hv forwards på med?
För det första: Forchecking obefintligt idag.
När Hv dumpar ner pucken, så är de aldrig först på den.
Istället för att försöka ta tillbaka den genom att ligga nära, eller sätta en tackling (gud förbjude) så backar de nån meter och ger öhk:s backar all tid i världen att sätta upp ett bra spel.
I mittzon åker de fortsatt och gömmer sig, back får spela på blindo och chansa, vilket ofta betyder att vi förlorar pucken.
Igen, igen och igen.
Framåt verkar de trivas mest i hörnen. Ingenting händer framför mål.
I anfallen är ena forward i egen zon, den andra långt efter på andra sidan rinken när den tredje korsar blå.
Avlångt och lojt. Uselt.
Hemjobbet skiter de fullständigt i.
Står helt still och väntar på puck istället för ta egna initiativ.
Målvaktsspelet helt värdelöst också. Gunnar ska ta fler av målen.
Nu ser jag intervjun med Rahm.
Han är helt nedbruten. Rädda honom från skiten snälla?
Agera förfan. Någon?