Omgång 24: HV71 - Luleå hockey

Och vem sätter spelet?

Får man säga att sPeCiAl TeAmS avgör ikväll?

3 gillningar

PP HV 0/5
PP LHF 2/2

Säger allt.

Hur ska man vinna matcher med så usla siffror?

1 gillning

yeees 1 poäng, veckan är räddad, 1 poäng mer än vad man trodde på förhand denna vecka.

Detta försvar håller inte i SHL tyvärr, Pelle kan gnälla i media att spelarna fuskar, men tyvärr Pelle du når inte fram med din taktik eller är den taktik dålig. Nää detta försvar håller oss inte kvar och tror tyvärr tåget går snart till att undvika kvalet. Offensivt är man okej idag för ett bottenlag men försvaret håller knappt botten i allsvenskan rent taktiskt och de märks att den som är ansvarig är van med div 1 hockey,

1 gillning

Kan inte förstå att jag blir förbluffad varje ggn jag tittar hur dåligt detta laget är. Det sjuka är att dessa spelare blir ju sämre och sämre.

PP och målvaktsspelet

Lindbom vet vad problemen är. Hoppas han vet vad lösningen är också.

2 gillningar

Håller med helt och hållet

Jaha
Vi lär väl ligga kvar under strecket ett tag till då🥵

Enda positiva ikväll är att vi tar in en poäng på Malmö. 4 poäng efter nu. Men otroligt tungt att inte ta 3 poäng ikväll. 12 minuter i PP och för naivt spel som Lindbom säger i intervjun. Han säger alla de rätta sakerna, nu är det upp till honom som HC att få rätsida på spelet.

1 gillning

HV har minst 10 spelare som håller allsvensk nivå som max, svårt att vinna matcher när vi har för dålig lag, kan vi tacka nubben för.

1 gillning

Denna match va vi bättre men det hjälper ju inte ett skit när man ändå hittar sätt att förlora poäng. Det måste slutas daltas nu och inte spela spelare som inte har att göra i HV71.

Skiter i om de tjänar 300 tusen. Skicka upp dem på sittplats. Markera någon jävla gång.

1 gillning

För att knyta an till diskussionen i “prata om det du vill” från häromdagen :slight_smile:

1 gillning

Nu ska inte jag vara sån.
Vi kan prata om spelare hit och spelare dit…

Men! Gustafsson och Davidsson har väll misslyckats kapitalt som tränare?

Vårt försvar och bp är ju under all kritik! Man står still och man tror det är 90 tals hockey som spelas!

Där utgår jag helt från att Gustafsson har ansvaret?

Pp är ju likadant! Man tror ju mer på baklängesmål! Sluta med en back på blå för det fixar ju inte hv. Varenda puck tappas ut och pp är som bp. Man står still fullständigt!

Utgår från att Davidsson är den som håller i det?

Rätta mig gärna om jag har fel!

Hv skulle behöva en Pavel Brendl som bara står vid blå hela tiden och väntar på kontringar och som sätter sina chanser!

Tedenby och Brännström som ska vara ledande i laget är ju katastrof dåliga. Tyvärr

Tänk Borgström som idag la hur många mackor till Brännström och Foppa. Han måste ju bli frustrerad själv!

5 gillningar

Vi behöver få in en assisterande tränare, en målvakt, en back, två forwards om vi vill rädda oss kvar.

3 gillningar

Klart de tror på vårt PP och BP när de tränar mot varandra på träning. Är säkert 50/50 och då tror man att det räcker mot lag som kan dessa bitar.

Sluta med finliret i PP, fungerade inte alls. 10 raka utan PP mål nu?

Vissa spelare som Brännström och Tedenby skulle behöva skjuta 10.000 skott per dag som träning

Kanske dags med provisionsbaserad lön snart eller avdrag på grundlönen vid mediokra insatser. Gäller så väl ledare som spelare. Hade fan varit något

Detta var en match vi bara skulle vinna. Vi har 12 min i pp. Luleå har 4 min å gör två mål… Så fruktansvärt surt och irriterande. Tror detta lag tyvärr kan hamna i HA.