Omgång 24: HV71 - Luleå hockey

Tedenby är ändå jäkligt pricksäker måste man säga. 10 av 10 skott träffar centrerat MITT i magen på målvakten

3 gillningar

HA är redan klart, det har det varit sen 10 omgångar sen. Den enda ljusglimten är att vi får samma tränare i HA. Samt att vi får chansen att bygga om igen.

1 gillning

Kan nån förklara för mig vad Tedenby gör i andralinan och i PP? Jag förstår verkligen inte. Han har verkligen ingen uppsida. Åka skridskor kanske? Men han trillar ju hela tiden…

2 gillningar

Undrar hur många av de tio som går in på träning? :thinking:

1 gillning

Du skjuter han ju på ortio så kanske 3 eller 4?

1 gillning

Fanns ju chanser.
Problemen är dåliga skott från Kaski som gör att vi måste börja om, att spelarna inte rör på sig och att man väntar på att passningen tvärsöver ska öppna upp.
Spelet runt mål fungerar. Shore, OSL och Lenc ökar tempot och gör det bra. Borgström är också skicklig.
Skulle spela dessa i 1:30
Lenc
Shore OSL Borgström
Kaski

Sedan skulle jag spela en vanlig femma tiden som blir kvar. Finns inga fler powerplayspelare just nu.

Ingenting vi bygger i HA kommer att hjälpa oss nämnvärt i SHL.

Men vad var bättre med spelet?

Vi klappar ju ihop totalt när 2-1 sitter (precis som vanligt)
Vi tappar en klar ledning (precis som vanligt)
Vi spelar uselt i egen zon, där vi står helt still och alla stirrar puck (precis som vanligt)
Vi är superineffektiva trots mängder av A-chanser (precis som vanligt)
Vi har bara enskilda spelare som gör en bra match. Den jämna laginsatsen lyser med sin frånvaro (precis som vanligt)
Vi läcker som ett såll i BP (precis som vanligt) släppte in 2/2 ikväll.
Vi är ineffektiva i PP (precis som vanligt) 0/5 ikväll.
Vi hittar en väg att förlora, trots mängder av möjligheter att vinna ( precis som vanligt)

Så som sagt. Vad var bättre med spelet?

2 gillningar

Det är ju bara om man tror att vi skall avancera direkt. Jag är inne på att göra en Modo! Helt klart.

Troligare att vi gör en Djurgården eller AIK.

Du är ju ungefär lika rolig som Norrland, ska vi sätta 1000 kr på vem som spelar allsvenskan av HV eller Oskarshamn, vågar du det? :wink:

Bedrövlig idag (också), vi behöver någon annan i andrakedjan.

1 gillning

Visst MÅSTE man resonera så att AP20 ska in istället för Tedenby med Brännström och Borgström, medan Tedenby får avlasta i kedjor, böja bananer, fylla vattenflaskor eller något.

När AP20 är tillbaka och hittat formen igen har vi iallafall (förhoppningsvis) ytterligare en kedja som kan hota framåt.

4 gillningar

Det vågar jag absolut. :sweat_smile:

Då har vi en deal, forumet är vittne :blush:

3 gillningar

Haha! Böja bananer… :grin: Tror han ev skulle lyckas!

Är det en ljusglimt om vi har samma tränare i HA som spelar ner oss dit? Din logik. HA är inte paradiset.

Sign on!

Bara för att klargöra,

100kr till dig om HV spelar i SHL nästa säsong?
1000kr till mig om HV spelar i hockeyallsvenskan nästa säsong?

Ändå en win win på nått sätt. Antingen klarar vi oss kvar i SHL, eller så får man 1000 spänn. Rätt bra ändå

1 gillning

1000 till mig om HV spelar SHL, 1000 till dig om HV spelat Allsvenskan, måste ju vara rättvist, eller hur?

1 gillning